CADOUL DE LA 39 DE ANI

Ieri a fost ziua mea. Am 39 de ani. Sunt cuminte. Traiesc mare parte din timp in cutiuta de sticla de pe acoperis si ma simt libera cum n-am fost niciodata. Prin geamul de de-asupra capului, pe care l-am curatat cat am putut de bine, facand o periculoasa echilibristica la inaltime, vad soarele, norii trecand si umbre de pasari.

Aici, in locul asta, acum cateva zile viata mi-a facut un surprinzator dar pe care il consider pretiosul cadou de ziua mea. M-a pus un pic la incercare, dandu-mi-l intr-un ambalaj uratel si mototolit pe care alta data l-as fi aruncat sau care m-ar fi facut sa ma simt nedreptatita, neiubita, etc.

Impachetat in frici si vechi dureri rascolite, pe care am ales sa le desfac una cate una, cu mainile si sufletul tremurand, am primit CANTECUL.

Straniu, eliberator si binecuvantat, a rasarit, stralucind din incalceala de stari care-l sufocau.

Domnul Lese imi raspunsese odata la intrebarea “de ce au inceput oamenii sa cante?” ca “hora e de stamparare la omul cu suparare”. Cantecul, la origini, e necesitate vitala nu act artistic. Atunci n-am prins miezul vorbelor si nu l-as fi prins niciodata daca n-as fi inceput sa cant.

Eram la mine, in camaruta de sticla. Un mare bolovan mi se pusese pe piept. Abia mai respiram. Am ridicat ochii la cer si-am recunoscut ca nu mai pot, ca ma striveste greutatea, ca nu stiu s-o dau la o parte. In interior strigam si parca presiunea crestea. Atunci am zis “tre’ sa las sa iasa”. Intai sunetele erau stinse, timide, doar niste vocale lovindu-se de tavanul transparent, apoi s-au facut altceva, au crescut in intensitate, se modulau, exprimau, exteriorizau. Imi ascultam vocea si  era complet straina. Imi curgeau lacrimi in nestire, dar cantecul era nealterat de plans. Parca venea din alta parte, nu din mine. De fapt nu mai aveam notiunea de mine. Eram o prezenta martora la cea mai sfasietoare rugaciune pe care mi-a fost dat s-o aud. E greu de povestit. De fapt aici nu sunt decat vorbe. Vorbe vor ramane pana un alt om va incepe sa cante.

Si anul asta am ramas treaza pana la ora din noapte cand am venit pe lume, sa multumesc mamei, sa onorez momentul ei de liniste dupa travaliul atat de greu la care am supus-o. Iubitul mi-a fost alaturi intr-o stare de miracol. Aproape ca ne-au prins zorile nedormiti, stand unul in bratele celuilalt, ascultand linistea noptii, luminate de lumanarea din fereastra.

Mi-au venit in minte de niste randuri citite candva, care spuneau ca spiritele au nevoie de amintirea, de pomenirea noastra ca sa ramana vii, sa nu se duca in neant. Eu, care atata timp n-am scos o vorba despre mama, care nu i-am rostit ani in sir numele, realizez ca acum o recuperez din uitare si voi ma ajutati de fiecare data cand imi spuneti LOLA.

Multumesc!

49 thoughts on “CADOUL DE LA 39 DE ANI

  1. uite asa ramanem noi muti cand te citim… e bine, Lola, cred sincer ca esti binecuvantat! un inger – pentru ca iata am intalnit si eu unul, desi nu credeam ca mi se va intampla – mi-a spus asa: “cand vorbesti despre Dumnezeu, taci. taci si te bucuri.” iar cand vorbim despre iubire, cantam. cantam si, uneori, plangem.

  2. La multi ani !
    La multi ani !
    La multi ani ! Cu dragoste, cu senin, cu impliniri, cu tot ce iti doresti, cu tot ce ai nevoie.
    Te rog sa ramai MINUNATA !
    La multi si buni ani!

  3. Lola, cuvintele tale sunt – toate, in inima mea!
    Mi-e dor de tine!
    Fie ca sufletul tau sa se bucure de fiecare clipa!
    La multi ani!

  4. La multi ani!!Sa-ti fie viata un drum usor,lin,cu mult si bun presarata cu magie si multa sanatate plus noroc.O sa incerc sa cant si eu ca poate cine stie ma eliberez🙂.Te imbratisez.Cu mult drag!

    • Du-te intr-un loc unde poti fi singura, singura si incearca. Sunt atatea comori ascunse in interiorul nostru, trebuie doar sa deschidem cutia.
      Te imbratisez

  5. “o femeie se urcă-ntr-un pom şi bărbatul îi ţine cu amândouă mâinile scara. o pasăre zboară pe cer şi un copil îi ţine aerul. o stea răsare pe cer şi pământul îi ţine cerul.” la mulţi ani, voce!

  6. Mi s-a facut pielea de gaina citind.. La Multi Ani binecuvantati! Te pup si te imbratisez din america

  7. la multi ani, la multi ani!
    in numele mamei…

    nasterile sunt dureroase, la majoritatea lacrimi apar si la nascuta si la nascatoare…
    dar cantecul fie semn al nasterii aripilor de pe umeri…
    si al plutirii intru bine si frumos…

  8. Sa vezi Lumea intr-un fir de nisp,si un Paradis intr-o floare salbatica,sa inchizi Infinitul in causul palmei tale,si eternitatea intr-o ora.
    LA MULTI ANI!!!!
    te citesc cu mare drag.

  9. La multi si fericiti ani, cu sanatate, iubire, bucurii!
    si eu am cantat odata in apropierea unor lanuri de floarea-soarelui, singura, sub cer- a fost ca o rugaciune. Ce minunat ca mi-ai re- amintit.
    De atunci imi merge mai bine🙂

  10. La Multi Ani! minunato…Sa primesti mereu mult si bun si sa fii inconjurata toata viata de oameni extraordinari !
    cu mult drag ne gandim la tine
    Cecilia & Johann

  11. mi-a placut “si te rog sa ramai minunata”, “o sa raman si o sa ma mai fac!”

    cunosti cartea “constienta” de anthony de mello? mi-ar placea sa-mi spui ce crezi despre ea, mi-ar placea sa ti-o trimit, daca ai vrea sa-mi trimiti adresa ta pe mail. am dat-o mai multor prietene si astept sa vad ele ce impresie au citind-o…. intr-un fel ma blocheaza, intr-un fel ma deblocheaza. cred ca nu am inteles nimic din ea, desi am citit-o de doua ori si am si subliniat-o🙂 apoi imi zic ca nu e o carte de “inteles”, de “aplicat”, e pur si simplu o Carte.
    La multi ani !
    (tot indragostita sunt, sper ca si el🙂 daca nu, nu🙂 )

  12. La multi ani! Am sa cant azi pentru tine. Iti multumesc ca esti si ca te dai noua celor ce te citim atat de curata, atat de senina. Imi esti, asa cum am mai spus odata, tare, tare draga.

    • Sunt fericita ca imi sunteti alaturi, ca impartasim, ca invatam unii de la altii, ca ne bucuram, ne incurajam si ne facem drumul mai usor.
      Multumesc din toata inima draga Stanca!

  13. La multi ani, draga Lola! Iti multumesc ca ai impartasit cu noi aceasta bucurie. Ai o viata frumoasa, pe care multi dintre noi si-o doresc: eu iti urez sa te bucuri de ea ca si pana acum, si sa te bucuri alaturi de noi de tot ceea ce ti se intampla.

    Peste 4 zile voi implini 37 de ani. Si eu am nevoie de un cadou care sa ma descatuseze de tot ceea ce simt uneori.

    Te imbratisez cu drag,
    Florina

  14. La multi ani!!! si sa ai parte de tot ceea ce-ti doresti, draga mea Lola!!! Mereu cand ma gandesc la tine ma umplu de bucurie la gandul ca te-am cunoscut si ca o parte din tine este prezenta si aici prin minunatele tale margele! Te imbratisez cu multa dragoste!

Leave a Reply

