BARCELONA

Barcelona…daca ma gandesc la orasul asta, imaginile se compun, din mici bucatele de faianta colorata, ca intr-un caleidoscop, schimbandu-se iar si iar in nemaipomenite forme. Aici s-a bucurat un om! Gaudi.

Bucuria lui radiaza din tot ce-a atins, molipseste locul si oamenii.

Am auzit multe pareri, dar inima mi-e cel mai bun critic de arta. Daca bate mai repede inseamna ca forma la care ma uit are si ea o inima pusand, e vie. Tot ce-a creat Gaudi e fluid, curajos, bogat, entuziast, simplu ca principiu. A zidit impreuna cu viata.

Cineva atat de atent la detalii trebuie ca a fost un martor bun. Eu oameni de felul asta mi-i insusec drept parinti si ma simt mereu inconjurata de prezenta lor binevoitoare.

Margelele barceloneze le-am facut jucandu-ma. Stiam ca vor fi colorate, dar modelul s-a nascut spontan ca si nuantele. Ansamblul l-am vazut abia cand am legat sirgaul pentru ca fascinanta a fost fiecare piesa din mozaic. Amestecam frenetic culorile, si ele se completau fericit, dominand, disparand, gasindu-si complementaritatea, contrastul. Formele se potriveau, se cereau una pe alta.

A fost ca si cum ma prinsese un vartej fermecat. La final tineam in maini margelele. Erau calde si pulsau.

12 thoughts on “BARCELONA

  1. cat pot fi de frumoase! daca Barcelona e asa,trebuie s-o vad neaparat😉
    ma intreb cum ar arata un colier Cascais,sau Lisabona
    pe mine m-a inspirat asa de tare Portugalia ca-l aveam in cap atunci,cam cum ar arata pt. mine, dar s-a estompat intre timp

  2. si tocmai am auzit niste vesti proaste mai devreme (tatal unui prieten), si am simtit instantaneu nevoia sa ma uit iar la colierul asta,ca parca te umple de energie si vezi viata mai frumoasa.L-as face poster ;))

  3. Randurile tale imi bucura sufletul si imi revigoreaza mintea; cunoscandu-te, vad un fluturas gingas, care poposeste din floare’n floare, avid de frumos si calatorie…….margelele degaja optimism, really jois di vivere ! parfum de primavara…. love is in the air …..

  4. Speranta, lumina , caldura …bucurie …acestea sunt dominantele in sufletul meu, acum dupa ce te-am descoperit!!!! De ce n-ai venit mai devreme???
    Te rog sa ma ajuti cu cateva sfaturi. Lucrez in inv. si doresc sa incep ” bucuria vietii”, aceasta pe care tu ne-o transmiti.
    Te astept!!!!
    Numele meu este Lola, de la Maria. Intamplare sau destin?

  5. Stii… Barcelona e ca un album de arta. Iar Gaudi e vedeta incontestabila… Si totusi… Gaudi ar fi ramas un autor de desantari arhitectonice pe hartie, de schite glorioase, scrantite, explozive si atat, daca in spatele lui nu ar fi fost un oras genial. Cu primari geniali, cu aristocrati la fel de sariti de pe fix ca el, care l-au LASAT, l-au AJUTAT, l-au SUSTINUT in a transfera in realitatea urbana nalucile lui. Altminteri, Gaudi ar fi reusit cel mult sa isi construiasca lui o casa stranie si colorata. Pastrand proportiile, e ca si cum in vremea in care Stan Patras traia, toate crucile din cimitirele marilor orase romanesti ar fi fost facute la Sapanta. Si mai e ceva. Gaudi – un geniu, orasul Barcelona – inspirat si intelectual. Dar toti artistii, olarii, faientarii, lemnarii, sculptorii, fierarii, toata armata de mestesugari geniali care au dat forma in materie a ideilor de pe hartie? Gaudi insusi nu a incetat niciodata sa le multumeasca. De fiecare data cand ajung la Barcelona il vad pe Gaudi ca pe un Shiva monstruos, care subordoneaza mii de maini unei singure gandiri, unei singure coerente. Ma mai gandesc la toti gaudi-i care au murit, nestiuti, in bucurestii, parisurile, londrele, madridele lumii pentru ca nu au avut norocul de a fi sprijiniti de orase-albume de arta, sau care nu au avut norocul de a intalni atat de multi artisti care sa se imbarce in proiectele lor. In margelele tale se oglindeste Parcul Guel, nu?

    • Ma inclin si eu in fata tuturor gloriosilor mesteri anonimi, aristocratilor generosi, iubesc voluptos Barcelona si il ador pe Gaudi.
      Da, Parcul Guel e pe margele🙂

Leave a Reply

