DINTRE MATURI CU DRAGOSTE

In casa asta n-am un loc preferat sa lucrez. Imi facusem cuib la etaj, dar era prea intunecat, pe urma m-am mutat in camera fetelor incantata de biroul urias pe care aveam loc sa ma insir, seara stau prin living, iar mai nou m-am retras in balconul de langa bucatarie, care e un soi de dependinta adapostind cosul de gunoi reciclabil, masina de spalat, buteliile, galeata si mopul, masa de calcat, matura.

L-am descoperit intr-o dimineata cand mi-am dat seama ca nicaieri nu cade lumina mai frumos, si nu incalzeste soarele mai bine decat acolo. Pe geam se vede superba gradina a vecinilor, cu vegetatie salbatica si un intelept pin ridicandu-se catre cer, pisicile tolanite pe gard, iar ca fond sonor am catecul pasarilor.  Nu despre locul din casa e vorba ci despre locul sub soare. Odata cu el simt nevoia sa ma misc. Trec dintr-o camera in alta, dintr-o tara in alta, dintr-o clipa in alta, cautand lumina.

Dintre prozaicele accesorii utilitare scriu despre poezia vietii, despre dragoste, pentru ca ea nu e deloc generata de decor. E ca aerul, peste tot si cand o constientizezi nu prea intelegi ce te-a apucat. E starea aia din senin, in care toate sunt bune exact asa cum sunt, cand nu mai astepti si nu mai cauti, cand simturile ti se hipersensibilizeaza.

Eram la mall, la Zara home. Printre rafturile pline de lucruri frumoase, pe care nu tineam neaparat sa le car acasa, dar care ma faceau sa visez, m-a cuprins iubirea. A venit ca o pasare alba invelindu-ma cu aripile. M-a lasat copil, stare in care nu puteam decat sa ma joc. Dupa ce am asortat tacamuri cu farfurii, dupa ce am ales parfumul casei si asternuturile gasesc un cos plin cu animalute de plus. Erau claie peste gramada. Ii semnalez iubitului faptul ca mie mi se par cam triste si am de gand sa fac ceva in sensul asta. Mi-a zis ca nu prea sunt zdravana ducandu-se un pic mai incolo. Eu m-am apucat sa imprietenesc bietele jucarii. La urma, in cos, se imbratisau duios pisici roz si canisi negri, un elefant cu o girafa, o alta pisica, gri de data asta, isi incolacise coada lunga dupa talia unui iepure. Oh, dar cate nu se petreceau acolo. Claudio se amuza copios. Lumea trecea pe langa mine fara sa vada nimic. Mereu se intampla lucruri frumoase si vesele fara sa le vedem, dar important e ca se petrec.

9 thoughts on “DINTRE MATURI CU DRAGOSTE

  1. 🙂
    sfanta matura, minunat instrument si de purificare, si de zbor🙂
    cred ca la final iubitii de plus ar fi sarit in bratele tale sa-ti multumeasca… dar prea le era bine acum in cos🙂

  2. Foarte frumos. Daca vrei, iti recomand seria de desene animate Toy Story sa vezi ca si jucariile au o viata a lor. Pe mine m-a impresionat. Cu drag, fata cu panselutele

  3. Lola, iubesc de-a dreptul jucariile din plus. Cad si eu in acea sperioada de gratie si mi amintesc de casa parintilor si orele petrecute singura cu joaca….nu era plictiseala, eram intr-o lume in care cainele verde si pisica roz isi trimiteau biletele de dragoste, in care zburam pe spinarea unor cai nazdravani, in care printul din poveste indeplinea toate conditiile necesare si suficiente pentru a ma face sa visez rochii albe si inimioare. Ce timpuri fermecate, cred ca singurul moment in care atingi puritatea. Te sarut in indepartari cu soare si lumina.

Leave a Reply

