VREMEA DARURILOR

Am primit daruri.

Nu cred ca dumnezeu sta pe un nor si tine contabilitatea gesturilor noastre, dar cred ca lumea functioneaza dupa legi simple si clare. De exemplu culegi ceea ce semeni, cum zice o vorba veche si o pomenesc pentru ca despre asta scriu azi.

Mi-am dat seama ca toate lucrurile pe care le fac bucuroasa, fara sa caut nici sens, nici rasplata prin ele, sunt cele care imi intorc bucuria inzecita, imi arata sensul si ma rasplatesc.

Perioada cand am pregatit cutia cu fericire a fost una a focului, a furtunii. Am ars ca sa construiesc. Am starnit uragane interioare care pareau ca-mi izbesc celulele de peretii subtiri ai pielii si ca aceasta va ceda. Nu mi-am zis “asa se face” ci pur si simplu fiecare idee care se nastea in minte elibera in corp ceva ravasitor. Seara adormeam greu desi ma simteam epuizata. Voiam sa pun cap la cap cat mai repede totul si sa se duca in lume, sa ma eliberez.

Cand am apasat butonul “publish” postand povestea cutiei, am avut efectiv senzatia ca mi s-a facut o injectie tranchilizanta. Cu un profund sentiment de treaba dusa la bun sfarsit am stat o vreme, golita, calma, in bratele unei mame uriase gata sa ma hraneasca si sa planga pentru mine.

A sunat cineva la usa. Era postasul. Primisem daruri.

A venit vremea darurilor asa cum a fost vremea tristetii, vremea bucuriei, vremea cautarii, vremea spaimei, vremea pustiului, vremea tacerii, vremea intelegerii, vremea invierii, vremea mortii, vremea dragostei. Ele vin si pleaca tesand existentele noastre ca pe niste dantele lungi. In ultima mea zi aici as vrea sa pot vedea dantela asta si sa zic “a fost minunat sa lucrez la fiecare ochi al ei”

Ma intorc la daruri.

Postasul mi-a adus doua carti, una de la Ileana. Volum citit, trait, subliniat, cea ce mi-l face si mai pretios, pentru ca e incarcat de energia cautarilor ei. L-am primit ca pe o unealta de sapat in adancurile mele.

A doua carte legata in piele rosie, catifelata, venita de la oamenii dragi iesiti in cale asta vara sa ma duca la casa lui domnu’ Gellu, la Comana a fost o alta nemarginita rasplata. Semn de dragoste.

A mai venit si o a treia carte, de data asta postala, la adresa unde am locuit inainte. Delia imi trimite un gand bun din Seattle. Asa din senin, din seninul sufletului ei.

Le am pe toate si le privesc. Eu, care m-am crezut  atata vreme singura, ma simt acum parte a unei uriase retele de oameni care au curajul sa se tina de maini, iar mai departe ma confund cu infinitul.

Cineva zicea “fa fiecare lucru ca si cum l-ai face pentru Dumnezeu”. Cred ca in cuvintele astea e o cheie. De cate ori infaptuiesc asa, gestul respectiv aduce bogate daruri. Starea de copil in dimineata Craciunului imi place atat de mult incat mereu imi aduc aminte cum trebuie facute lucrurile.

 

18 thoughts on “VREMEA DARURILOR

  1. Bunica mea avea vorba asta, fa in asa fel ca pentru dumnezeu! Si ma straduiesc sa nu uit, sa fac asa, pentru ca toti suntem little sparks of light!
    Am sa iti trimit azi o muzica aparte, compusa de Dimitrie Cantemir. Sper sa iti placa.

  2. Toate lucrurile mici, pline de iubire, sunt ca nişte fluturi harnici care plimbă în nervurile lor magia. Magia asta care uneori e enervant de simplă. Şi care nu e răsplată la nimic, e doar răspuns. Un dialog intre iubiri, cea din exterior cu cea din interior. Dialog care de fapt e un flux continuu, pentru că nu există “u şi exteriorul”. Nu există…
    Ai avut dreptate iubito, ai avut dreptate. Am plâns când am văzut silueta femeilor. Femeile noastre. Femeile din noi. Şi am plâns şi mai abitir, de fericire, intrând pe blog-ul Andreei şi găsind acolo poezia magică despre femei.
    Să-mi trimiţi şi mie muzicile Andreei, când or ajunge la tine.🙂
    Îmbrăţişez cu drag. Şi mă rânjesc.

  3. Lola minunata,
    Scriai candva : ,,Am descoperit ca nu trebuie sa mor ca sa ajung in rai. Doar trec strada. Ajung in parc si acolo imi beau ceaiul cu Dumnezeu, dormim la pranz in iarba, sau ne plimbam pe alei pietruite.
    Habar n-aveam ca e dispus sa faca toate astea cu mine si cu toti oamenii care vor sa-l intalneasca.”
    Tu imi esti dar mie de la Dumnezeu. Suntem toti daruri de la Dumnezeu. Doar ca uitam adesea.
    Multumesc ca-mi amintesti mereu, tu femeie minunata!
    Te imbratisez cu toata dragostea

  4. Si dar din dar se face….. Esti armonioasa in tot ce faci. Se pare ca ai gasit echilibrul care te ajuta sa poti fi tu, sa impartasesti si altora din bucuria ta. Tesi cu usurinta povesti si relevi lucruri care emotioneaza si inspira mereu. Esti darul pe care il primesc de cate ori te citesc!

Leave a Reply

