SECTIA DE IMPACHETAT SECUNDE

De ieri Lola Dream Factory a deschis o noua sectie si are un nou produs.

N-am facut studii de piata, dar observ cu atentie ce se intampla in jur si mi-am dat seama ca e lipsa acuta de un lucru. Toata lumea se plange ca n-are… timp. Prin urmare am decis sa ma ocup de problema in felul meu.

Declar deschisa Sectia de Impachetat Secunde!

Am si stampila cu vapor – simbol de calatoare prin lume ce sunt, marcator de data, tusiera si un intreg arsenal de masinarii cu care voi captura clipa.

Am prins efemerul si l-am transformat intr-o experienta tangibila, personala, mai intima decat o fac prin scris. Se cheama CUTIA CU FERICIRE si cuprinde cateva lucruri care inlesnesc visatul, lasatul in voia lui ACUM, constientizarea faptului ca secundele care trec nu se mai intorc niciodata si in ele e atata frumusete pe care nu o vedem pentru ca nu avem niciodata…timp. Eu am timp.  Ma opresc, o surprind, o impachetez si o trimit cui simte nevoia s-o traiasca sau s-o daruiasca.

7. Pitagora il considera numarul perfect, e simbolul magiei si norocului. Astea le-am citit dupa, dar instinctiv l-am ales pe 7 sa guverneze universul din cutie. Prin urmare il veti intalni de multe ori in randurile de mai jos.

O sa enumar continutul cutiei si pe urma iau fiecare element in parte:

1. DVD

2. 7 fotografii din locul pe care l-ai ales, printate, datate, stampilate si semnate

3. 7 pietre

4. bola da fortuna(bila norocului), sfera de ceai verde care odata pusa in apa fierbinte se desface intr-o spectaculoasa floare

5.  lumanare ou in vas de portelan

6. un pachet cu 7 grisine

7. un element vegetal

Departamentul HOME MADE TV  va da ca produs final un DVD cu trei parti:

-HOINAREALA

-POVESTEA DE LA RASARIT

-FRAMANTAT IN LOC DE FRAMANTARI

Hoinareala: am marcat 7 locuri pe harta, aici, la marginea lumii de unde se poate vedea filmat timp de 7 minute oceanul ca si cum ai fi acolo. Doar apa, plaja sau pietre si cer. Tu alegi locul.

Povestea de la rasarit: din 7 carti pe care ti le zic poti alege una, iar eu ma duc cu ea pe acoperis, in zori,  cand rasare soarele. Filmez  spectacolul inceputului de zi, in timp ce pe fundal iti citesc din cartea deschisa la intamplare, asa ca intr-un joc.

Framantat in loc de framantari: va fi o alta scurta filmare . Iti arat cum framantarile mintii se pot inlocui cu framantatul painii. Gest care bucura si hraneste. O sa-ti vorbesc despre…ce-o sa simt sa-ti vorbesc in clipa aia ca n-am nici o teorie de sustinut.

DVD-ul e gata!

Cele 7 fotografii vor fi 7 secunde imortalizate din locul pe care-l alegi sa privesti oceanul. Le printez in unul dintre cele doua formate 7×10 sau 10×15, le tai marginile zimtat, asa ca pozelor din copilaria noastra. Le stampilez cu simbolul meu, le datez pana la secunda si le semnez.

Tot din acelasi loc voi culege 7 pietre de mici dimensiuni pe care atingandu-le sa regasesti in tine linistea lor minerala si legatura cu Mama Tierra.

Ceaiul. L-am ales pe cel verde, feritor de boli, revigorant si elixir de tinerete cum zic extrem orientalii. Trebuie facut cu taina, cu gesturi atente. El te va imprieteni cu apa. Pune-o la fiert, dar nu uita sa-i multumesti inainte. Orict de caraghios ti se pare apropie-ti buzele de vas si multumeste-i apei din toata inima pentru ca ea te tine in viata. Cand aproape a dat in clocot toarn-o intr-o ceasca, de preferat transparenta, unde, inainte, ai asezat bila de ceai. Frumusetea va inflori sub ochii tai reeditand miracolul primaverii.

Focul. E viata. De asta am ales sa torn lumanarea in primordiala forma de ou. Priveste-i flacara pana cand bucuria din dansul ei te va cuprinde, pana cand ii vei simti caldura in inima.

Pachetul cu sapte grisine e rezultatul framantatului painii. Nu pun fermenti. In trecut painea necrescuta era ofranda divina. Asa o las, ca materializare a unor ganduri bune indreptate catre Dumnezeu. Tot cu ganduri bune sa fie primita.

“Luati si mâncati. Acesta este Trupul meu. Eu sunt pâinea vietii, cel care va veni spre mine nu va suferi de foame”. zicea Iisus.

Ultimul element din cele 7, e cel vegetal. Poate fi o planta de la marginea drumului, o floare, o frunza, un fruct , ceva in care, atunci cand contempli, sa vezi frumusetea de dragul frumusetii, abundenta cu care creaza viata.

Inchipuie-ti ca deschizi cutia. Faci ceaiul, aprinzi lumanarea, rontai grisine in timp ce imaginile te duc pe acoperis sa privesti rasaritul, apoi la capatul lumii pe o stanca si…dintr-o data timpul nu mai fuge nicaieri, e doar o clipa fara margini care cuprinde tot.

Oameni buni, cu speranta si bucurie dau drumul in lume CUTIEI CU FERICIRE si vreau sa cred ca multi ochi se vor deschide catre frumusete, multe inimi vor bate fericite si multi pasi se vor face catre adevar. Doamne ajuta!

36 thoughts on “SECTIA DE IMPACHETAT SECUNDE

  1. secunde, trairi, bucurie, viata.. si cine zice ca obiectele nu traiesc? traiesc prin oamenii si mainile ce le manuiesc si le daruiesc🙂

  2. ce mana binecuvantata a vietii esti. si ce minune sa mi desfac degetele in fata ta. tare mult te iubesc. multumesc pentru ca existi.

  3. Esti minunata!
    Toti in jurul meu aproape duc lipsa de timp…Doar eu si copilul meu avem tot timpul din lume si e asa de superb…cand reusesc sa ma regasesc in acum-aici….
    Zic si eu Doamne, ajuta!

  4. Ce curios, nisipul din clepsidra s-a oprit astazi din curs, pe la jumatate. Cred ca ai impachetat tu secundele.

  5. Minunato, multumesc! Pot calatori asa unde vreau, pot atinge cerul si simti caldura pietrei la asfintit, beau tacticos ceaiul si timpul capata forma gandului bun cel trimit in cele 4 zari. Va ajunge sigur si la tine, acum ca am intrat in mirajul jocului!

  6. Omule drag si minunat, mi-ai provocat o privire curioasa, un zambet pe tot parcursul citirii si un sentiment de iubire permanenta in interiorul si in exteriorul meu.
    Si, da, au fost secunde in care mi-am auzit inima spunandu-mi ” te iubesc, Viviana!”.
    Te imbratisez ca o multumire permanenta, frumoaso!🙂

  7. Pingback: Dilema timpului « blovika

Leave a Reply

