BALERINA

Am vrut sa fiu balerina…

Atat de tare imi doream ca inchizand ochii puteam simti pe obraz aerul incalzit de reflectoare, mirosul scenei, caldut deasemenea, prafuit. Doua maini puternice ma tineau bine de talie ca sa pot zbura linistita. In fata oglinzii, imi intindeam bratele ca pe  aripi. Ma invarteam pana lumea isi pierdea toate sensurile. Aveam 5 ani.

Cel mai simplu ar fi sa capat un frate, el m-ar putea tine de mijloc, iar eu as fi balerina…

Intr-o zi mama m-a chemat. Era intinsa pe pat. Si-a dezvelit pantecul alb. Am vazut  cativa pistrui si o dunga maronie, mediana,trasata foarte exact pe suprafata in forma de ou.

Aici, inauntru, e fratele tau, mi-a zis.

In loc de bucuria ca voi putea fi balerina, m-a sagetat ceva rau, otravit. Simteam ca mi s-a furat dragostea, ca mi s-a injumatatit,  nu ca mi se face un dar.

Fratele meu a venit pe lume si n-am fost niciodata in stare sa-l iubesc. La vestea nasterii lui am luat exuberanta lui tata ca pe un afront. M-am bagat sub masa si n-am mai vrut sa ies de-acolo.

Visul cu balerina a murit. Va fi mereu mult mai mic decat mine si n-o sa ma poata tine NICIODATA in brate. Cu gandul asta am ferecat toate posibilitatile.

Dupa cateva luni mama s-a stins. Am ramas suspendata in golul din interiorul carapacei mele de unde nu puteam iubi pe nimeni si unde nu putea patrunde nimeni sa ma iubeasca.

In tot timpul petrecut acolo mi-a fost  rusine sa dansez si n-am mai vazut nici o bucurie in asta. Rochia mea de balerina a ramas agatata pe umeras, s-a ingalbenit, s-a facut ca de cenusa si intr-o zi o plala de vant a spulberat-o. A fost ziua cand m-am intrebat ce mai caut aici.

Dar a venit alta zi si din griul intrebarii mele s-a nascut o floare plapanda care m-a invatat sa visez , care mi-a aratat o usa. Cand am deschis-o nu era nici spre inafara nici spre inauntru, sau era spre amandoua, dar nu exista nici o diferenta intre ele. Acolo, in lumina, pe care copil fiind imi era atat de usor s-o inchipui, reala acum, la fel de reala ca atunci, am vazut atarnand pe umers, nou-nouta, roz pal, rochia mea de balerina. In aer se invartea o pereche de incaltari, tot pentru balet,  panglicile satinate  falfaiau intr-un spontan, fabulos dans.

Sunt pe scena. Inchid ochii. Simt pe obraz aerul incalzit de reflectoare, mirosul scenei, caldut deasemenea, prafuit. Doua maini puternice ma tin bine de talie ca sa pot zbura linistita. E viata!  Acum stiu ca pot zbura si ma avant in dansul asta fara frica. Ma rasucesc, ma inalt atat de tare ca ating cerul cu crestetul, vin inapoi lin, in piruete de care nu ma credeam in stare.

Alex, te rog sa ma ierti!

10 thoughts on “BALERINA

  1. Ce poveste trista si cu happy-end in acelasi timp… cum lasam lucruri din exterior sa ne distruga si sa ne otraveasca viata. Iar sensibilitatea ta, Lola, nu cunoaste limite, am vazut dimineata si catalogul vechi, ar trebui sa faci unul si pentru 2011.

    • Sunt din noi. Le proiectam in exterior, cautam vinovati si ne otravim singuri.
      Ar fi grozav cu catalogul dar deocamdata nu are cine sa mi-l faca. Eu nu ma pricep. Dar daca apesi in dreapta, pe Colectii acolo sunt selectate toate posturile cu margele.

  2. Ireale si reale in acelasi timp, diafane si puternice, vii…pur si simplu minunate! Multumesc mult de tot!!! Baletul m-a fascinat si pe mine, chiar daca nu l-am practicat, doar am incercat putin, la un moment dat..
    Emotionanta povestea ta – cred ca intr-adevar cu totii ducem tot felul de rani in suflet dar care, la un moment dat, la timpul potrivit, se vindeca… In devenirea noastra totul isi are rostul lui intr-un fel sau altul… Legat de ranile sufletului, citeam zilele trecute un articol scris de un psiholog, John Welwood, care m-a emotionat profund:
    http://www.damaideparte.ro/index.php/rana-din-suflet/4143/
    Te imbratisez cu mult, mult drag!

  3. Baila, baila, bailaaaa… bailarina hermosa!
    Dansul. Viata. Asta e! Danseaza in Frumusete!

    Minunate, rochita roz, pantofiorii de balet si mai aels margelele!
    Bucura-te! Bucura-ne!

  4. Sunt atat de frumoase. Pur si simplu mi-au taiat respiratia cand le-am vazut. De fiecare data cand iti rasfoiesc paginile blogului ma minunez. Imi doresc tare mult o farama din aceste bucurii. Cum pot comanda?
    multumsc!

Leave a Reply

