POVESTI DE CRACIUN 1

Au venit oameni in viata mea. Oameni pe care privindu-i realizez ca sunt mai frumoasa, pentru ca ei sunt frumosi, ca sunt mai buna, pentru ca ei sun buni, mai verticala, pentru ca ei stiu sa-si traiasca destinele demn. Cred ca ne suntem oglinzi, iar daca cei din fata mea arata asa inseamna ca asa am devenit si eu. Altfel nu-i intalneam.

Exista in lumea asta ajunsa mare sat global, o maramureseanca. Traieste in Germania. Mi-a scris intr-o zi si tare drag mi-a fost de ea. Are ceva profund, adevarat, e taranca in felul in care sunt si eu, tot de printre munti, tot de unde se agata harta in cui. Are o poveste pe care auzind-o m-am inclinat. M-am inclinat in fata tariei ei, bucuriei de viata, modului in care stie sa traiasca. “Tu, eu nu-mi mai permit sa fiu nefericita”, imi zice. Iesim la portita(pe skipe) si ne dam in vorba cu orele. Parca ne cunoastem de cand lumea. Ne-am promis o intalnire la primavara, de Paste, cand i-o inflori gradina.

Acum, am simtit sa-i trimit un mic dar. Am primit inapoi atata inzecita bucurie. Randurile ei au fost pentru mine ca tava cu jaratec pentru calul cel pricajit. Odata m-am inaltat pana la cer si imi crescusera aripi mari albe, iar in spate as fi putut duce intreg universul. Va las in continuare sa va incarcati, sa va indumnezeiti cu scrisu-i.

 

Draga Lola,
azi am primit surprinzatorul tau cadou. Nu cred ca inca m-am dezmeticit. A sunat la usa, am crezut ca-i bunicu care o uitat cheia, am alergat pe scari desculta si cand colo era postarita ninsa de tot, cu plicul ud in mana rece, am semnat buimaca in timp ce coada ochiului citea …gratiela, cascais…si mi-a batut inima in tample, am tipat bunicule hai sa vezi ! si nu puteam sa deschid plicul si l-am cam rupt si apoi nu puteam sa rup celofanul, si le-am tinut apoi cuminti, rotunde si reci, bilele care nu demult erau inca atinse de tine, si le-am mirosit si miroseau a Cascais, si incet s-au incalzit si au inceput sa straluceasca…tocmai azi, azi cand ninge asa de tare ca la sfarsitul lumii, azi cand e lunea dinaintea Craciunului, azi cand m-a apucat un sfasietor dor de Maramures, azi cand aveam o atat de mare nevoie de un prieten…stii, nu mai am prieteni vechi cu adevarat, stii doar cand esti plecat cum e…si tocmai azi imi era asa de dor de un prieten…
Ma seaca la inima bucuria asta dulce care pluteste in aer, nevazuta, ma seaca la inima rau de tot si cred ca acum as putea sa beau o litra de horinca de pruna si as incepe a hori si a juca, as rupe podelele si as sparge paharele de pereti…as sta apoi sa-mi jeluie cetera…o, daca ai sti tu Lola cat Maramures am io in suflet azi…
Draga mea de departe, azi mi-ai aratat cat de mica e lumea noastra, cat de usor purtam in noi povara departarilor…cat de aproape e departe si cata bucurie sa descopar ca port in mine bucatica mea de rai de Maramu’ !
Si acum poate sa vina Craciunul, luminat si sfant, pentru ca aici unde sunt acum sunt cea mai iubita dintre pamantence ! Si in seara sfanta am sa port bratara de la tine care ma leaga acum strans de tine si de fiecare alt pamantean.
Cu drag, mandrutza mea,
Timea


 

14 thoughts on “POVESTI DE CRACIUN 1

  1. Mi-au dat lacrimile,cele bune. Timeea stie a cuprinde diamantul trairilor care ne scapa noua muritorilor.Cea mai iubita dintre pamantence ne reface aura si blazonul! Nu mai dau cu cutitu’n chetra.

  2. Draga Lola, bucurie si emotie postarea asta:) Ma bucur alaturi de voi si invat sa traiesc frumos.Multumesc si va imbratisez strans:)
    PS. Draga Lola, nu vad fotografia dar culmea, simt ca as putea sa ti-o descriu:)
    PPS. Timeea locuiesti cumva in Munchen sau in apropiere?

  3. Legaturile de suflet ies acum la iveala , sunt momente megice de Craciun.
    Pt mine nu e surprinzator sa descopar trairile despre care vorbesrte Timea , pt ca le simt si eu.
    Primeste un strop de binecuvantare ce se revarsa peste lume in aceasta zi de Craciun,
    Traieste in culori de Craciun alaturi de minunatele tale margele
    Fii gazda colindelor care ne readuc sfintenia de alta data si hai sa calatorim impreuna dincolo de nori pentru a le aduce celor dragi franturi de stele…
    Fie ca sarbatorile de iarna sa va aduca bucuria Craciunului prin speranta , spiritul Craciunului prin pace , emotia Craciunului prin dragoste!
    La multi ani suflete care daruiti caldura !

Leave a Reply

