COPILUL ARE 15 ANI

E o dimineata frumoasa. Ce daca ploua? E ziua lui Vladimir. In urma cu 15 ani incepea calatoria noastra impreuna. Tocmai l-am sunat sa-i multumesc ca m-a ales pe mine drept mama.

Stau asa de vreo zece minute si nu mai stiu ce sa scriu. Sunt plina de recunostinta pentru fiecare clipa cu el, pentru fiecare lectie invatata cu ajutorul lui, pentru fiecare adevar pe care n-aveam cum sa i-l ascund, pentru marea intelepciune pe care o are, pentru felul in care stie sa ierte si sa accepte. Nu vreau sa creez o imagine idilica. E un adolescent ca toti ceilalti, fara chef, cu incapatanari, furios, cu raspunsuri pentru orice si mai ales cu ambitia sa zica el ultimul, cu probleme pe la scoala, neindemanatic inca in noul lui corp ajuns la 1.87 inaltime. Astea exista, le vad, dar nu vreau sa-l definesc prin ele. E miracol, unic si efemer univers creat de viata in minunata ei joaca. N-a venit aici sa-mi implineasca mie asteptarile, sa faca reale proiectiile mintii mele. A venit sa-si duca la capat propriul drum. Asa m-am raportat la el din prima clipa. Sunt mijlocitorul doar. De unde sa stiu ce e bine sau nu, iar in functie de asta sa ma declar multumita ori dimpotriva? Viata mi-a aratat de atatea ori ca aparentele sunt inselatoare, ca sensurile pe care le dau pot fi gresite. I-am zis sa faca ce simte ca-i bucura inima, sa fie dezlegat de posibila mea durere sau de teama ca ma supara, sa nu traiasca pentru nimeni altcineva. Sa puna dragoste in ganduri, in cuvinte , in gesturi si asa o sa fie liber.

Acum a ales sa stea cu Dan. Mi-a zis ca asta il face fericit. Am plecat fara sa simta ca-l parasesc pentru ca sunt in preajma, adica la cinci minute de mers pe jos, nu mai stau in casa dar stiu ce face, vorbim la telefon, ma duc la scoala, trec pe la ei, ii cert cand nu fac curat in bucatarie sau daca nu duc gunoiul. Relatia mea cu Dan, curatata acum de ceea ce ne frustra, este  prietenia pe care am avut-o toata viata. Doi oameni care cresc impreuna, care au impartit atatea nu pot deveni straini. Ne-a fost frica, ne-a fost rusine, am fost furiosi, am ales aiurea, am regretat, dar pana la urma cred ca toate astea ne-au trebuit ca sa spargem tipare inchipiute, sa desfacem iluzii si sa luam lucrurile exact asa cum sunt.

Viata e neutra. Ieri am trait din plin sentimentul asta odihnitor. Ne-am vazut la pranz cu toii. Initial hotarasem sa iesim doar in trei, dar pe urma natural a venit sa il invitam si pe Claudio cu copiii. Pentru mine toti sunt oameni pe care ii iubesc. O masa impreuna nu poate fi decat bucurie.

Chiar a fost bucurie. Soare, geamul imens prin care se vedea oceanul, copii frumosi si veseli, oameni mari linistiti, pizza &sangria. Nimic sa tulbure clipa, nimic fortat, nimic ascuns. Trecutul isi pierduse orice putere, viitorul…Ce e viitorul?

29 thoughts on “COPILUL ARE 15 ANI

  1. Cred ca ii una dintre postarile care imi plac cel mai mult de cand te tot citesc.

    La multi ani lui Vladimir! O sa creasca minunat langa o mama care intelege importanta libertatii si a naturalului si, mai ales, care stie apasarea, vina si povara pe ca o poate aduce traitul cu teama de celalalt.

  2. Dragilor, va doresc cele mai frumoase experiente, aripi mari si puternice, iubire cat cuprinde si multa armonie. “La multi ani!” Vladimirului mare, tie si lui Dan, pentru ca intr-un fel este si ziua voastra:) Va imbratisez muult, Daiana

  3. La multi ani lui Vladimir, iti trimitem o mare imbratisare s-o imparti cu el si cu Dan.
    Eu cred ca esti o mama inteleapta in tot ce faci. Chiar si faptul ca l-ai lasat sa aleaga cu cine vrea sa locuiasca. Stiu ca nu ti-a fost usor, am trecut si eu prin asta acum 6 ani. (desi sufar in fiecare zi pt asta – sa-ti vizitezi copilul care sta in alta casa e un chin, simt eu)
    Mie mi se pare mai acceptabila solutia gasita de tarile nordice. Copilul sta o saptamina la un parinte si urmatoarea la celalalt.
    Te sarut cu drag

  4. Va imbratisez cu tot dragul,va doresc tot binele din lume, iar drumul vietii sa va fie cat mai lin si presarat cu multe impliniri!!!

  5. la multi ani, Luca!!!!!

    invata cainele sa se plimbe singur si sa se spele pe labe cand intra in casa si vei fi mai fericit!🙂
    te pup,
    m

  6. Draga Lola,

    Te admir foarte mult, cum scrii, ce faci, dar mai ales cum traiesti fiecare clipa, cum ai curajul sa fii tu insati, cum ai indoielile tale, ca orice om, dar cum nu contenesti sa privesti frumosul in fata, frumosul din lume, din tine si din ceilalti, si cum renasti de fiecare data mai vie, mai increzatoare, scaldata in dragoste, impacata si senina. De fapt cred ca asta e secretul, dc putem vbi de un secret, sa fim impacati si senini si sa pretuim toate darurile minunate pe care le purtam in noi si pe care ni le da Dumnezeu in orice loc daca stii cum sa privesti. Intr-adevar; frumuseatea sta in ochii privitorului, dar nu doar in sensul acela care se intelege uneori, si anume in sensul ca avem gusturi diferite, si noi alegem dc ceva e frumos sau nu pt noi, ci intr-un sens mult mai profund si in acelasi timp atat de simplu si anume ca frumusetea este aici, mereu prezenta, dar sta in noi sa o vedem, in “ochii” nostri… E minunat cand citesc blogul tau si a altor oameni la fel de minunati, sunteti o sursa de vitalitate pentru mine. Iti multumesc draga Lola si recunosc in cuvintele tale mari si simple adevaruri. Pe unele le-am trait si eu in viata mea si stiu ca asa e. Din pacate mi-a fost greu sa pastrez tacerea gandurilor si perfectiunea clipei pt mult timp, dar perseverez si stiu ca incet incet voi reusi sa fac loc mai mult pentru sublim, pana ce va ocupa cat mai multe clipe din viata mea si ca voi reusi sa fiu eu, cea adevarata, cat mai mult timp, nu amalgamul de temeri si confuzie in care ne petrecem viata ca intr-un vis, multi dintre noi.

  7. La multi ani ! Sa fiti mereu aproape,toti cei dragi,veseli,senini ,prosperi, bucurandu-va de clipele petrecute impreuna!
    cu mult drag!

  8. LA MULTI SI FERICITI ANI ! Puiului tau, mamei lui, tatalui lui.
    La multi ani ! Cu dragoste in fiecare clipa.
    Multumesc, Femeie minunata ca-mi amintesti de fiecare data ce mare minune este viata! Te imbratisez cu toata dragostea

  9. Nu degeaba te-a ales sa ii fii mama😉

    Sa fii sanatos Vladimir si sa iti traiesti viata asa cum e mai bine, sa ajungi sa iti descoperi rostul, scopul, drumul.

    Va pup cu drag

  10. La multi ani! Sa fiti sanatosi si sa ramanati la fel de frumosi cum am avut bucuria sa va descopar prin intermediul blogului tau. Va imbratisez cu drag!

Leave a Reply

