IN ABUR DE CEAI

Mama lui Claudio mi-a daruit ierburi proaspete pentru ceai, cultivate de ea. M-a invatat cum sa le folosesc, legandu-le asa, ca in tara de unde vine. Gestul priceput de a innoda frunzele, ca si cel de a ma imbratisa cu caldura, imi dau liniste. Femeile stiu rosturile si randuielile, femeile stiu sa ingrijeasca si sa mangaie.

Acum sunt acasa. Am langa mine o cana cu ceai fierbinte . Sorbind din el ii multumesc in gand femeii care mi-a adus dragostea pe lume. Afara se aude vantul. Seara se face frig, dar inauntru e bine, un bine mic si simplu, curatat de cuvinte, efemer ca aburul ce iese din ceasca.

Am hoinarit prin oras si am ascultat fado. Ador sambetele. Le petrecem in doi. Nu ne trezim cu noaptea in cap, nu ne grabim nicaieri, savuram viata in dulceata ei de prajitura mancata intr-o batrana  cafenea, in culorile fructelor din piata, in aroma painii proaspete, in versurile unui cantec, in textura pielii celuilalt.

Mi se pare atat de frumos ce traiesc incat uneori ma surprind tinandu-mi respiratia ca nu cumva sa tulbur alcatuirea lumii. Ma duc adanc in cele mai obisnuite lucruri. Imi folosesc simturile ca vehicule si asa ma sustrag din capcana timpului.

Nu mai alerg, nu mai zgarii putin suprafata, pretinzand ca am experimentat ca apoi sa fug spre ceva nou. Am decis sa ma opresc. E coplesitor de frumos, e fascinant. In loc de “mai departe” prefer “mai adanc”. Fac un fel de speologie in mine insami si in tot ce ma inconjoara. Lucrurile, fiintele au o usa mica, secreta, ca cea prin care Alice patrundea in Tara minunilor, iar daca esti atent o gasesti ajungand in universul unic, irepetabil, volatil indiferent ca e cel al unui morcov pe care urmeaza sa-l tai si sa-l pui in supa, al pisicii negre care doarme pe gard,al copilului , al iubitului. Nu conteaza forma, e vorba de aceeasi esenta.

Imi place nemiscarea asta, dar umblatul prin lume ramane una dintre bucuriile mele cele mai mari. Tocmai am decis sa imi iau barbatul si sa dam o fuga la Barcelona in decembrie. Are domnul Lese concert acolo. Vineri m-a sunat Gianina sa-mi spuna. Imediat am organizat o escapada. Cand e rost de plecat ma ia ca o febra. Consider ca ne-am facut cadoul de Craciun si sunt fericita, fericita, fericita sa fiu trei zile in orasul ala minunat, cu iubitul meu,  ascultandu-l live pe domnul Lese.

Na, ca iar imi tin respiratia…

18 thoughts on “IN ABUR DE CEAI

  1. hei, de curand in Bucurestti a fost expo Stefan Caltia + concert Mariza.

    ce frumoase-s imaginile🙂 very fresh, linistitoare, calde si aromate

    fara legatura, mi-e dor de povestile cu clarissa, cristina, rosa marie si nenea pe terasa caruia pictai margele🙂 ce mai fac ?

    • Cand am fost la Bucuresti n-am reusit sa ajung la Galeria posibila, dar ma duc de multe ori pe net in lumea tablourilor domnului Caltia.
      Ai mai fost la ceainaria aia frumoasa?
      Sper sa fie bine cu totii, cei de care ma intrebi.

      • Am mai fost, e la fel de frumoasa si aromata. Sorela si Gabriel sunt tot acolo si biscuitii cu cereale sunt geniali.🙂

        La expo Stefan Caltia au fost litografii si cani pictate de dansul.
        Era ca un camp de secrete si sfintenie in jur.
        Si 3 tablouri – 2 dintre care cu rafturi si vase si-o lumina interioara aparte – nu le-am mai vazut pana atunci.

  2. Te salut cu ganduri calde. Revin din Romania unde am purtat des margelele tale. ,, Veneau,, pur si simplu la mine, la gat…Am citit cu bucurie postarile tale pline de lumina(chiar si cea fara curent .)
    E un sentiment de armonie si de viata buna in tot ce scrii si arati aici, ma incarc si te tin aproape mereu. Te imbratisez cu drag, ma bucur de bucuria ta…E frumos.
    Toate cele bune si simplu de minunat iti doresc, draga mea…

  3. Era sa intreb doar: Cand? Dar ai si raspuns. Nu stiu inca daca voi mai fi aici. Dar daca nu sunt, inseamna ca pot veni eu la Lisabona, si prin imprejurimi:) Ce planta e? Seamana cu lemongrass dar nu sunt sigura. Te imbratisez cu drag si culoare.

  4. Hieba luisa, ce amintire parfumata!
    Inca o planta pe care as putea-o cultiva in ghiveci… Trebuie neaparat sa fac o lista cu ierburi si sa incep sa caut semnite! Gata, chiar acum incep lista!

Leave a Reply

