PANA DE CURENT

Ieri dimineata, pe la opt suna cineva la usa. Un domn de la EDP-furnizorul de curent electric. Bom dia, bom dia, am venit sa tai lumina. Prima data am crezut ca nu inteleg bine, dar omul chiar venise sa scoata sigurantele. Din cauza unor proceduri facute cu intarziere apaream fara contract, deci nici la curent n-aveam dreptul.  Pana sa lamurim situatia el si-a facut datoria. S-a urcat pe trusa de scule din dotare, a desfacut cutia de pe holul blocului, a scos sigurantele si-a cerut scuze si dus a fost. Mie nu-mi venea sa cred. Intoarsa in casa am avut cateva momente de confuzie, cum lucrez, ce fac cu toata mancarea din frigider, cat naiba va dura povestea. L-am sunat pe Claudio sa-l anunt si pe urma mi-am instalat margelele in balconul de sus care are tavan de sticla, deci e cel mai luminos loc din casa. Am uitat sa spun, afara ploua cu galeata, iar cerul era acoperit cu nori grosi care si in miezul zilei faceau sa nu para mai mult de 7 dimineata. Imi era cam frig, ma bazaia mereu gandul “n-avem curent, n-avem curent”, dar pana la urma am uitat de toate. Cred ca n-am lucrat niciodata mai cu spor si margelele ieseau vesele, colorate parca sa lumineze ziua. Nu stiu daca au avut vreo influenta, dar dupa-amiaza a iesit soarele si norii au stat departe, iar eu am profitat pana la ultima raza de lumina. Seara i-am vizitat pe Luca si pe Dan. M-au omenit cu o minunata mancare de fasole si cu un pic de net cat sa rezolv niste chestii urgente.

Intoarsa acasa am aprins lumanari peste tot. Am scris plicuri la lumina lor. Asteptandu-l pe Claudio m-am cuibarit in fotoliu sa citesc. Era o tihna, o tacere infiorata, o lumina blanda care m-au facut sa ma bucur de intamplare. Dupa venirea lui a fost inca si mai frumos. Cred ca inainte de inventarea curentului electric oamenii traiau mai bogat ca noi.

Ma gandesc sa declar, din cand in cand, cate o “seara fara sigurante” ca tare mi-a mai placut.

11 thoughts on “PANA DE CURENT

  1. Tin minte ca atunci cand eram la scoala erau dese iarna penele de curent la noi in cartier. Si aprindeam lumanari, le puneam pe pian si studiam asa, pe intuneric🙂
    Si tin minte uimirea profesoarei mele de pian cand i-am spus ca pot canta Bach legata la ochi si cand chiar i-am demonstrat ca pot face asta🙂
    Buna idee cate o pana de curent din cand in cand🙂

  2. Mi-ai amintit draga Lola, de pana de curent de Sf.Ion, de anul acesta. O jumatate de oras, seara, intr-o bezna totala, timp de mai multe ore. La inceput stateam risipiti prin casa, fetele noastre, sotul meu si cu mine. Dupa un timp ne-am adunat cu totii in camera fetelor, unde s-a facut rai. Am ascultat melodie dupa melodie, la lumina unei lumanari, preferintele fetelor, am ras sanatos de intamplari uitate, ne-am atins magic intr-un timp fara timp, am savurat ceaiul si prajiturile…Totul a fost cu mult mai intens si mai incarcat in emotie si traire.
    Multumesc, Lola!
    Crede-ma, esti MINUNATA! Creatiile tale sunt superbe!

  3. cand eram mica erau multe “pene”. de fapt taiau curentul.
    se facea liniste peste tot si miile de oameni din jurul meu – pt ca vorbesc de blocuri inghesuite respirau aceeasi tacere.🙂 aprindeam lumanari in casa si stateam spunand si inventand povesti.
    nu stiu, n-am simtit vreodata ca fiind neplacut, dimpotriva🙂

    • Era ultima iarna petrecuta in Romania. Am vizitat o familie din Maramures care cumparase o casuta batraneasca si o pusese pe un varf de deal. Acolo n-aveau curent, apa, baie in casa. Ei, altfel oameni cu afaceri si viata ocupata, isi luau, cat de des puteau, copiii retragandu-se si traind macar in weekenduri asemeni bunicilor si strabunicilor lor. Am ajuns acolo pe inserat. Aprinsesera lampa, focul ardea in vatra, ne-au fiert vin…M-am intrebat cum ar fi sa traiesc asa, simplu, simplu

  4. Off topic…margelele din poza sunt ale mele si sunt minunate! Le-am primit aseara si sunt foarte, foarte incantata de ele. Multumesc mult, Lola! Voi trimite poze.🙂

    Si multumesc colegelor mele frumoase si inspirate, care s-au gandit sa imi faca un cadou special. Hugs!

    P.S. Ce drag imi e!🙂

    • Draga mea
      ma bucur ca au ajuns la timp si esti incantata. Sper sa-ti porte noroc in noul tau inceput si sa-ti aminteasca mereu de oamenii care te pretuiesc.
      Te imbratisez

Leave a Reply

