CERE SI TI SE VA DA

De cate ori mi-au trecut vorbele astea pe la urechi si am zis cu neincredere “vezi sa nu”. Cine sunt eu sa pot cere, cine sunt eu sa merit?

Asa gandeam atunci pentru ca-mi judecam viata pe baza tuturor intamplarilor din trecut si parea doar un lung sir de pedepse. Imi petreceam timpul mai mult plangandu-mi de mila sau fiind furioasa. M-am intrebat ani in sir de ce sunt intr-o experienta atat de absurda. Cu cat ma intrebam mai tare cu atat incercarile se abateau mai grele. N-am facut legatura intre felul in care vedeam lucrurile si faptul ca ele chiar asa se intamplau. Le ceream fiindu-mi frica de ele, le ceream incrancenandu-ma, le ceream poate pentru ca numai trecandu-le aveam sansa sa ma fac bine.

Cand mi-a fost limpede ca Dumnezeu e inanuntru, am descoperit ca cine nu ma iubeste sunt chiar eu. Am mai realizat ca a fost doar o chestiune de alegere.  Sa nu ma iubesc vazusem cum e. Alegand iubirea m-am recunoscut partener egal cu viata. Ea, generoasa, mi-a pus in fata tot. A zis ia de-aici, ce-i al meu e si-al tau.

Cere si ti se va da!

De fapt incepusem sa scriu despre casa noastra alba. Legatura dintre ea si tot ce-am scris pana acum e tocmai faptul ca am cerut-o.

Ma vedeam ingrijindu-mi dragostea intr-o casa calda si luminoasa. Am inchipuit-o cu iubitul meu de nenumarate ori. Era jocul nostru. Stiam ca in realitate o vom putea avea abia in primavara viitoare. Intre timp urma sa stam provizoriu intr-o casa care e mai mult de domeniul…cosmarului.

Ma si vedeam indurand orice, dar de cate ori eram in casa respectiva se nastea intrebarea “de ce ai vrea sa traiti aici unde nimeni nu e fericit?” De ce in locul casei tale albe crezi ca o meriti pe asta? Chiar asa, de ce? Mi-ar fi greu sa fiu bucuroasa, sa creez, sa iubesc, mi-ar fi frig si m-ar lua deprimarea. Mi-a ajuns iarna trecuta pana peste cap. Merit o casa frumoasa, alba, romantica. Omul asta minunat care mi-a alaturi merita si el tot ce-i mai bun pe lume.

Orice situatie care pare fara iesire are mereu una. Trebuie doar cautata.

Am gasit-o! Cand nu te agiti se dezvaluie simplu.

Cele cateva luni de sacrificiu au disparut cu presupusul lor chin cu tot, puteam incepe sa cautam locul nostru imediat.Parca ne astepta.

Intai am vazut casa pe net. Pozele de prezentare erau groaznice, dar pretul raportat la spatiu, foarte bun asa ca m-am hotarat sa sun.

Dupa ce-am vizitat-o am simtit ca gasisem ce cautam. E incapatoare, cu obloane de lemn, scara interioara si semineu, e tot in centrul vechi pe o strada linistita, iar de pe una dintre terase se vede oceanul.

Sambata am primit cheile.

32 thoughts on “CERE SI TI SE VA DA

  1. Sa fie intr-un ceas bun, Lola!
    Sper ca noua casa alba sa se coloreze in cele mai frumoase nuante ale sufletului tau!
    Te imbratisez cu drag!

    • Doamne ajuta!
      Deja am niste ganduri cu mobila🙂 Am hotarat sa nu cumparam nimic nou ci sa dam viata unor lucruri in care altii au incetat sa vada frumusetea. M-a dus Claudio intr-un magazin cu mobile vechi, inscris intr-un program mondial de reciclare. Deja am ochit lucruri pe care le voi scoate din intunecimea lor si le voi readuce la viata in culori vii. De cand am fost acolo imaginatia mi-a luat-o razna.
      Si eu te imbratisez!

  2. vin si eu in Lisabona.
    primul gand a zburat spre tine!

    initial trebuia sa ajung la Viena si s-a schimbat brusc si irevocabil destinatia.

    de abia astept sa ma plimb pe strazile vazute pe blogul tau.
    ganduri alese si o spatamana frumoasa!

    ma bucur ca ai casa mult dorita!

  3. Minunat, va doresc si eu sa fiti fericiti si luminati in casa voastra alba! Viata ta, reflectata in blogul acesta e pentru mine un sir de minuni firesti, pentru care sunt sigura ca ai muncit in felul tau, visand, facand, lasand la o parte, fiind sincera si curajoasa…
    Te salut cu drag si spor la lucru…Abia astept sa vad rezultatele creativitatii tale…Casa e sufletul oamenilor ce o locuiesc…

  4. Ce coincidenta! Si eu sunt in tratative de schimbare a casei in care stau de….30 de ani. Sper din suflet ca aceasta mutare sa aduca si alte schimbari bune in viata mea.
    Ma bucur mult pentru toate implinirile tale si toate gandurile mele bune se indreapta spre tine.
    Spor la treaba si sa ai inspiratie bogata!

  5. Sa fie intr-un ceas bun! Sa fiti sanatosi si fericiti in ea:):)
    Sa ne-o arati si noua in toata frumusetea ei alturi de indemanarea ta.
    Te bucura si asta e cel mai important lucru.
    pupicei

  6. Draga mea Lola, felicitari pentru gasirea casei albe! Sa fiti fericiti toti impreuna!!! Sunt curioasa sa stiu cam pe unde e localizata casa! Spor si inspiratie la decorat! Te imbratisez cu sufletul si cu tot dragul, Nicoleta – o sora intr-ale devenirii fiintei🙂

  7. Sa o stapaniti sanatosi si fericiti! Imi place cum gandesti ! Cred ca e important sa spui ceea ce simti atunci cand simti si sa nu te ascunzi sub masti social-absurde. Imi place cum traiesti, dar mai ales imi place sinceritatea cu care o faci, pentru tine, cei dragi si aproape de sufletul tau (oare nu toti avem?!) si pentru ceilalti care au ajuns sa te cunoasca prin ceea ce scrii. Mai cred in viata si in frumusetea ei, in traitul cu voluptate si in anticul carpe diem. Si simt ca esti cu mine de cate ori iti port margelele care parca mi se integreaza in suflet si radiaza de fiecare data cand le port….ca un reminder ca in viata asta, dincolo de pojghita de lucruri urate de care toti ne lovim exista atata frumusete pe care trebuie doar sa vrem sa o vedem! Stiu ca esti fericita si iti doresc sa nu te schimbi, caci daca nu o faci, starea asta primordiala nu va disparea. Cu drag,
    Andreea

  8. Casa este grozava! sa o umpleti cu bucurie si dragoste !
    ma bucur pentru voi toti nespus, si pot doar sa spun ca in sfarsitul filmului Casa Blanca :
    THIS IS THE BEGINNING OF A BEAUTIFUL FRIENDSHIP!
    prietenia dintre voi toti, dupa obloanele de lemn ale casei albe. Casa Blanca.

  9. sa fie o casa alba, de lumina, cu lumina, sa fie romantica, cu mobile vechi sau noi, cu voi, cu culori, cu suflet…sa fie casa voastra si voi a ei….sa fiti fericiti si ea sa va primeasca cu iubire….sa fie!

  10. ma bucur pt. casa ta! este adevarat ca trebuie sa ceri ca sa ti se dea. Vreu si eu o casa mica, mica dar doar a mea. Pina atunci o sa imi umplu sufletul cu imaginea casei tale… Numai bine!

Leave a Reply

