LUMEA LUI BELGER

Intr-o seara mi-a scris Maria. Foarte frumos mi-a scris. Nu ne cunoastem personal, dar mi-a povestit despre margelele ei si eu stiam ca sunt pe undeva plutind, asteptand sa ia forma…

Numele meu este Maria. Va citesc si va admir frumoasele margele de ceva vreme, acum am decis insa sa va scriu pentru a va ruga sa mi le trimiteti si mie pe ale mele. Ca in povestea cu baloane din Mary Poppins🙂. Ele reprezinta un cumul din toate cele care m-au incintat pe mine vreodata. Au gingasia si forta Marthei a lui Rene (Char), echilibrul Madeleinei care vegheaza, superbul imaginar al lui Llosa, aripi de inger batran, frumusetea lui Camus, genialitatea lui Jules Renard; locuiesc in provincia omului a lui Canetti; asculta Conte si-l iubesc pe Sinatra; protejeaza sufletul Sofiei, fetita mea prin harul dat de Steinhard; incearca sa devine mai bune prin puterea lui Dumnezeu si stralucesc de fiecare data cind sunt fericite. Margelele mele sunt cele mai frumoase, nu-i asa?🙂

O sa mai scriu ceva ce descrie cel mai bine lumea in care ma simt cel mai in siguranta:   “Belger se întindea somnoros sub pielea solzoasă, respirând agale la limita producerii focului şi a unei respiraţii aride. Visa cu siguranţă pentru că îşi întindea demonic aripile lungi, membranoase, producând furtuni de nisip roşu. Lungers îl găsise pe când era doar un pui mic. Mergea cu aripile rulate pe lângă corp şi se acoperea de puf de păpădie prefecându-se că nu e dragon. Se îndrăgostise de o salamandră şi-şi dorea să pară ca sunt la fel. Numai că atunci când strănuta flăcările se declanşau involuntar. Aripile se desfăceau ţepene şi începea să facă mici salturi puriceşti. Într-o tornadă roşie plină de flăcări şi nisip l-a găsit Lungers. L-a ridicat de codiţa solzoasă, i-a suflat praful de pe spinare, l-a zdruncinat bine să-şi revină şi l-a băgat în buzunarul hainei sale.

Când au ajuns acasă, l-a scos din buzunar şi l-a pus uşor pe podea. Belger, deodată ce s-a văzut pe teren stabil, a fugit cât l-au ţinut picioarele şi s-a ascuns sub pat. A stat acolo săptămâni în şir, încât Lungers credea chiar că a murit; până într-o zi, când se pregătea să usuce portocale pentru noii pui de broască ţestoasă şi probabil mirosul aspru ameţitor l-a atras afară din bârlog. Era slab şi jigărit, plin de pânze de painajeni şi de purici, blănos peste măsură încât abia i se mai vedeau aripile. Avea botul încleştat, mustăţile şi sprâncenele arse de flăcarile pe care mai eliberase din când în când. S-a repezit ca un posedat către portocalele arse şi a început să se tăvălească prin ele. De atunci ieşea din bârlog din ce în ce mai des, făcea repetiţii de zbor şi de scuipat flăcări. Zbura hotărât până ajungea în cel mai înalt punct şi de acolo se arunca violent; când mai avea un pic până jos deschidea aripile larg şi plana mândru.

Cred că asta mi-a plăcut întotdeauna la el, faptul că e liber. “

Am facut o lume in care Belger sa se simta liber, in siguranta, o lume sub umbrele colorate, care apara de vreme rea sau de prea mult soare, dar la fel de bine il pot ajuta sa se inalte pana la cer…

8 thoughts on “LUMEA LUI BELGER

  1. Nu stiu cum faci dar ai un talent deosebit… Sunt extraordinare.. Cred ca n-as numi-o talent… mai degraba dragoste in tot ceea ce atingi. Asa ca nu iti doresc decat sa ai parte de tot atata dragoste pe cat esti capabila sa daruiesti. E o placere si numai sa privesti poza margelelor… ce senzatie divina trebuie sa fie sa le porti. Maria… poarta-le cu dragoste ca numele tau frumos

    • Nici eu nu stiu cum fac. Vin singure. Am la un moment dat imaginea lor clara si atunci stiu cum vor fi. Da, e o imensa bucurie in joaca asta, si o imensa dragoste care trece prin mine catre lume rostogolindu-se pe bile colorate. Incerc sa ma golesc de prostii, sa largesc spatiul prin care iubirea sa isi faca drum.

      Multumesc ca mi-ai scris

  2. Mi-a placut tare mult povestea dragonului…si margelele. Imi place enorm cand publici povestea unui sirag, si cum margelele ca prin farmec sunt taman chipul ei.

  3. Pentru la anul de 29 mai va trebui sa-mi imaginez si sa-ti povestesc unele pentru mama, care va implini 60 de primaveri. Asa vom avea toate trei:)

Leave a Reply

