EU SPUN DRAGOSTE

Data pe care o arata ceasul azi e 00. O data la 40 de zile exista ziua zero in calendarul meu personal. Ea incepe la pranz, nu la miezul noptii. Asa vrea ceasul. E doua jumate noaptea. M-am intors din Lisabona unde am cinat cu sotul fermecat.

M-a dus in locanta portugheza traditionala, m-a ametit de cap cu vin rosu si pe urma m-a iubit salbatic pe bancheta din spate a masinii, drept in umbra unui prea sfant locas bisericesc. Dupa asa seara despre ce sa scriu daca nu despre dragoste.
De fapt oricum as fi scris despre asta. De-a lungul timpului am intalnit oameni care acum formeaza cerc de lumina imprejurul meu. Le spun pastratorii dragostei. Imi dau putere cand ma clatin, cand ma cuprind indoielile. Nu trebuie sa-i chem, vin singuri la momentul potrivit.

Ieri, de exemplu, am dat intamplator peste o carte cu domnu’ Gellu, o carte draga, pe care o ratacisem. De pe coperta ma priveste uneori mustrator, alte ori infinit de bland. Ieri parca ii era drag de mine Aproape mi-au dat lacrimile, am vazut in gasirea cartii semnul de la el sa stau cuminte.


Seara am adormind cititndu-l. A fost prima cand m-am simtit linistita si impacata cu gandul ca dorm singura. Putin mai tarziu ma suna iubitu ca vine.
Dimineata, era liniste in cap. Am zis doamne ajuta si m-am apucat de treaba. Primesc telefon de la Caio, fratele meu brazilian. Imi spune ca e venit in Cascais sa rezolve ceva si ma cheama la un ceai. Nu ne-am mai vazut de foarte mult timp, dar intre noi se pastreaza aceeasi iubire limpede, frateasca.
Uimitor cat de similare ne-au fost drumurile interioare in timpul asta, cum ne-am gasit fiecare calea, cum am inteles acelasi adevar din spatele atator forme. Ii vad aripile crescand. Le vad si pe ale mele. Sunt fericita.
E tot un pastrator al dragostei.
Mi-a dat putere intalnirea cu el, si inceredere mi-a dat, in magia lumii asteia, in poezia ei, in mine, in noi toti.


Alti doi pastratori sunt Roxana si Andrei. Darurile de la ei le tin nu mai departe de-o intinzatura de brat. Le pot atinge mereu. Tabloul facut de Andrei l-am asezat deasupra patului, iar cartea lui de poezii e la capatai.

Din ea ii citesc iubitului cand ma roaga sa-i vorbesc in limba mea, sau citesc singura si plang de-atata frumusete cata poate fi cuprinsa in suflet de om.
Uitati cum scrie Andrei:

mama ma tem de moarte
mai ales acum ma tem
eu stiu sa ma bucur
dar mai ales
acum ma tem cel mai tare

cand nu mai tin minte
cum e sa te zvarcolesti ud in scutece
cum e sa iubesti prima data
si sa nu poti vorbi
cum e sa adormi in dulap
si toti sa-si iasa din minti
sa te caute in toata casa pe afara
in jurul blocului, in ograzile vecine
sa sune la militie
cum e sa te gaseasca in dulapul intunecos
strangand la piept o perna mare
chircit cu obrajii umezi si zambetul cela
cum e sa te lase acolo in intuneric
pana te trezesti

mama eu ma tem
ca inima mea e o bucata de carne
ca nu am sa ma trezesc
niciodata

Cartea lui se numeste “eu spun dragoste” .

S-a facut 4.15. Nu mai pot de somn.
Ma duc la culcare.
Buna dimineata!

12 thoughts on “EU SPUN DRAGOSTE

  1. Draga Lola, buna dupaamiaza…asta noapte, in timp ce tu te aflai in umbra locasului bisericesc iti scriam o scrisoare…iubitul meu a adormit fara mine…i-am spus ca am ceva important de trimis…am si trimis-o, pe adresa ta de e-mail…sunt asa de nerabdatoare, ai citit?

  2. Te iubesc cand esti acolo, pe bancheta din spate a masinii. Te iubesc cand esti putin ametita de vin. Te privesc si te iubesc, ai invatat deja ca nu stiu sa ma apropii. Dar stiu sa privesc ca esti fericita. Asta stiu mai bine ca oricine. Pentru ca tandretea cu care te privesc este de o puritate fantastica. Sa fii intotdeauna libera, fetita frumoasa.

  3. @Cristina Comanescu, asta da dovada de prietenie, la un moment dat am realizat ca voi doua ati fost f bune prietene si ceva s-a rupt,am dedus asta din cele citite la tine pe blog Cristina, ceea ce vreau sa spun este ca ma bucur ca sunteti ok si ca nimic nu este intamplator, cred ca viata e mişto uneori! eu sunt un om care v-a descoperit in timp ce-si bea cafeaua dimineata acum vreo 2 ani si ceva sa zic, sa fiti iubite!

  4. Ma bucur sa te cunosc… Am sa încerc sa citesc cât de mult de pe blogul tau. De la draguta de Mikka am aflat de tine…Ma bucur pentru tine… ma bucur pentru mine ca te-am gasit.

  5. Şi acum, că eşti tunsulică, dacă tu şi soţul tău fermecat staţi unul lângă altul, căpşoarele voastre formează ora 00.

Leave a Reply

