CALA SI FRUCTUL EXOTIC

Razboi si pace, asa ca in romanul lui Tolstoi si… ca in viata. Nu se poate sa fie numai bine sau numai rau. Totul alterneaza, totul trece, totul se naste si moare. Asa sunt randuite lucrurile.
Acum ceva vreme Bogdana s-a suparat foarte tare pe mine. Nici eu n-am fost tocmai culmea serenitatii atunci. Ce-a fost a fost, si duca-se.
Intr-o zi gasesc acest mail.
“Buna Lola,
Nu vreau sa par hartuitoare, departe gandul de mine. Insa de la ultima noatra discutie, eu tot te citesc, si nu pot sa te scot din mintea si din inima mea. Si oricum esti mereu cu mine, de fiecare data cand iti port margelele. Pentru ca evident, nu le-am aruncat, am totusi vreo 16 siraguri de la tine. Unul mai frumos decat altul. Cifra mare? Nu stiu. Oi fi cea mai fidela clienta? Iarasi nu stiu. Si nici nu ma intereseaza sa fiu sincera.
Iti scriu doar ca ultimul post a trezit niste amintiri, mai putin fericite, legate de cuvintele pe care mi le-ai aruncat cu nonsalanta, de felul in care ai ales sa indepartezi o clienta samd.
Si ti le trimit, nici nu stiu de ce, poate, poate voi trezi niste sentimente din alea pozitive fata de mine, si iti vei achita promisiunea facuta aproape cu un an in urma. Asta daca promisiunile valoreaza ceva si daca respectul pe care ti-l port si persoana mea valoreaza ceva in ochii tai…
Cu tot dragul din lume,
Bogdana”

Am simtit, de asemenea, tot dragul din lume, lipsa de resentimente, confirmarea ca lucrurile se rezolva singure cand nu escaladam absurda confruntare a egourilor.
N-am stiut sa spun mare lucru. Cuvintele uneori n-au rost. M-am apucat, pur si simplu sa-i fac margele. Habar n-aveam cum vor fi, dar am zis ca e momentul lor, ca vor iesi singure si m-am asezat in fata celor 19 bile albe.


Intai s-au innegrit pentru ca luminii ii trebuie intuneric sa se vada, pentru ca potentialul e acolo, in golul vesnic, nesfarsit, de unde toate vin si unde toate se duc. Pe urma bezna s-a despartit in doua, iar la mijloc s-a revelat viata, cu miezul ei succulent de fruct exotic. Nimic nu creste fara radacini infipte adanc in fire. O planta credea ca se poate, dar a ramas alba si neputincioasa, lipsita de verde. Povestea ei s-ar putea sa ne foloseasca


Mai bine sa ramanem cuminti, cum zicea poetul, undeva intre sfintenie si destrabalare, intre pur si carnal, intre alb si rosu, sa ramanem vid pe care sa-l umple Universul cu ce are el mai de pret, adica tot cu viata.
Draga Bogdana asa au vrut margelele tale sa fie, cu intelesul asta, sau poate cu altul pe care nu l-am deslusit inca. De la mine sunt doua bile, una pentru prietenie, una pentru adevar.
Sa le porti cu liniste!

23 thoughts on “CALA SI FRUCTUL EXOTIC

  1. Omul primeste cand isi deschide sufletul, nu cand e inversunat. Ciudat, sunt negre precum blogul ei. Si negrul spune ceva. Sunt frumoase, imi place albul si verdele in contrast cu negrul. E ca si cum frumusetea e nascuta din durere. A meritat asteptarea. Gabrielle Roth are o carte care se numeste “Sweat your prayers”.

    Dar cine sunt eu sa comentez? De fapt spun ce simt.

  2. Sunt minunate. Deşi nu avem nici o legătură, îi doresc şi eu Bogdanei iubire şi adevăr… Am observat că tot repetă faptul că înseamnă puţin pentru tine. Şi asta îmi dă sentimentul că ea nu înseamnă suficient pentru ea însăşi. De acolo încep necăjelile. Când nu ne iubim suficient şi nu recunoaştem asta, proiectăm pe cei din jur ceea ce de fapt noi simţim pentru noi. E mai uşor aşa, dar şi obositor şi dureros.

    Nu-mi place să fac pe sfătoasa şi sper ca Bogdana să primească vorbele mele aşa cum le trimit, cald.

    Iar pe tine te strâng molicel în braţe şi îţi spun că sunt foarte mândră de tine.

  3. Sunt foarte expresive Lola…manutele tale gratioase plamadesc destine…m-am suparat si eu acum ceva vreme dar mi-am dat seama la timp ca am facut o mare greseala….si acum ma bantuie o unda de regret ca as fi putut sa te ranesc cu vorbele mele…..citesc posturile tale si ma vindec de multe frici….e ca si cum ai bea o apa si setea ti s-ar inteti…cand voi fi pe deplin vindecata tare mi-ar place sa ne cunoastem….te imbratisez cu mult drag .

    • Draga mea draga
      inteleg perfect cand cineva se supara pe mine, dar nu o iau personal. Stiu ca asteptarea e lunga. In acelasi timp stiu ca n-am cum sa grabesc lucrurile. Nu vreau sa trec la industrie. Asta inseamna rabdare si din partea mea si din partea voastra. Ne ajuta pe toti sa crestem, mai degraba decat o dorinta indeplinita imediat.
      Intre timp, uite, ne ia viata cu ea, ne face sa radem, sa plangem si parca asteptarea nu mai e asteptare ci timp pretios dat sa il traim.
      Eu zic sa ne intalnim cu prima ocazie indiferent cum stam cu vindecarea🙂
      Te imbratisez

  4. mie mi se pare ca bogdana s-a suparat pe buna dreptate. nu a fost vorba ca s-a suparat pt ca a durat atat pana i-ai facut margelele, ci pt ca nici macar nu i-ai dat un termen. atat vroia. ai ignorat-o, cel mai probabil, de aceea simte ca inseamna putin pt tine, nu pt ca nu se simte bine cu ea. nu va cunosc pe niciuna, citesc blogurile amandurora, iar pt faptul ca al ei e negru acum exista un motiv. cine ii citeste blogul stie de ce. mi se pare ca uneori te ascunzi, lola, dupa vorbe frumoase si asta nu cred ca e chiar bine. fireste, este doar parerea mea.

  5. Eu sunt Bogdana. Am fost plecata, si abia acum am vazut citind din urma si recuperand
    multe intamplate in ultimele doua saptamani, ca am pierdut ceva deosebit. Iti multumesc Gratiela pentru ele, iti multumesc pentru dedicatie si pentru cuvinte.

    andhra, e tare usor sa dai verdicte ca x se simte bine cu sine insusi sau nu. dar pe ce baze? ma cunosti? m-ai cunoscut vreodata? hmmmm… poate faci mai intai acest lucru, si poate imi dai dupa aia un verdict. asa mai in cunostinta de cauza. cu toata caldura din lume iti recomand asta🙂

    laura, blogul meu este: http://www.bogdanasblog.blogspot.com. poate intra si Andhra. Acolo este o frantura din mine, din viata mea, din ceea ce sunt si cum sunt🙂

Leave a Reply

