PURGATORIUL

Ziua nuntii mele…
Poate inainte sa vorbesc despre ea, ar trebui sa amintesc macar in treacat incercarile, tentatiile si zvarcolirile mintii prin care am trecut in cele 30 de zile premergatoare. Daca drumul pe lumea asta inseamna a sta in echilibru intre bine si rau, ei bine, contrastand cu ingerii care cantau ieri dimineata cand am deschis ochii, tot atatia draci m-au vizitat in perioada dinainte. Ceea ce imi inchipuiam ca va fi o lina insiruire de zile, cu mine serena si indragostita, a fost tot un deal si-o vale, o naveta intre iad si rai, a fost viata de fapt, nu un scenariu ideal. Urmand firul intamplarilor a fost ce-a trebuit, sa ma curat, sa ma innoiesc, sa imi fie clar infruntandu-mi indoielile si frica
Frica sa nu pierd, frica sa nu fiu lasata balta, frica sa nu ratez iar, oh, dar cate forme n-a imbracat. Bal mascat a fost.
Esenta tuturor fricilor e una, cea ca intr-o zi n-o sa mai fiu. Isi pune ea tot felul de masti, dar aparitiile astea dese nu fac decat sa ma invete s-o recunosc mai repede.
Indoielile au venit si ele buluc. Poate nu merit, poate mi se pare, parca e prea frumos sa fie adevarat, daca nu sunt in stare, etc, etc…Cu ele am rezolvat-o mai simplu. Am dat drumul la muzica si am dansat. Simtindu-mi corpul miscandu-se, indoielile s-au transformat, fara sa-mi bat capul, in certitudinea ca sunt, traiesc, ma misc, respir, si doar despre asta e vorba.
Tentatille s-au aratat sub formele cele mai…tentante. Abundenta e un principiu pe care il incalc din ce in ce mai putin, si vad ca nu ma lasa nici el pe mine. Vine mult si bun ceea ce e extraordinar. Dar acum a fost prilej sa ma intreb, nu cumva imi inchid viata refuzand de exemplu o luna pe mare cu barca, o vara petrecuta pe coclauri facand escalada si dormind sub cerul liber pe plaja, o vacanta la Mallorca, sau pur si simplu zicand nu unor delicioase si neangajante dupa amieze cu frumosul Antonio. Well…asta cu libertatea de a face ce am chef, fara urma de vina, amenintata de eventualitatea pierderii, m-a speriat iar. Cel mai bun lucru a fost sa ma observ. Ma ascultam declinand propuneri, ma ascultam interior si nu era urma de drama. Contorsionarile tineau de suprafata, dar in momentul respectiv in mine nu era decat certitudinea ca fac ceea ce e de facut.
Pe 11 dimineata m-am trezit dintr-un vis straniu in care se adunasera toate tentatiile. Veneau agresiv spre mine, incercand sa se impuna, avand forme  supradimensionate, iar eu le priveam doar si le lasam, una cate una, sa plece. Eram ferma, foarte sigura ca nu-mi trebuie. Cand am deschis ochii imi suna in minte fraza pe care nu stiu cine mi-o spunea in vis “nu mai e nimic de gasit aici”.
A fost reconfortant, a fost linistitor sa aud asta spus de propria minte, de subconstientul meu. Alergatura, etapa necesara, dar tranzitorie se poate incheia. Am primit in dar omul langa care sa cresc mai departe, iar calatoriile nu se termina, explorarea lumii o pot face cu mijloacele astea noi, cu forta pe care simt ca o capat.
In aceeasi zi m-a vizitat Adan. Noi vorbim multe si ne-am insirat la povesti toata dupa amiaza. Punandu-l la curent cu istoricul vietii mele din perioada cand nu ne-am vazut am avut iarasi un tablou complet al intamplarilor si m-am simtit pentru a doua oara dezlegata. Adevarul momentului prezent a aparut clar. Inima mea e calda si luminoasa. N-am nevoie sa stiu mai mult de-atat.
Pentru ca zvarcolelile au ocupat mai mult loc decat credeam, pentru ca am intalnire cu sotu’ in parc in Belem sa luam pranzul pe iarba, si deja sunt in intarziere public acum ce-am scris urmand sa revin cu povestea zilei de ieri. Chiar cred ca e mai bine sa nu o amestec printre spaime. A fost doar bucurie si pace.

13 thoughts on “PURGATORIUL

  1. Va doresc o viata frumoasa, armonioasa si lunga impreuna, cu iubire, bucurii, cu vise implinite si apusuri senine…
    Ce frumos, ai facut cununie in floarea vietii, a verii- ma bucur pentru tine…
    Toate cele bune si Doamne, ajuta! Iti multumesc pentru cea mai frumoasa urare pe care am primit-o de atitia ani: Sa fii numai lumina! Si tu, si toata lumea ta…
    Cu drag

    • Toti suntem lumina, absolut toti. E ea acoperita cu straturi peste straturi, dar ce treaba avem decat s-o lasam sa straluceasca, sa scuturam tot ce tine umbra.
      Multumesc din suflet pentru urari!

  2. Felicitari Lola! Sa fii fericita, total iubita, sa va reindragostiti mereu unul de celalat si sa va bucurati din plin de fiecare zi impreuna🙂
    Te imbratisez din suflet

  3. Ce neasteptat si ce frumos, m-ai surprins de tot, nu ma gandeam ca dupa toata suferinta anilor trecuti si dupa toate dezamagirile vei mai avea curajul sa te mai casatoresti! Eu nu l-as fi avut si stiu ca, in ziua cand voi mai iubi, nu o sa ma mai marit. Casatoriile mele, doua, au fost culmea suferintei si-n acelasi timp tot ce-a fost mai rau in viata mea – dar ce sa fac, imi asum raspunderea, eu i-am ales pe oamenii aia, in ciuda tuturor avertismentelor. Urmeaza sa divortez a doua oara, drumul pana acolo e lung dar am rabdare, visez sa fiu singura si libera, nebatuta, neumilita (pentru ca sunt femeie), nemintita, neinselata, neplansa. Singuratate rimeaza, acum, pentru mine, cu fericirea, chiar daca poate nu-i asa. Nu vreau sa imbatranesc si sa mor neiubita dar mi-am zis ca gata, a treia oara nu ma mai marit, orice ar fi si oricat de mult as mai iubi.
    Si-am mai zis ceva, cand voi reusi sa divortez, o sa fac un chef de pomina, o sa invit toti oamenii frumosi la suflet din viata mea sa impart bucuria asta cu ei!
    Am mai descoperit un lucru, in anii astia gri pe care i-am trait, solidaritatea feminina, e extraordinara, nici nu pot sa descriu cat de mult m-au ajutat sa trec prin toate si sa nu-mi moara sufletul toate persoanele feminine care ma inconjoara (acasa, la serviciu sau prietenele). La randul meu ajut si eu cand pot, cat pot, dar mi se pare mereu ca e prea putin fata de cat primesc.
    Pe tine nu te cunosc dar te citesc de cand te-am descoperit, sa fie un an de-atunci, si ma ajuti, fara sa stii, sa supravietuiesc si sa visez. Imi place ceea ce ai reusit sa faci din/cu tine si din/cu viata ta, imi spun, vazandu-te, ca nici pentru mine nu-i tarziu. Ma ajuti sa imi spun NU resemnarii si pierderii de mine si pentru asta iti multumesc.
    Iti doresc o casnicie fericita alaturi de acest om, poate ca el e cel potrivit, in sfarsit.
    De-a lungul anilor mi-au ramas in minte doua citate de care m-am tot “lovit”, ti le scriu si tie desi poate le stii deja:

    “Nimeni nu merita sa plangi pentru el iar cine merita, nu te va face niciodata sa plangi” (ma rog, asta mi s-ar potrivi mie acum dar poate le e de folos si altora).

    Si al doilea:
    “Poate ca Dumnezeu va dori sa cunosti multe persoane ne potricite inainte de a o cunoaste pe cea potrivita, pentru ca atunci cand se va intampla, in sfarsit, sa stii sa fii recunoscator”.

    Apartin unui scriitor din America Latina, poate Garcia Marques, poate altul, nu mai stiu, nu asta conteaza ci mesajul lor.

    Numai bine iti doresc, draga Lola, draga fabricanta de vise si draga femeie minunata! Sa dea Domnul sau cine o fi Acolo Sus sa fii fericita pana la sfarsitul vietii tale si sa-ti traiasca fericiti si toti cei pe care ii iubesti si care te iubesc!

    Cu drag,

    Oana Gabriela

    • Draga mea
      Cred ca cel mai bine e sa lasam trecutul. E important in ceea ce suntem ca oameni, dar nu cred ca trebuie sa ne judecam experientele noi pe baza celor care au fost. Situatiile se schimba, noi ne schimbam, poate exista si altceva decat credeam noi ca e. Multa vreme am zis la fel, ca nu-mi mai trebuie nimeni, dar pe urma am vazut ca polaritatea e un principiu al tuturor lucrurilor si contrariul meu lipsa ma dezechilibra. Atunci am cerut un om care sa ma ajute sa cresc, un om intreg, trezit, prezent, un egal. A venit si l-am recunoscut, asa cum stiam ca o sa se intample daca imi ascult inima. Sa ai curaj si incredere, in tine, in viata, in Dumnezeu, ordinea nu conteaza ca toate sunt una.
      Multumesc ca mi-ai scris si ca ma faci sa ma simt de folos!

  4. Cam asa se intampla inainte de un eveniment important si care trebuie sa fie…curatarea…si apoi vine lumina si pacea🙂 Sa va iubiti mult!

  5. Draga Lola,
    Sunt o veche cititoare de a ta,iti apreciez fiecare gand si ma regasesc in splendoarea exprimarilor si trairilor tale.Esti un om minunat si tin sa iti multumesc ca existi.
    Cu toate ca nu ma cunosti,eu te admir enorm si gasesc in tine un model uman de o esentialitate remarcabila.
    Tot binele si dragostea din lume sa se indrepte catre tine!
    T.

Leave a Reply

