LENCOS DOS NAMORADOS

Dragostea scrisa pe bumbac alb. De la o traditie populara portugheza, veche de prin secolele XVII-XVIII s-au nascut margelele astea. Lencos dos namorados-patrate de panza alba pe care femeile isi brodau in culori vii iubirea, folosind simboluri si versuri simple.

[Lenco_namorado[1].JPG]

Element de port traditional in anumite regiuni, dar si parte din arsenalul de seductie feminin. Fata broda pentru baiatul care-i era drag batista cu mesaje  daruindu-i-o in semn ca l-a ales. Daca el o purta era  de acord sa inceapa o relatie, daca nu, nu. Simplu, emotionant de simplu, zic eu acum, dar ce-o fi fost pe bietele fete …

6 thoughts on “LENCOS DOS NAMORADOS

  1. Bunica mea avea un stergar pe care brodase, acum muuuulti ani, ‘Cand valea va plange, cand muntii vor canta, atunci, draga, eu te voi uita’. Avea, pe langa mesaj, si o imagine si era la fel de colorat. Iubirea asta nu tine cont ca esti roman sau portughez…

    • is asa faine declaratiile scrise🙂 tibetanii de ex le scriu si le prind de o sfoara, sa le fluture vantul, din ideea ca astfel s-ar implini

  2. Doamne, cat de frumoase sunt. Sunt cele mai frumoase margele pe care le-am vazut vreodata. Imi amintesc de acum 3 ani de zile, cand am decis sa-mi las tara si sa plec dupa cele doua iubiri ale mele, barbatul si dansul. Nu-mi pasa ce lasam totul in urma. Avem doar iubire in mine si eram condusa de ea.

  3. Cata viata razbate din margelele acestea🙂 Culorile sunt minunate! Dee Dee are dreptate, am vazut si eu la strabunica mea tablouri cu mesaje de dragoste din in brodat. E ceva arhaic in aceste broderii. Multumesc ca ni le-ai aratat, am stat minute bune sa admir multimea de broderii pe internet🙂 Margelele pe care mi le doresc eu incep sa mi se contureze in minte.😀

Leave a Reply

