ZIUA 6

Ziua a sasea a inceput lenes. Pana la intalnirea cu Anca, Sobi si Alexia m-am bucurat sa nu fac nimic. Am mancat chec la micul dejun si chec la pranz, am baut ceai verde, ceai alb, am stat cu mine, am vorbit cu Mara, am probat rochii si s-a facut vremea sa plec. Iar am luat Calea Victoriei la picior. Imi place sa merg chiar daca e asa de cald.

Imi regasesc prietenii de parca ne-am fi despartit ieri. Se pregatesc de vacanta, maine pleaca. Alexia e mare si frumoasa. Ma strange tare in brate. Imi daruieste o pictura pe care o numim Soparla zburatoare. Poarta margelele “Alice in tara minunilor” pe care i le-am facut cand am venit anul trecut la nunta. Le lucrasem in noaptea dinaintea plecarii si n-am apucat sa le fotografiez pana acum. Mi-e drag cum ne aduce viata impreuna si avem momente asa bune. Ne leaga un fir nevazut. Chiar daca suntem departe ne stim in preajma. Anca imi daruieste  cerceii ei albastri, scotandu-i pur si simplu din urechi dupa ce ii spun cat de mult imi plac. Gestul asta simplu m-a emotionat foarte tare.

Ne luam ramas bun. O astept pe Maria care urmeaza sa ma duca intr-un loc secret. A aparut, diva ca de obicei. Are o harta printata si ne avantam in trafic traversand orasul spre Bulevardul Marasesti. Cautam strada Elena Cuza. Tot nu-mi spune unde mergem. Opreste in fata unei case La vie en rawz, scrie pe tablita, la intrare.

Vino fa sa vezi un loc cu mancare sanatoasa!

Intram si ne intampina Andreea cu zambetul pe buze. Inauntru e tare prietenos. Ne povesteste despre preparate. Au socata pusa la fermentat in borcane mari, asa cum o tinea vecina noastra de la parter. Normal ca vrem s-o gustam. Da, e exact ca cea din copilarie. Ne  uitam la pudre, faini, uleiuri, seminte si alte cele de prin rafturi cam ca matele in calendar, insa gustam prajituri si bomboane raw convingandu-ne ca ceva extrem de bio si sanatos poate fi in acelasi timp incantator la gust. Mai au bijuterii manufacturate si de autor, genti, haine. Lucruri in armonie unele cu altele. Ne simtim ca acasa. Bem socata in bucatarie, ne arata cum se deshidrateaza painea, cum e orezul de conopida. Asta e loc facut cu sufletul. De cand am venit in Romania sunt uimita si fericita sa intalnesc oameni  increzatori, luminosi. O vaicareala n-am auzit. Doamne ajuta!

Mariuca ma ia la ea. Desfacem o sticla de vin, aprindem o lumanare si ne regasim starea aia a noastra de taranci iesite seara la gard. Decorul mult mai sofisticat, dar in esenta tot taranci suntem. Vorbim cate-n luna si-n stele. Iesim sa ne plimbam prin cartier. Suntem  langa TVR a carui vecinatate ne trezeste amintiri. Doar acolo ne-am cunoscut si am stat 3 zile in acelasi birou vorbind intr-una, legand o prietenie puternica, pe viata.

Apare Demis pe bicicleta. Ce faci Pisi? Ne adresam intre noi cu Pisi. Am inceput in gluma si asa ne-a ramas numele.

Ne asezam pe bordura vegheati de luna si turnul televiziunii. Depanam amintiri din timpurile cand lucram cu totii la etajul 11, o pomenim pe Tanta curiera si pe Anca, cea care ne-a adunat in acelasi department dandu-ne posibilitatea sa ne apropiem si sa devenim prieteni.

Maria zice sa bem o sampanie pentru asa noapte plina de surprize si aduceri aminte. N-am intra in casa. Urca ea, aduce tot ce ne trebuie sa improvizam un picnic pe scarile de la intrarea in cladire. Migdale, pajitura de coacaze si bautura fina. Se face ora 3 dimineata cand ne induram sa ne despartim promitandu-ne intalnire la 12 fix la coana Geta pentru o icra si-o ciorbita ca pe vremuri.

5 thoughts on “ZIUA 6

  1. multumesc, m-am inspirat de la tine si azi am fost si eu la magazin🙂

    sa te bucuri mereu, si vorba aia: cand ti-o fi mai rau, asa sa-ti fie🙂

  2. Pingback: EXPERIMENTE « lola dream factory

Leave a Reply

