ADOLESCENT SUB STELE

Copilul meu doarme sub cerul liber de o saptamana. Intr-o seara si-a mutat culcusul pe terasa. De-atunci nici macar racoarea care se lasa in unele nopti nu-l mai aduce inapoi. Vrea sa se uite la stele si sa simta vantul. Ma emotioneaza. S-a imblanzit brusc dupa o lunga lupta de guerilla. Facuse din mine un dusman inchipuit sau poate doar un tap ispasitor. L-am privit mereu in ochi spunandu-i “nu sunt nici mai buna nici mai rea decat oricare om de pe lumea asta, incearca sa ma accepti fara sa ma judeci, de multe ori mi-e frica, de multe ori nu stiu ce sa fac si asa apar erorile, insa te iubesc din toata inima”. Cand a venit timpul a iesit din incrancenare ca dintr-o iarna lunga. Ne-a fost greu, si lui si mie. Lui pentru ca se zbatea intre intrebari si iluzii, mie pentru ca vedeam toate astea si stiam ca numai el singur poate alege sa iasa sau nu.

Acum adoarme numarand stele. Uneori vine si se uita drept in ochii mei “sa stii ca eu te iubesc mult” imi zice. Are asa o privire curata, buna.

Cred ca e important sa se simta inconjurat de oameni carora le pasa. Asta am vazut si cand am fost la scoala. M-au chemat iar ca s-a incaierat cu unul pe-acolo.

Eram in biroul psihologului cu el si diriginta. Nimeni nu l-a pus la colt, nimeni n-a indreptat vreun deget amenintator in directia lui. Discutia a fost calda, incurajatoare fara sa se puna problema pedepsei.

Oamenii se deschid cand se simt in siguranta. Asta s-a intamplat si cu Vladimir. Se stie acceptat pentru ceea ce e, nu pentru ceea ce ar vrea cineva sa devina, mai stie ca are libertatea de a alege, ca poate face orice atat timp cat pune iubire in gesturi, ca nu e in competitie decat cu el insusi.

Viata e simpla si poate fi buna atat timp cat nu vrem sa facem din ea altceva decat este.

10 thoughts on “ADOLESCENT SUB STELE

  1. e complicat sa comentezi la posturi despre oameni si viata lor.
    vroiam doar sa spun ca o fiinta intelege in timp.
    si ajunge sa redescopere si reordoneze cam odata la fiecare 2-3 ani lucruri pe care le considera f clar intelese si stabilite.🙂 important e sa va iubiti

  2. e frumos pustiul tau….
    dar dincolo de asta, privirea lui imi pare asa buna, onesta
    imi amintesc pozele lui cu parul lung si de “iubirea e seara, ne-am spalat pe dinti si mama vine si-mi spune noapte buna”. am citat aproximativ tare🙂 pe undeva parca ar creste si sub ochii mei. in fine, asta nu conteaza decat pentru mine🙂

    am fost la bucuresti dupa multi ani si l-am privit prin prisma cladirilor cu arhitectura frumoasa si a “observa fara sa judeci”. am observat ca e mai usor de facut asta cu cladirile si natura decat cu oamenii🙂 am vazut multe lucruri frumoase !

  3. Si o sa se deschida si mai mult,pentru ca simte siguranta alaturi de tine.
    Pubertosul meu inca se lupta cu angoasele adolescentei,insa faptul ca ii arat mereu cata incredere am in el…lasandu-l singur si mai mult..lasandu-l sa locuiasca si gospodareasca singur…asta il face sa fie sincer,deschis si sa se simta protejat,chiar daca eu sunt departe.Iar el stie ca eu il iubesc neconditionat,,de la pamant la luna si chiar mai departe”!
    Imi place pustiul tau!

Leave a Reply

