CASA

Casele au suflet, energie, imprumuta din fiinta celor care le locuiesc. Imi place sa le simt, sa stau nemiscata in spatii prinzandu-le povestea, imi place sa le privesc, in realitate sau in albume. Cei dragi stiu asta si de ziua mea mereu mi-au adus carti cu case. Uneori visez noaptea constructii despre care ma intreb cum naiba mi-au dat prin cap.

Mai demult voiam o casa a mea si cand am avut-o m-am simtit impovarata. A fost prea mult. Grijile imi eclipsau bucuria. Pe urma am salvat una, am scos-o din uratenie si acum ma rasplateste. Avem o “relatie” frumoasa, corecta, eliberatoare. Ma ajuta sa traiesc fara dureri de cap.

Plecand din Romania am decis sa iau lucrurile altfel, sa traiesc bogat, nu sa acumulez.

Am formulat in linii mari ce vreau. Mi-am declarat intentiile. Mult si bun sa fie, dar sa curga. Sunt calatorul bucuros de rascruci, de drum intins, de suisuri, coborasuri si popas. N-am scop, ma bucur de forme. Ce se termina e bun terminat, ce incepe e binevenit.

Primesc exact ce-am cerut. Daca ar fi sa scriu fiecare intamplare ar parea ca inventez, dar nu e nimic inventat si nimic iesit din comun. Viata are legi simple. Cand le aplici functioneaza.

Vreau sa traiesc in case frumoase care sa nu fie ale mele, am zis.

De la un timp ajung in locuri unde inainte nu indrazneam sa sper ca pot ajunge. Poate de asta nici nu ajungeam.

N-am nici un plan, intamplarile se tes in jurul meu ca intr-un caleidoscop. Ati avut unul? Cand eram mica stateam ore in sir privind in interiorul cilindrului de carton unde pietricelele colorate se asezau iar si iar nascand forme.

Acum e la fel, dar la alta scara.

…am ajuns pe seara la Cannes. Roger ne-a spus de casa unor prieteni unde putem innopta. Aveam in fata perspectiva unei nopti lungi in masina, spre Paris sau a uneia in loc civilizat, cu pat incapator si baie(chestii la care am cam visat pe barca). In unanimitate am ales casa, semn ca tuturor ne cam ajunsese cu economia de spatiu si apa din zilele precedente.

Din felul in care vorbea despre loc m-am prins ca trebuie sa fie ceva special.

Oameni buni, cand am vazut casa am amutit. Am umblat prin ea hipnotizata, pana m-am izbit cu capul de usa si mi-am petrecut restul serii in pat cu o punga de legume congelate pe frunte.

Dormitorul avea doi pereti de sticla, de la lovitura si intuneric n-am realizat prea bine ce e dincolo de ei, dar m-am trezit la 6 dimineata si intr-o parte rasarea soarele din mare, iar in cealalta tacea incremenit un munte.

Desi  parca ma lovise trenul frontal, m-am ridicat  sa iau camera, sa prind momentul. Am facut cateva poze, dupa care am adormit la loc. Mai tarziu m-am trezit intrebandu-ma daca a fost real ce-am vazut. Fotografiile stateau marturie.

Mi-am petrecut ziua misunand prin casa si imprejurimi, descoperindu-i incredibila frumusete. Desi nu i-am cunoscut proprietarii stiu ca au facut-o cu mare dragoste. Se simtea in fiecare detaliu.

Vedeam totul cu ochi proaspat, constienta de privilegiul de a fi acolo, de efemer, de faptul ca voi pleca foarte curand si poate nu o voi mai vedea niciodata. Nu era deloc tristete sau dorinta. Era bucurie, era recunoastere, era sacrul creatiei in fata caruia imi inclinam fruntea.

Iar  zic. E atata frumusete pe lume…

17 thoughts on “CASA

  1. Chiar ca e superba…ai trait ceva ce probabil nici sa visam nu mai indraznim,de multe ori…
    ma bucur enorm pentru tine,cum ma bucur si pentru mine ca am reusit sa vad lucruri pe care nu mi le imaginam decat in fanteziile mele..
    te imbratisez,scorpio

  2. Aproape ca nu crezi ca poate exista asa ceva pana cand nu-i simti atingerea…
    E ireal locul respectiv! Ferice de cei care locuiesc acolo…

    • Casa a fost facuta in anii 60. Credeam ca e mai recenta si decorata in stiul respectiv, dar mobila exista de-atunci, extraordinar de bine intretinuta.
      Am inteles ca proprietarii se bucura putin de ea din pacate, fiind niste oameni foarte ocupati.

      • Pacat.

        Dar sunt sigur ca ei stiu mai bine ce fac. Cariera este importanta pentru ca, pe langa implinirea profesionala si statutul social ce ti-l confera, aduce cu sine – in situatiile fericite – consistenta materiala ce-ti permite, la un moment dat, sa traiesti relaxat in astfel de locuri. Foarte important, dpmdv, este sa stii sa te bucuri de minunatiile ce-ti incanta privirea. Rasaritul de soare (sau apusul), acolo, pot spune ca face toti banii…🙂
        Visez la o astfel de casa, cu vedere la ocean. Deocamdata ramane “Casa din vis”, insa SPER si CRED ca spre apusul vietii ma voi bucura, macar un pic, de astfel de rasarituri…

        Si cand te gandesti ca unii se nasc cu ele…
        Oare ei la ce viseaza? Viseaza?…

      • Toti oamenii viseaza. E in natura noastra ca odata ce dobandim ceva sa nastem o alta dorinta. Din pacate ne bucuram prea putin de ceea ce avem deja.
        Poveste lunga asta cu banii si fericirea. Ma gandesc sa scriu despre subiect curand.

  3. Simt cum multe alte case minunate te asteapta sa le vezi sufletul, sa le simti energiiile…Una in Elvetia, sigur, a noastra, care e acum doar un plan la care ii lipseste doar terenul…
    Draga Lola, ce frumos e la tine! Sunt o parte din clubul tau, te rog sa ma primesti…

  4. Asta e optiunea mea “You Tube” pentru atmosfera de pe topicul referitor la aceasta minunata casa…😉

    P.S. Lola, poti sa lasi si tu optiunea cu moderarea nebifata? Sau ai avut experiente neplacute? Eu cred ca neanderthalienii nu intra pe aici. Au alte optiuni…

  5. Da, da, da . . . cata dreptate ai cand vorbesti despre sufletul si energia caselor ! Si despre povara de-a le avea.
    Ce inteleapta alegerea ta de a trai frumos in casele frumoase a le altora.

    Lola, ai citit cartea „Arhitectura fericirii” de Alain de Botton ? Me-ri-ta🙂

Leave a Reply

