METAMORFOZA SAU AZI SUNT UN PISOI

Sunt un pisoi mic, pufos si cald. Cu starea asta m-am trezit din somn. Dormeam cu obrazul in par. Era moale, luminos, miroasea a vara. Soarele rasarise reflectandu-se in geamurile caldirii de vis a vis. Am ramas in pat, nemiscata, lasandu-ma in voia viziunii in interiorul/exteriorul careia existam.

Sunt mica si fericita in culcusul meu, iar lumea e de catifea.

Orice as face e frumos. Joi trebuia sa ma vad cu cineva la ceai inainte sa cinez cu Cici-Adan in Lisabona. Din motive intemeiate intalnirea la ceai s-a contramandat asa ca aveam doua ore la dispozitie. As fi mancat fructe. Mi-am luat o caserola cu capsuni. Imi doream sa le impart cu cineva. Am plecat pe strazi, dar intre cladiri se facuse umbra si frig. Oricum nu-mi place sa mananc in mers. M-am dus pe malul raului unde inca era soare. Pe o banca mai incolo un bunic cu doi nepoti. Aia mici au facut ochii mari cand au vazut capsunile. Am fost bucuroasa sa le mananc impreuna cu ei. Luau cate una si cand o terminau veneau dupa alta. Copiii sunt asa misto in reactii. Cand vor ceva arata simplu. Bunicul isi tot cerea scuze de indrazneala lor. Pentru ce scuze? Mai bine am invata de la copii decat sa le inabusim naturaletea.

M-am plimbat apoi prin Baixa. N-am chef de cumparaturi, nu-mi trebuie mai nimic, dar intru in magazine si ma bucur de texturi, de parfumuri, de frumosul din lucruri fara sa mi le doresc. La Zara home a fost un deliciu. Mi-am amenajat casa in gand cu tot felul de obiecte, am baut un ceai imaginar dintr-o ceasca inflorata, m-am invelit cu pledurile de casmir, am purtat camasi de noapte, albe, subtiri, de bumbac. Am asezat si masa pentru o petrecere. Tacamurile auriu stins, farfuriile din portelan bej, iar fata de masa culoarea purpurei.Ce m-am jucat  si ce mi-a mai placut.

Am iesit ametita de-acolo. Rua Augusta rasuna de muzica. M-am oprit sa ascult. Ritmuri din Cabo verde. Solistul spunea intre melodii ca suntem frati dincolo de culoarea pielii sau tara din care venim. Asa simt si eu.

Adan m-a anuntat ca intarzie putin. Intru in prima librarie. Rasfoiesc albume de arta intr-un fotoliu confortabil.

Frumos e pe lume, foarte frumos…

4 thoughts on “METAMORFOZA SAU AZI SUNT UN PISOI

Leave a Reply

