MEDITATIE CU FURNICATURI

Imi spune un prieten “hai cu  mine sambata undeva unde o sa cunosti calugari tibetani autentici”. M-am trezit la patru dimineata si dusa am fost. Am ajuns pe la 7, dincolo de rau, la vreo 40 de kilometri de Lisabona, intr-un loc foarte frumos. Un fel de sat cu casute mici albe unde oamenii vin sa-si petreaca timp cu ei insisi si sa asculte vorbe intelepte.

Imi pare rau ca nu ma scol cu noaptea in cap mai des pentru ca zorii au ceva atat de pur. Inceputul zilei pare o eterna repetare a inceputului lumii.   Ma duc sa respir, imi spuneam. E tot ce trebuie sa fac, sa fiu constienta de aerul care intra si-mi iese din plamani. Pot face asta oriunde, dar alaturi de oameni care practica e mai simplu.    La ora 10 urma sa inceapa cursul tinut de calugarul budhist, pana atunci ne-am asezat sa meditam. Eu nu imi dedic un anumit timp pe zi. Respir constient cand imi aduc aminte, deci n-am disciplina de a sta locului special pentru asta.

Afara era frig si dormisem doar trei ore in noaptea respectiva. Aveam frisoane, imi era somn, dar m-am asezat cuminte, hotarata sa-mi tin mintea in frau si sa trec peste evidentul discomfort fizic. Am rezistat o ora la sfarsitul careia inghetasem, ma dureau incheieturile si simteam ca ma prabusesc de somn.

Am plecat sa luam micul dejun in satul din apropiere. In cafenea era cald, tineam in maini o cana de ceai fierbinte si m-a cuprins dintr-o data o liniste pe care n-o gasisem mai devreme, in spatiul dedicat gasirii de liniste. Mintea mi se cumintise. Ne-am intors, desi daca as fi avut de ales eu ramaneam la cafenea, ca perspectiva frigului din cort si a genunchilor durerosi nu ma incanta deloc. Nu era rost de facut mofturi si oricum voiam sa-mi vad limitele.

Urma sa inceapa cursul. Am asteptat respirand, dar ma luase o agitatie subterana, o nemultumire surda, o dorinta crancena sa fiu sub plapuma si sa dorm.

A venit calugarul. Tocmai despre cea mai buna prietena a noastra – lenea, a inceput sa vorbeasca, despre cum ne trage ea la somn si la alte comoditati. Doamne ce n-as fi dat sa fiu in pat.

Spunea lucruri simple si adevarate. Eu faceam pe desteapta in gand ma intrebam ce caut acolo sa aud chestii pe care le stiu deja. Mai intindeam putin picioarele care ma dureau din ce in ce mai tare si ma rugam sa se termine ca nu mai pot.Cand ma perpeleam mai tare calugarul zice. Stiu ca spun lucruri care n-au asa mare importanta, dar voi ati venit aici sa meditati si asta se face oricum. Atunci am realizat ce departe sunt de lucrul ala simplu pentru care batusem atata drum. Venisem doar sa respir si faceam orice altceva. Nu ma cert, poate s-a intamplat asa sa vad clar ca mintea e puternica si-mi inabusa fiinta. Sper sa gasesc mijloacele s-o linistesc.

9 thoughts on “MEDITATIE CU FURNICATURI

  1. Am citit asta vara despre cineva care s-a dus la un calugar zen sa-i spuna cum si unde sa gaseasca fericirea. Ce crezi ca a facut calugarul?… I-a tras un simplu si scurt sut in fund. Omul a cazut la pamant, socat, fiindca nu se asteptase la asa ceva din partea unui intelept. L-a intrebat, fireste, de ce a facut asta. Si el i-a raspuns: “Fericirea e chiar langa tine, am vrut sa te ajut sa o vezi…” Adica: “Nu era nevoie sa vii pana aici ca sa ma intrebi asa ceva… Ceea ce cauti este mereu imediat in apropierea ta…. Iti trebuie doar un impuls si o gasessti…” Tipul a inceput sa rada, la fel de brusc precum se gasise la pamant cu cateva secunde inainte. Era fericit. Traia clipa.

  2. iti recomand cu caldura o carte care, cred eu, te va ajuta sa iti linistesti mintea; se numeste Mananca, roaga-te, iubeste (eat, pray, love) de Elizabeth Gilbert. este despre experienta unei femei care, printre altele, a stat intr-un ashram in india cu scopul de a-si gasi linistea sufleteasca. caut-o pe internet, daca vrei ti-o trimit eu, mie mi s-a parut revelatoare🙂

  3. da…mintea … poate fi aliatul nostru cel mai mare….poate fi dusmanul nostru cel mai aprig….e greu de controlat….dar dupa aceea ….

Leave a Reply

