TABLOUL

M-au trezit, cu mult inainte sa sune ceasul, toate grijile si fricile adunate gramada. Asa vin ele, inainte de rasarit, ca niste corbi mari, negri, umbrindu-mi unele dimineti. Azi m-am dat jos din pat crezand ca vor pleca imediat ce pun de ceai, dar au ramas aproape, croncanind surd.

Nici cu lucrul n-am putut sa le gonesc. Ramasesem intre furie, neputinta si golul ala gri care se casca uneori ingrozindu-ma cu perspectiva ca ar putea fi definitiv.

La un moment dat am inceput sa plang, fara zgomot, doar cu lacrimi mari care veneau linistite una dupa alta. Era o ciudata bucurie, eliberare in plansul meu. Simteam ca ma curat de parca prin fiecare lacrima iesea cate o frica. La sfarsit lumea isi recapatase culorile. Am simtit intr-un fel foarte profund ca nu sunt singura, am fost constienta le legatura mea cu tot.

Mai tarziu , am iesit cu fetele pe plaja, pe urma la ceai, si intorcandu-ne acasa ma trezesc vorbind din senin despre camera mea alba.

Le-am spus ca intr-o zi voi avea o camera alba, simpla, aproape taraneasca in care singura podoaba va fi un tablou de Stefan Caltia. Habar n-am de ce mi-a venit sa zic asta, dar descriind-o eram in camera aceea. Miroasea a var proaspat si a lemn, simteam cu talpa goala caldura patratului de aur proiectat de fereastra insorita, pe podea, iar palma mi-o treceam  peste asprimea cuverturii de pe patul ingust. Pe unul dintre peretii imaculati era Tabloul…n-as putea sa-l descriu exact, dar am simtit atata emotie “vazandu-l”.
caltia

Fara sa contrazic nici o clipa faptul ca-mi doresc mult si bun, recunoscand, deci, principiul Abundentei, sunt total dezinteresata in a acumula lucruri. E atata frumusete pe lume, dar nu vreau sa-mi apartina ci sa treaca prin mine. N-as deveni niciodata colectionar de arta. As fi posesoarea unui singur tablou si el ar fi de Stefan Caltia.

Seara, gasesc un mail scris de cineva de la Galeria posibila si inainte sa-l deschid ma incearca aceeasi puternica emotie ca atunci cand am “vazut” tabloul din camera mea (inca) imaginara.

Galeria posibila il reprezinta pe Stefan Caltia ca artist…

Ma asteptam sa fie un anunt pentru vreun eveniment, dar mi se adresa personal

“Noi am gasit de curand blogul dumneavoastra si am citit post-ul despre artistul Stefan Câlția, artist reprezentat de galeria noastra.

Văzândnd interesul pentru lucrarile domnului Câlția va cerem o adresa la care sa va trimitem albumul:”Desene de la Herina”, album scos anul trecut de artist si galeria noastră.

Albumul contine o serie de desene recente.”

Dupa un calcul aproximativ mi-am dat seama ca mailul sosise cam in timpul cand vizitam camera alba.

Asta e magia vietii, asa arata miracolele, ca niste mici coincidente.

Am luat intamplarea ca pe o mangaire, ca pe un mare semn de dragoste.

Pentru toata agitatia de dimineata nu m-a certat nimeni. Fiindca n-am avut incredere mi s-a dat o dovada clara ca n-are de ce sa-mi fie frica.

Ma fata ma, eu te iubesc! mi-a spus viata simplu

4 thoughts on “TABLOUL

  1. comentariul meu nu are legatura deloc cu postul tau si e prozaic bine de tot…😀

    iti spuneam cu sfiala pe mail cum voi citi din scoarta in scoarta blogul tau. acum am terminat de facut acest lucru. n-am nimic altceva de spus in acest moment decat: tu, Lola, si eu mi-s taranca ca tine si Mara (cred ca ea era), io fac chiar si dulceturi si pun si muraturi, asta ca sa fie si tabloul meu complet in ochii tai…😛 si mai vreau in clubul ala cu batranicile simpatice si un caine lung si unul idiot…🙂

    P.S. si mai sper sa ai inspiratie divina la margelele povestii noastre.🙂

  2. 1. ce frumos, ce frumos, ce frumos🙂 – o sa ai imaginea, fara sa o “ai”🙂
    2. imi place mult de tot imaginea de la Belem. pare dintr-un film – “Viata Lolei” , regia Lola😛

  3. Buna Lola, scriu aici offtopic, pentru ca, desi esti in Portocalia, tu ai mai multe prietene ca mine aici in Bucuresti sau in Ro.

    Am gasit de Paste patru catelusi abia nascuti, abandonati de un om (?) fara inima la marginea padurii la Cernica. De atunci ii cresc si sint bine sanatosi, dar trebuie neaparat sa ii adopte cineva, pentru ca eu sint plecata cu saptaminile de acasa.

    Poate citeste cineva acest mesaj, poate mai intrebi si tu oamenii draguti pe care ii cunosti daca nu vor un catelus simpatic.
    Multumesc mult!

Leave a Reply

