TOTUL SI NIMIC SAU DESPRE RELATIVITATI

Odata eram judecata foarte aspru cand spuneam ca totul e relativ. “Nu esti un om cu principii solide” mi se zicea. Nici acum nu sunt. Ce sunt alea principii solide, la urma urmei? Nu exista pentru totdeauna in lumea noastra, nu e nimic batut in cuie. Timpul trece ca melcul cand asteptam ceva si zboara cand ne e bine. Suma de probleme, ambitii, dorinte, frica si suferinta care credem ca suntem, e complet inexistenta pentru cineva care n-a auzit de noi.

Pe de alta parte cred ca rolul nostru in economia universului e  important asa cum e cel al unei celule dintr-un organism.

Leucocitele, de exemplu, nu-si fac simtita prezenta si ne sunt complet indiferente pana cand nu le numara cineva intr-un laborator si ne poate spune – “vezi, leucocitele tale, au luat-o razna” . Asa, brusc niste celule anonime devin foarte importante.

Daca si noi suntem celulele unui organism mai mare pe care il facem sa sufere cand functionam aiurea? Daca stricam cu dezechilibrul nostru la scara mica, ceva din alta dimensiune ? Presupun, habar n-am cum stau lucrurile, dar imi vine sa am grija, preventiv, sa-mi fac treaba, sa nu stric alcatuirea lumii mele.

Privesc unori nesfarsitul apei sau cerul si ma simt mica, dar mica, mica, asa ca firul asta de nisip care mi-a intrat in pantof. Il simt mare, mare. Pe plaja o pietricica ti-e necunoscuta, in pantof e cu totul altceva…  Ma pierd intr-un anonimat absolut si sunt, in acelasi timp, totul. In punctul unde totul si nimicul sunt acelasi lucru, devenim unitari. Doar acolo relativitatile inceteaza sa mai existe.

9 thoughts on “TOTUL SI NIMIC SAU DESPRE RELATIVITATI

  1. Ce bucurie sa constati ca mintile noastre gandesc aceleasi idei, cu aceleasi cuvinte! Si eu am avut viziunea despre noi ca celule. Cine s-a mai gandit asa, sa ne dea de stire:) Pe acelasi principiu, inteleg ca sunt miliarde de suflete in corpul nostru, si fiecare isi traieste propria viata, ca si noi…
    Lola, sa stii ca de acum inainte am sa te citez la teoria unitatii cu “punctul unde totul si nimicul sunt acelasi lucru”, asa cum il citez pe DJ Vasile la teoria relativitatii: “nimic nu e sigur/ totul e relativ/ traieste-ti viata/ bucura-te fara motiv”🙂

    • Publicat spui? Stii ca mi s-a propus, si nu oricum ci exact in forma in care mi-ar placea sa scriu ? Nu-ti zic mai mult inca…
      Draga mea, imi vine sa-mi cer iertare pentru toate clipele cand m-am indoit de mine si de viata. Ma uit acum la felul in care se materializeaza visele, sunt cuminte si multumesc.

  2. am fost intrebata de ce .. cu smalldot… adresa mea de mail.. tocmai de ceea ce zici tu aici🙂 asa mi se pare ca suntem ca fiinte, niste puncte mici mici in aceasta lume mare si in acest timp care curge uneori mai avalnic decat taurii la coride si mi-a zis cineva.. nu timpu trece repede.. noi trecem prin timp.. oare trecem prea repede prin timp? asta sa fie problema?

  3. Un gand bun pentru toti si toate … celule, suflete, universuri (ca si ele e mai multe, cica) … sa ne dai de veste cand publici, da?

  4. Foarte interesant…Cam de o luna am si eu aceeasi “revelatie”. In cautarile mele privind existenta am ajuns la aceeasi idee: daca suntem niste celule?
    Am descoperit multe corelatii pe idee asta…Structura atomului cu cea a sistemului solar, funtiile unei celule cu cele ale corpului nostru, “Precum in cer asa si pe pamant”, “…dupa chipul si asemanarea LUI”, etc…
    Corpul din care facem parte o fi asa numitul Dumnezeu?

  5. stimabilelor ! sunteti pe calea sa descoperiti singure Biblia ,plecand de la gandirea dv la Biblie si nu invers ,citind in Biblie si apoi cautand similitudinea !

Leave a Reply

