INGERUL S-A INTORS

Daca imi mai petrec multa vreme in fata raftului voi ajunge probabil sa scriu o serie intreaga numita “povestiri din cimitir”. As putea pentru ca fiecare obiect de-acolo are o istorie mai mult sau mai putin stranie. Cele care se remarca prin neobisnuit sunt intamplarile cu pietre. Ciudatenia lor ma si face sa-mi tin gura. Unii au o relatie stransa cu alte elemente, dar eu sunt prietena pietrelor. Habar n-aveam asta pana au inceput sa se intample tot felul de lucruri prin care lumea minerala isi manifesta simpatia fata de mine.

Azi o noua piatra a ajuns la mine pe raft…

Trebuie sa ma intorc putin in timp ca sa ajung apoi la ea. Scriam anul trecut despre o aparitie stranie, o cersetoare pe care o banuiam inger, iesita in calea mea din senin. A doua intalnire cu ea a fost in centrul orasului cand canta la fluier, moment cand am hotarat sa fac o paine de ziua poetului s-o caut si sa i-o daruiesc.

Am facut painea pe care am impartit-o pasarilor ca pe ea n-am mai gasit-o.

Acum cateva zile aveam febra,dar a trebuit sa ies cu Tam Tam ca nu era nimeni acasa. Se facuse aproape pranzul. Pustiu pe strazi. Aveam… asa o stare de plutire, ceata in cap si incertitudinea ca voi ramane multa vreme in pozitie verticala. Perspectiva unui lesin o gaseam relaxanta de-a dreptul. In piateta noastra si-a facut aparita o femeie. Cand m-am apropiat i-am recunoscut pantalonii peticiti, apoi i-am distins trasaturile pe care trecerea unui an nu le alterase deloc. Era chiar ingerul meu de anul trecut. Se oprise sa bea apa. Am trecut mai departe cu o senzatie de ireal. Cand ma intorceam spre casa tocmai pleca de langa fantana. Ajungand in dreptul meu m-a privit cu un zambet larg si mi-a spus ceva intr-o limba straina, nu portugheza. I-am zambit trecand mai departe fericita.

As fi putut sa-i ofer un ceai, sau ceva de mancare si imi era ciuda ca n-am avut suficienta prezenta de spirit. Gandul asta m-a urmarit toata ziua. Ieri am iesit cu Vladimir sa ne plimbam si cand ne intoarcem, ingerul iar la fantana. Fug direct in bucatarie, fac repede un sandwich, rup o banana din snop si ies sa I le duc. Plecase, dar o prind din urma strigand dupa ea pe strada. I-am intins mancarea, intimidata de privirea ei frumoasa. A primit-o simplu si mi-a zambit luminandu-se toata. I-am multumit ca mi-a acceptat darul si am plecat.

Azi era in centru desenand pe niste pietre mici, caramizii. N-am deranjat-o pentru ca parea foarte preocupata. Am intrat sa cumpar cate ceva si la iesire am gasit-o in acelasi loc. Pietrele desenate le insirase frumos. M-am apropiat, i-am pus un banut in cutie si am intrebat-o daca pot lua una dintre ele. A incuviintat zambind.

M-a recunoscut. “Aaaa…tu esti cea care mi-a dat ieri mancare. A fost foarte buna”. I-am zis ca daca are nevoie de ceva poate bate oricand la usa verde din Largo do Prior

Am intrebat-o de unde e  si mi-a zis ca din Germania.

Ne-am despartit simplu imbratisandu-ne din priviri. Cred ca am ramas cu un zambet mare pe fata ca pana acasa mi-a zambit toata lumea. In plama, printre manerele pungilor tineam bine piatra care acum sta cuminte pe raft, printre celelalte.

Nimic nu e la voia intamplarii…

13 thoughts on “INGERUL S-A INTORS

  1. Nimic nu e la voia intamplarii…am citit ca universul este un loc unde se recicleaza particole….pentru ca totul se transforma, nimic nu se pierde….particolele care ieri au participat la Bing Bang sunt astazi parte din noi, din casa noastra, din oamenii pe care-i intalnim…deci, particolele din tine s-au intalnit cu particolele din ea pentru ca …uf, oamenii astia de stiinta habar nu au despre ce este vorba…ei nu inteleg notiunea de dor care li se face particolelor din acest univers in care totul se transforma…deci, particolelor din tine li s-a facut dor de particolele din ea si … nimic nu e intamplator, nu-i asa?

  2. Cuvintele tale ma infioara si ma emotioneaza atat de puternic! Iubita mea, nu stiu cum faci, dar scrisul tau e impregnat cu traire si emotie pura!
    Ma faci sa traiesc in pielea ta cand te citesc. Sa scrii “povestile din cimitir”, te rog…

  3. O bunica dusa cu pluta, si ce daca?, dar AUTENTICA! Ce, marile genii/oamenii speciali au fost vreodata niste normali in acceptiunea sociala? In niciun caz – dar forta lor interioara a fost mai puternica decat gura lumii.
    Sper ca te simti mult mai bine – corpul tau pare ca se adapteaza la noi situatii. Mii de pupaturi si imbratisari.

  4. frumos. “coincidente” ar putea intitula unii aceste intamplari, deloc intamplatoare. prefer termenul de “sincronicitate”, caci cred ca pe noi, oamenii, ne armonizeaza ca pe un tot o vibratie pe care doar cu sufletul o putem simti. iar cu mintea ne intrebam despre ce ar fi vorba…
    dincolo de cuvinte, cred ca suntem cu totii niste ingeri care zboara catre alti ingeri, cu conditia sa ne lasam simtirea libera sa prinda-n zborul ei aripi.

  5. am apasat gresit…asa.. 😆
    eu am o zona pe raft cu pietre si obiecte de lemn si din sticla, cu frunze uscate (adica artistice, da ? :lol:) – numai ca nu mi-a trecut vreodata denumirea de cimitir prin cap. nici facand corelatia cu el-frumosul-poetul, desi una dintre pietre seamana cu cea gasita in mlastina de la Comana.

    eu le percep ca pe un loc linistitor, un fel de Stonehenge mai mic si mai variat :mrgreen: am ritualul meu de sters de praf, iar obiectele stau aranjate la milimetru in functie de cum mi se pare mie ca le-ar fi lor ok, adica sa simt eu ca e bine.

    e ciudat, nu ? 😆 sigur e o manie pt asta 😆

  6. Mie mi se pare interesant ca exista cersetori in Cascais. Adica e normal sa fie in Lisabona, dar intr-un oras micut precum Cascais-ul…
    In rest nici nu ma indoiesc ca acea femeie are ceva deosebit. Cu totii intalnim cel putin o data in viata ceva care sa ne faca sa ne gandim “mai departe”…

  7. Frumos, si eu te incurajez sa mai scrii, creatia nu trebuie inabusita niciodata, pentru ca a fii dus cu pluta inseamna a iesi din randul normalului… Multumesc

Leave a comment