10 SAMBURI DE CURMAL SI-O DESPARTIRE

Ieri a fost ziua lui Dan, iar azi in zori a plecat spre America, acolo unde vrea sa-i fie noul inceput.

Timpul petrecut cu el aici a fost plin si bun, cu liniste, cu bucurie. Simt lucrurile asezate pe cale , iar pacea pe care o am imi confirma ca e bine. E bine cu mine, e bine cu el, e bine cu Vladimir, e bine cu viata…

M-am tot gandit ce sa-i daruiesc pentru ca un calator nu trebuie impovarat cu lucruri, dar in acelasi timp voiam sa aiba ceva de la mine care sa cuprinda, simbolic vorbind, ceea ce-i doresc.

I-as fi scris ceva, insa vorbele nu le-am considerat suficiente si privindu-mi “cimitirul” brusc am stiut ce poate sa-i transmita non-verbal mesajul meu.

Cred in magia obiectelor de pe raft, in neintamplatorul existentei lor acolo, in forta lor subtila. Stiu ce trebuie pastrat si ce trebuie daruit.

In saculetul papusii sud americane care ascuta fricile si grijile, am pus mai demult 10 seminte de curmal. Papusa am eliberat-o din sacul in care statea, am asezat-o pe bicicleta sa calatoreasca unde vrea ea si nu i-am impuiat capul cu nici o grija.

Sa fie o papusa fericita, mi-am zis, ca de problemele mele ma ocup singura.

Intr-o zi mancam curmale, si am privit mult timp fascinata frumusetea samburilor. I-am pus la uscat atentionand-o pe Cici nu cumva sa-i arunce ca-s pentru cimitir. Ea mi-a raspuns pe cel mai firesc ton ca o sa aiba grija, dupa care am ras de ciudatul subiect al dialogului nostru. I-am pastrat in saculetul ramas gol dupa eliberarea papusii fara sa le dezleg imediat semnificatia.

Ieri asta a fost darul meu pentru Dan – 10 samburi de curmal.

10 e data plecarii lui, in acelasi timp reprezinta numarul perfect, cel al creatiei.

Curmalul simboliza arborele vietii si suportul lumii la egipteni.

Vigoarea vietii si forta creatiei sunt urarile mele de drum bun. Sper sa dea peste cei 10 samburi de cate ori se va indoi de el, sau i se va parea greu un lucru, cand  va crede ca e singur, sau prea departe, cand va cauta raspunsuri.

Dimineata nu ne-am luat ramas bun, n-a existat un moment al despartirii. L-am trezit pe la 6 si am fugit repede la mine in dormitor gandindu-ma ca stau sub plapuma pana se pregateste de plecare. Am adormit . M-a trezit zgomotul usii inchizandu-se, apoi am auzit rotile valizei pe caldaram.

Am sarit din pat si am fugit la geam. Jaluzeaua exterioara era coborata. Am dat s-o ridic, dar pe urma m-am gandit ca poate asa a ales Dan, sa plece in liniste, fara strangeri de inima. Totusi as fi vrut sa-l imbratisez si am alergat la usa. Disparuse deja de pe strada. Am inchis usa la loc zicandu-mi ca despartirile trebuie sa fie usoare, senine, firesti, fara nimic definitiv.

Furtuna s-a stins. Cu toata linistea l-am sunat sa-i spun drum bun, sa-i spun ca-l iubesc, ca nu e singur, sa-i multumesc ca exista pe lumea asta si in viata mea.

21 thoughts on “10 SAMBURI DE CURMAL SI-O DESPARTIRE

  1. ce suflet frumos ai Lola, querida. Love. Sa iti fie mereu bine si frumos. te pup mult. ma faci fericita cand vad ce senin scrii. bless u.

  2. Iti trimit o imbratisare stransa-stransa pt ca inima ta sa simta ca intotdeauna vei avea prieteni alaturi! Prieteni care te asculta, care invata de la tine, care rad, plang cu tine, povestesc cu tine.

  3. ultima “cadeia de reuniõ” (lantul reuniunii) din gara sper sa ne fie de folos…
    o sa iti trm fotografiile sau mai bine mergi pe urmatorul LINK :

  4. mi se par asa un mare semn de speranta si incredere, samburii….

    dar asa m-a intristat zgomotul rotilor de la valiza pe trotuar… si obloanele care nu se deschideau la timp si strada goala si… bine ca ai apucat sa vb cu el la telefon. ca sa-i spui si ca sa stie.

    “ii multumesc ca exista pe lumea asta” m-a dat gata. de fapt tot ce-ai scris e asa plin de o pace ghicita, cum zice monica, scris “senin”…. (dar atunci de ce am totusi nodul asta in gat????)
    daca ai fi langa mine, eu as plange si tu m-ai consola probabil🙂 as plange ca e viata uneori asa, cum sa-i zic, implacabila…

    • Moni draga, viata e. Incerc sa nu definesc mai mult.
      Uneori doare, dar nu din cauza intamplarilor in sine ci a rezistentei pe care o opunem noi.
      Multumesc pentru tot ce-a fost in viata mea. Fiecare om, fiecare alegere m-au adus aici, acum unde e in sfarsit bine.
      Am plange amandoua 🙂

  5. Draga Lola,esti o binecuvantare,o minune pentru mine,te citesc de multa vreme, esti oaza mea de liniste, terapie curata…sufletul meu urca si coboara,mereu,dar cand vin la tine in vizita urca mereu…
    Poate te inteleg cu atat mai mult cu cat ei eu umblu prin lume,ma caut,ma regasesc sa ma pierd iar …ma regasesc atat de mult in tine..am reactionat doar azi pentru ca m-a miscat foarte mult ceea ce povestesti depre tine si Dan…cu atat mai mult cu cat v-am si intalnit…
    Ai o noblete sufleteasca angelica…iti doresc numai miracole!!!

  6. Sunt cu gandul alaturi de tine si tare mi-as fi dorit ca dupa acest ,,moment istoric” sa petrecem cateva ore impreuna, sa stam putin la sfada. Mi-e tare dor de tine. De o luna de zile am avut tot felul de belele, dar te-am citit in fiecare zi, mi-a fost pansament pentru suflet. Iti multumesc mult pentru asta.

  7. Frumos…curat…firesc….incerc sa-mi imaginez relatia voastra impreuna si mai ales momentele ei bune….sa poti sa te desparti asa de curat si fara patima….sa accepti ca uneori celalalt vrea altceva….sa nu te impotrivesti…e minunat…drum bun si o viata plina … si lui si tie! Sunteti frumosi si mareti! Dati de lucru multor inimi, suflete, minti….ne dati de meditat!

    • Suntem doar doi oameni care si-au evaluat viata cand se aflau intr-un punct critic si au avut de ales intre a trai stramb sau a se elibera. Asa pare simplu de ales, dar intr-un context real cu atatea variabile cate presupune viata e foarte greu. Raspunsul s-a formulat singur, intr-o clipa de liniste. A venit ca un dar, prilej de meditatie si pentru noi.

Leave a Reply

