DE PRIMAVARA

E deja doua noaptea. Povestea coloniei Guell se cere amanata pentru ca la ora asta parca mi s-a sters memoria. Am lucrat toata ziua, concentrata la margele, departe de net, fara sa ies prea mult din camera. Tocmai am terminat de pus pe bile povestea dragonului si a libelulei. Cand se usuca va arat cum s-au intalnit ei pe-o bratara.

De cand m-am intors ma adun cu usurinta, rezolv mici lucruri care imi stateau pe cap demult, ma organizez si lucrez cu chef.

“Vreau sa fac din viata mea ceva simplu si bun…” fraza asta cu putere de revelatie citita acum zece ani la Mangalia, s-a intors mai plina de inteles. Diferenta e in senzatii nu in cuvinte.

Simplificare, asta imi trebuie, asa pot crea, cand in mine si pe langa mine e curat.

Imi ascult corpul, inima. Mananc simplu, traiesc simplu iar austeritatea e ceea ce imi prieste acum. S-a facut aproape primavara. In trecut era timpul cand oamenii isi varuiau casele si pomii, ingrijeau curtile si de ei insisi.A ramas in mine nevoia asta de primenire.

Inainte credeam ca disciplina insemana control. Acum am inteles. Nu trebuie sa controlez nimic ci doar sa ingrijesc.

24 thoughts on “DE PRIMAVARA

  1. Draga mea draga, inca o data ai pus in cuvinte ceea ce traiesc si eu acum… Multumesc! Pusa in cuvinte, aceasta stare este mai usor de trait.

  2. Minunat post….cuvintele tale sapa adanc in fiinta mea, ca intotdeauna….ce bine te simti cand te imprietenesti cu simplitatea, cu firescul …de ce se ajunge atat de greu la simplitate?….oare de ce pierdem atata vreme ca sa ne complicam inutil, ca acum sa facem drumul inapoi….

    Vorba amicului nostru Saint-Exupery: “Perfecţiunea e atinsă nu atunci când nu mai este nimic de adăugat, ci când nu mai este nimic de înlăturat.”

    Mie una mi se taie picioarele….xoxoxo

  3. stii.. fraza asta cu “… ca un flaut pe care Universul sa-l umple de muzica” am notat-o de pe site-ul tau pe o hartie pe care ieri am regasit-o. si chiar ma intrebam cum as putea sa fac lucrul asta…
    imi place ce ai zis de ingrijire. prea mult spirit de hei-rup taie tot farmecul….
    mersi !
    cu drag

    • Se poate face doar fiind. Nu e necesar efortul, infaptuitul la modul ala constructiv.
      Ieri spre exemplu am simtit ca sunt facand ceva banal.Mancam orez. De obicei mananc mecanic si cu gandul dus. Ieri am lasat totul la o parte si doar am mancat orez, am fost acolo in experienta aia din care mintea ma scotea automat, dar eu ma duceam inapoi.
      Ea imi zicea “doar mananci orez, nu e nici o mare smecherie”, dar in momentele cand o faceam sa taca am descoperit fascinata frumusetea boabelor. Era orez brun, unele boabe aveau nuante vernil, unele bateau in roz, din cand in cand gaseam un bob caramiziu, forma, felul in care se asezau. Jur ca a fost incredibil. Parca nu mai vazusem niciodata orez.
      Pe urma gustul. Am mestecat incet, de mult mai multe ori decat o fac de obicei si iar a fost o experienta noua. Probabil asta simt copiii cand descopera.
      Uite ce chestii la indemana avem sa simtim viata si sunt langa noi. Putem exersa asta cu orice, cu cele mai banale si mecanice gesturi pe care le facem zilnic

      • o sa incerc si eu
        sa observ si sa incetez sa mai judec, cum ai spus tu odata🙂
        am incercat atunci si mi-a placut
        apoi m-am luat cu ale mele, alea vechi
        mersi, Lola, acum si aici🙂

  4. incet incet vine primavara si la noi ….astept margele miraculoase ca pe o binecuvantare….stiu ca au fost facute cu dragoste si pasiune si ele imi vor schimba destinul in mod imprevizibil…sunt sigura de asta….destinul ne leaga in mod miraculos printr-un fir nevazut dand sens spatiului fara cuvinte…te imbratisez cu drag si iti doresc sa ai o primavara plina de rod.

    • Draga Roxana
      Margelele sunt in drum spre tine. Am pus in ele toata dragostea, dar sa stii ca schimbarea e numai si numai in putrea ta. As vrea ca rolul lor asta sa fie – sa-ti aminteasca de darul pe care il avem cu totii, acela de a alege.
      Te imbratisez si iti doresc o primavara la fel de roditoare

  5. Draga Lola,

    Te-am descoperit pe Internet de ceva vreme si-mi place mult ceea ce faci (margelele imbibate de sentimente) si ceea scrii despre tine si devenirea ta… Urmaresc cu interes si curiozitate postarile tale, blogul tau devenind un loc pe care-l vizitez ori de cate ori am acces la calculator, adica zilnic (atunci cand nu sunt plecata pe undeva)🙂.
    Voiam sa-ti scriu, insa asteptam momentul potrivit si iata ca el a aparut :)… Ma inspiri in curajul de a fi eu insami si pentru asta tin sa-ti multumesc din suflet!

    Postarea de aici este plina de ganduri ce indeamna din nou la reflectie si cred ca avem nevoie de asemenea lucruri mai mult ca oricand. Prin intermediul blog-ului tau am descoperit Cascaisul tau si deja ai trezit in mine dorinta de a cunoaste pe viu acele meleaguri :)… Si am mai descoperit si muzica buna si am aflat despre filme si carti interesante si ganduri si reflectii care pur si simplu rascolesc trezind tot felul de sentimente, amintiri. Te simt aproape de sufletul meu prin gusturile si trairile tale…

    Si pentru ca-ti spuneam ca-mi plac foarte tare margelele tale, as putea sa te contactez sa-ti spun la ce margele visez?🙂

    Multumesc mult!
    Cu drag,
    Nicoleta

      • Multumesc mult! Cu siguranta ceea ce scrii tu, impartasindu-ne cate ceva din trairile tale, are un ecou in inima multor cititoare/cititori.. Unele mesaje imi par chiar in spiritul mesajelor inspirationale de la Daily OM (mesaje care pot fi primite zilnic pe email): http://www.dailyom.com/

        O primavara frumoasa si tie!

        Cu drag,
        Nicoleta

Leave a Reply

