COPACUL VIETII

Sunt elemente care revin in ceea ce fac, fara sa le caut, simboluri puternice, de departe. Un prieten din Lisabona, citind mult despre semnele lumii ma intreba mereu daca stiu sau de unde stiu anumite lucruri. Nu stiu. Vastul si tulburatorul acestei zone au facut imposibila apropierea constienta de ea. Mi s-a parut ca nu pricep nimic studiind-o. Le exprim fara sa stiu nimic despre ele. Vin singure la mine si imi place jocul asta.

Raluca si-a dorit margele avand lucrarile lui Klimt ca tema.

Eu cu domnul Klimt am o „legatura”, adica in urma cu cativa ani imi petreceam uneori timpul repetandu-i numele minute in sir. Sunt fascinata de sunete, iar numele lui mi se parea o delicioasa plescaiala.

Am si scris despre asta, demult. In acelasi text spuneam ceva si de limba portugheza

De când cu limbajul articulat
Sunt osândită să ţip
Şi să repet la nesfrâşit
Fragmente de vocabular.
Cuvintele tăioase
Strecurându-se prin spaţiul îngust dintre incisivi şi limbă.
Împing dureros membrana firavă a timpanului.
Uneori vorbele se rotunjesc.
Volatile rotocoale şoptite
Infiorând puful delicat de pe urechea ta…
Duminica stau întinsă pe spate şi plescăi KLIMT, KLIMT, KLIMT
Sau las să se prelingă
Zeama dulce, de fructe prea-coapte a cuvintelor portugheze.
Joia…miaun, dar nu ştiu încă să torc.
În celelalte zile
De când cu limbajul articulat
Am mai învăţat să spun foarte frumos
MULŢUMESC, BUNĂ DIMINEAŢA,TE IUBESC şi ÎMI PARE RĂU

Vorbeam la inceput de simboluri. Tot apare copacul.

The Tree of Life is an important symbol in nearly every culture. With its branches reaching into the sky, and roots deep in the earth, it dwells in three worlds- a link between heaven, the earth, and the underworld, uniting above and below. It is both a feminine symbol, bearing sustenance, and a masculine, visibly phallic symbol- another union.

Pentru margelele Ralucai la el m-am oprit din nou.

Copacul vietii al lui Kilmt. Am fost surprinsa de reprezentarea foarte asemanatoare pe care am facut-o asta vara pe o cutie de bijuterii aceluiasi pom fara sa fi stiut de pictura lui Klimt.

Undeva toate lucrurile sunt unu.

9 thoughts on “COPACUL VIETII

  1. Din nou…minunate coincidente…te uimesc, te zguduie, te fac sa mergi inainte, iti soptesc ca esti pe drumul cel bun!
    Frumoase margelele din copacul vietii!

  2. MULTUMESC Klimt pentru ca ai inspirat-o pe Lola!
    BUNA DIMINEATA Dumnezeu!
    TE IUBESC viata!
    IMI PARE RAU ca Lola e prea departe acum, asa ca o imbratisez cu multa dragoste doar in gand!
    Multumesc, draga mea frumoasa, pentru minunea de margele!

  3. “But what a beautiful tree!” said the vicar. “It seems to have touched the sky, for it gives off such a divine scent! And it’s made of pure gold! Where did you find it?”:-))

  4. mi-am cumparat lemn si vopsele si am lasat inspiratia sa mocneasca la foc mic. voiam sa fac un camp cu maci intr-o zi de vara. privitorul ar fi fost desigur imersat, doar ce terminam de facut….
    dar:
    verdele meu crud a iesit (din albastru+galben) un verde de iarba cosita, adica… un pic trecuta;
    cerul meu a iesit fix un cer de cerneala, adica de noapte adanca;
    am incercat s-o dreg cu un pic de argintiu, care sa dea mister noptii celei intunecate, daca tot e sa fie noapte;
    rezultat: maci, intr-un verde inchis, sub un cer inchis la culoare. intre ultimele doua, o dunga galbena discreta care sa salveze intunecimea asta. deh, se mijeste de ziua;
    pana la urma “facui” si-un copac, stingher in partea stanga, care sa rupa din monotonie. acum macii par mere cazute la pamant….
    per ansamblu, e cam subru peisajul,
    dar mi-e drag tabloul🙂
    mi-am adus aminte de toate angoasele de la orele de desen din generala.
    hei, imi dau seama ca nu-i usor sa iasa ceva care sa transmita ceva…
    (mai am o bucata de lemn. va fi ziua de vara reloaded)

  5. Sincer,sunt extrem de fericita pentru ca v-am gasit!!!Cautam …COPACI!!! Reprezentari ale copacilor ,forme ,culori,viata pe care o emana ei! Si…am dat peste voi ,oameni frumosi ,cu ganduri frumoase.Ma gandesc si eu sa lucrez cu fimo,cochetez cu ideea de ceva timp si cred ca o sa incep cat de curand.Va doresc inspiratie in crearea frumosului si sanatate.

Leave a Reply

