OAMENII PASARI SI DARURILE LOR NEPRETUITE

Le spun oameni-pasari si ii gasesc admirabili. Zborul mi se pare o libertate suprema. Pentru curajul lor de a se desprinde asta e metafora cea mai potrivita. Sunt fiinte usoare, cu oase si suflete de pasari.

Ii iubesc, asa, ca pe pescarusi, fascinata de frumusetea lor, dar fara sa vreau o clipa sa-i am. As pastra doar cate-o pana daca li se desprinde din aripi, in rest stiu ca sunt ai cerului, ai lumii, ai vietii…

Intalnirile au rost, toate intalnirile, iar oamenii la suprafata par de multe feluri. Lutul care ne cuprinde sufletele plutitoare are densitati diferite, dar in absolut oricine exista posibilitatea zborului. Ideea e ca nu iubesc pe cineva mai mult sau mai putin in functie de greutatea omenescului sau.

Azi scriu depre oamenii-pasari doar fiindca am prilejul.

Ieri dimineata a sunat postasul tinand in maini un pachet pentru mine.

Stiam ce-i inauntru, il asteptam, adica banuiam ca va veni intr-o zi, dar inima a inceput sa-mi bata tare. Ea se bucura in felul asta bubuit, aproape taindu-mi respiratia.

Calin si Laura, doi oameni-pasari, pe care va invit sa-i descoperiti prin propriile bloguri, mi-au trimis mirodenii din India. Cutia mirosea dumnezeieste. Pentru mine mirodeniile au fost intotdeauna pretioase, cu echivalent in aur. Au totusi ceva ce metalului ii lipseste – MAGIA. Te pot bucura deplin, gadilandu-ti toate simturile, transportandu-te in lumi indepartate si exotice imediat ce le-ai pronuntat numele.

CORIANDER, ANIS, CUMIN, TURMERIC, NUTMEG, NUTMACE, CINNAMON, CARDAMOM, SAFFRON, VANILLA.

Cand le mirosi sau le gusti esti pierdut.

Mai stau si in tara asta de descoperitori care nu-mi da deloc nostalgia femeii ramase la tarm sa astepte ci indrazneala corabierilor.

Cutia primita ieri a aprins foc aprig in mine. Ce mocnea, acum arde cu valvataie pana la cer. Vreau sa plec departe…dorul asta de duca nu ma mai sfasie ca in trecut pentru ca am aflat cum se implinesc visele.  Mai stiu ca e un timp pentru toate si stau cuminte, traind ce e de trait acum, golindu-ma ca sa pot lasa lumina sa treaca.

Maine, cand vine prieten drag in vizita voi pregati fish masala, dupa reteta de pe plicul cu mirodenii, raspandind, impartasind bucuria acestui pretios dar .

Pentru Laura&Calin

Multumesc dragi calatori, multumesc din inima pentru darul vostru, multumesc ca sunteti si drumurile noastre s-au intersectat. Va iubesc de aici, de la celalat capat al firului colorat care inconjoara Pamantul.

10 thoughts on “OAMENII PASARI SI DARURILE LOR NEPRETUITE

  1. Oh, ce minuni ascund cutia ta..Chiar acum cateva zile, gustand din mancarea mea condimentata, picanta, plina de ierburi si prafuri magice, omul meu drag (obisnuit cu ani si ani de mancare simpla, fara strop de mirodenie pregatita acasa la el) mi-a spus ca in sfarsit intelege de ce oamenii si-au dat viata pentru cateva grame de comori inmiresmate. Bucura-te si pentru noi de praful de aur primit de peste mari si tari. Cate povesti se ascund in fiecare punguta..

  2. Draga Lola,

    mi-au dat lacrimile citind ce-ai scris. Eu oamenilor pasari le spun ‘fairies’.

    Mi-a zis la un moment dat un om tare intelept ca “you have to fly up in the sky with the other fairies. Some people are rocks, they have high density and that’s their mission for this lifetime. You don’t need to judge them or convince them of anything. You need to be with the other fairies”.

    Ma bucur ca esti acolo si ca avem firul nostru. Acum, acum in momentul asta, in dimineata asta, firul ma bucura mult si-mi da putin echilibru, pentru ca-mi aduci aminte de lucrurile pe care le uit din cand in cand, desi de fiecare data imi propun sa mi le tin prezente in minte; mi-aduci aminte de lumina, de suflet, de sens, de armonie si spirit.

    Asa ca-ti multumesc, Lola, si te imbratisez cu tot dragul🙂

    • Draga Laura
      Tare bine prind vorbele omului tau intelept. Uneori ma trezesc incrancenandu-ma fara rost
      Cu totii uitam lucrurile de care zici. Poate asta e scopul firelor colorate sa ne aduca aminte si sa ne linisteasca.
      Iti multumesc ca esti!

  3. lola, iti multumesc ca tii de capatul firului colorat acolo in tara de la malul atlanticului🙂 intr-o zi sper sa se adune intr-un ghem firul asta si sa ne bucuram cumva impreuna de acelasi soare care e si cu noi aici si cu tine acolo. cuvintele pe care tu le pui aici sunt precum condimentele, savoare pentru suflet. take care.

  4. Nu are rost sa-ti mai scriu ca sunt fascinata deopotriva de talentul tau artistic cat si de cel literar. Iar cand am vazut si scrisoarea de mai sus s-a nascut o intrebare in mintea mea: hartia pe care este scrisa scrisoarea este manuala? Pare a fi, dar nu-mi dau seama exact, e destul de greu de scris cu cerneala pe hartie manuala. Multa bafta in tot ceea ce faci🙂

Leave a Reply

