LOLA?!

Panza subterana a intamplarilor iese uneori la iveala.

In ultima vreme m-am agitat, am trait, am facut excese. Am fost apa iesita din matca, mi-am inundat campurile, distrugand, ca sa pot crea pe pamant nou, fertil.

Dintre nedumeriri s-au ridicat raspunsuri simple, clare, si le-am stiut adevarul dupa linistea in care m-au lasat.

Acum simt ca trebuie doar sa „ma locuiesc”. Felul in care se vor petrece lucrurile nu e asa important.

Micile coincidente ma ajuta sa am incredere, pentru ca mereu problema mea a fost indoiala.

De cateva zile ma chema o carte s-o deschid. Cand ii zaream cotorul printre celelalte se nastea dorinta s-o rasfoiesc. Tot aveam altceva de facut, dar ieri am scos-o de la locul ei.

E o carte din cele neintaplatoare(pentru ca si cartile sunt de multe feluri) cu lucrarile lui Victor Brauner, unde banuiesc o multime de chei. N-am deschis-o cu intentia explicita de a descoperi una. Mi-am urmat doar impulsul.

Inauntru gasesc un nume – Helena Petrowna Blavatsky.

Dau search pe net si descopar o femeie uimitoare, o fiinta magica, o calatoare, o cautatoare…

Helena Petrovna Blavatsky este cunoscută ca fondatoarea, în 1875, a Societăţii Teosofice. Rusoaică de origine, cosmopolită, călătoreşte din America de Sud până în Japonia şi Indonezia, în Egipt, Grecia şi India, traducând din 16 limbi, inclusiv ebraică, sanscrită, latină şi greacă. Intenţia ei a fost de a reînvia vechile Şcoli de Mistere, a acelor centre din vremea lui Pitagora, Platon sau Plotin în care se învăţa că în om şi în natură există legi de o profunzime şi simplitate inimaginabile, care se pot cunoaşte şi care, prin studiul lor, duc la descoperirea identităţii reale, la intuirea adevărului.”


Cand ajung la opera ei ma izbeste un titlu „Isis Unveiled”.

Am in calculator o multime de texte pe care le-am gasit de-a lungul timpului, o arhiva stransa in ani, pe care imi promit s-o aprofundez, dar nu gasesc niciodata vreme. Uneori citesc amuzata de eclecticul lor, titlurile din folderul respectiv.

Da, Isis Unveiled e salvat acolo, intre comorile mele. Inseamna ca am mai ajuns odata, candva, la femeia asta, dar poate nu era atunci  momentul sa ma apropii mai mult. Am uitat-o cu desavarsire, ca s-o descopar iar.

Bucuroasa, asta-noapte ma gandeam sa scriu despre reintalnire, dar textul nu voia sa se lege deloc. Dupa cateva incercari am renuntat spunandu-mi ca e bine, poate, sa mai caut.

Dimineata am gasit un documentar despre viata ei din care aflu ca i se mai spunea si Lola.

Deci Lola…

Da, da, da, vorba filosofului rus.

9 thoughts on “LOLA?!

Leave a Reply

