GEOGRAFIE SI COPACI

M-am intors in Portugalia, dar si postul de azi va fi despre Romania. Inainte sa plec incoace am facut un drum pana in nordul tarii. Nu conteaza nici unde nici de ce am fost, voi vorbi despre ce-am simtit strabatand Romania. Aveam o stare neutra, bucurie fara bucurie cum spun indienii Putine ganduri imi bruiau perceptia.

Am ocolit Bucurestiul pe centura. L-am vazut de departe  pe Vasile, copacul meu drag, drept si la fel de delicat in plin camp. Mi-au venit in minte momente de-atunci, din trecut. Ziua de Sanzaiene pe care am petrecut-o bantuind imprejurimile orasului, snopul de flori galbene ramas in camera mea, cerul, somnul de duminica dupa-amiaza in gradina, ziua cand am primit pe neasteptate o bicicleta rosie, noaptea cand am fugit sa beau ceai la benzinarie, niste anume dimineti, palatul Mogosoaia si gradina lui…

Toate astea s-au stins si in minte a fost iar liniste. Treceam pe langa constructii caraghioase, pe langa aglomerari bizare de beton, garduri mari si mici, drepte sau strambe, culori turbate, termopane si gunoi. La un moment dat toate astea se terminau lasand sa se deschida campuri largi, marginite de paduri, intretaiate de drumuri. Am fotografiat in nestire intinderile care pentru prima data nu mi s-au mai parut monotone. Era ceva ce simteam ca iubesc pana la lacrimi. Nu va speriati ca n-am s-o dau in patetisme despre dor de tara, dar nici nu pot sa neg emotia puternica si noua care ma facea sa fiu ca de abur.

Simteam in palme, fara sa le ating, textura bulgarilor de pamant ud, a firelor mici de iarba cruda sau a paielor ramase de anul trecut. In minte se formula un singur cuvant „mama”. Il pronuntam cu atata drag si ma simteam atat de copil al pamantului (care pentru mine a fost mereu de gen feminin) ca ma lua plansul.

Iar incepeau sate urate. Cum de nu vad oamenii cata frumusete ii inconjoara, cum nu se molipsesc de ea, cum n-o aduc in casele si curtile lor? Simplitatea, curatenia, modestia, bunul simt unde sunt?

Orasele mi s-au parut si mai triste decat satele. S-au pierdut rosturile si e firesc, pana la urma, ca realitatea sa reflecte asta.

Presupunand ca ar trebui sa ma intorc in Romania m-as aseza undeva foarte departe de civilizatie, daca pot spune ca ce-am vazut se numeste asa.

Vorbesc fara patima si fara amaraciune. Drumul asta m-a ajutat sa inteleg mai bine niste lucruri.

Seara a inceput sa ninga. M-am bucurat copilareste de fulgi. Incercam sa-i prind cu limba ca atunci, demult, foarte demult, cand eram fetita. A nins toata noaptea. Gri-ul noroiului s-a estompat pentru ceva timp. Am avut privilegiul imaculatului.

La intoarcere am fotografiat tot campuri si copaci.

Pe ultimii am simtit nevoia sa-i ating. Am coborat intr-o padure. Privind cerul printre crengi le-am mangaiat scoarta multumindu-le ca exista. Pomii, orasele, tarile, ca si oamenii au nevoie de dragoste.

4 thoughts on “GEOGRAFIE SI COPACI

  1. o draga mea….am mai avut o data certitudinea ca nu ne-am inatlnit intamplator…copacul meu e undeva pa langa Moroieni si e pe un mic delusor…pe domnii copaci ii mangai si eu de multe ori ca si cum ma astept sa simt in varful degetelor vremilor pe care le-au ga

  2. scuze….a cazut reteaua (ha ha ha)…sa simt in varful degetelor vremile pe care le-au gazduit … ii mangai ca sa miros, sa gust, sa ma intorc in trecuturile lor … astept clipa cand voi simti trecutul doar mangaind copaci, ziduri, strazi, oameni….ma incapatanez sa sper ca va veni si clipa aceasta ….offf, lacrimile astea nu-mi dau pace….mult si bun, draga mea! mult si bun!

  3. Wow, ce ciudat sa gasesc pe blogul tau o imagine din orasul meu..si nu orice imagine, ci chiar din cartierul unde locuieste fostul meu iubit. Mi-ai trezit ceva amintiri🙂

Leave a Reply

