FERICIREA DINTRE CUTII

Asezatul vietii in cateva cutii are o intimitate despre care se povesteste greu. Multul concentrat in putin, lucrurile de care uitasem, amintirile pe care mi le poate declansa pana si o bucatica de hartie… E un ritual de curatare. Arunc tot ce nu-mi mai trebuie sa incep altceva, aleg ce e important de ce nu. Sambata ne mutam. Sunt destul de eficienta. Azi mi-a ramas timp sa fac bile si sa dau o fuga la plaja cu Vladimir.

DSC06843

Vremea e superba, nu bate vantul deloc, iar copilul s-a schimbat dramatic. De cand am venit parca e altul. A renuntat singur la calculator, adica nu-l mai deschide deloc desi inainte era maniac, e preocupat de scoala, nu mai spune NU la orice si vrea sa iesim cu bicicleta. Ma uit la el cu ochii mari si il intreb in gluma daca s-a lovit la cap, dar in sinea mea sunt foarte fericita. Ii spun si lui „sunt fericita ca m-ai ales sa fiu mama ta”. „An tan te dizemane compane…ma duc la doamna asta ca e draguta” imi arata el cum m-a ales inainte sa apara pe lume.

E a doua zi cand venim la Guincho. Ieri ne-am catarat pe stanci, pana la un fort indepartat si acolo, deasupra marii am avut o discutie despre viata noastra. Copilul asta e tot numai lumina. Are o justete, o blandete si o intelegere cand priveste lumea …

DSC06860

Azi nu ne-am mai spus nimic, dar ne-am jucat in nisipul ud. „Parca esti sora mea mai mica” imi zice amuzat cand ma supar ca-mi surpa castelul. E treaba serioasa cu castelul. Am gasit o ingenioasa tehnica sa-l inalt. Fascinant cum se scurge nisipul odata cu apa din pumnul meu, depunandu-se strat peste strat intr-o constructie bizara.

DSC06845

Vladimir s-a ocupat de peisaj sapand canale si lacuri, care izvorau imediat ce scotea putin nisip. „Suntem iarasi mici, mama!”

„Suntem” ii raspund fara sa mai am idee de timp.

Am facut pe seara placinta cu mere pentru ca viata e frumoasa si simt nevoia s-o sarbatoresc.

DSC06875

24 thoughts on “FERICIREA DINTRE CUTII

  1. minunat….la mai multe castele construite impreuna….la mai multe placinte mancate in cinstea fericirilor simple ….frumosilor!

  2. Doamne, ce bine ca te gasesc aici de cate ori mi-e dor sa te vad, sa stiu la ce te mai gandesti, ce mai faci si ce e impotant pentru tine in fiecare zi. Te iubesc, minunatie de femeie! In ultimul timp am fost si eu surprinsa sa vad ce poate face dorul din oameni… scoate iubirea la vedere! Mi-e dor de tine, de Vladimir, de stanci, de Guincho, de bicicleta mea roz, de Cascais, si de placintele si toate rasfaturile tale. Si, daaa, Valdimir are mare dreptate. Esti o doamna foarte draguta🙂

    P.S.: cadoul de la tine a fost darul unei ursitoare: inceputul iubirii si al vietii cu adevarat!

  3. Are mare dreptate Mara! E minunat ca aici te gasesc cand mi-e dor sa te vad, sa stiu ce faceti, ce e important pentru tine in fiecare zi.Ma bucura mult vestile despre voi si parca au mai alungat din ingrijorari.
    Sa aveti parte de multe zile frumoase!

  4. Sunteti minunati amandoi, mama si fiu!
    Si tu esti minunata ca te-ai lasat culeasa de el.
    Se apropie ziua lui sau a fost?
    Nu stiu de ce am senzatia asta….parca ai spus ca e scorpion.
    Si, oricum ar fi, sa traiti sanatosi si fericiti!

  5. “…un ritual de curatare. Arunc tot ce nu-mi mai trebuie sa incep altceva, aleg ce e important de ce nu.”
    Cat de curand ma voi muta si eu, dar plec dintr-un spatiu in care ani buni am fost doar eu cu mine. In cateva zile nu voi mai fi singura, ci voi imparti cu el cafeaua bauta dimineata pe fuga, rafturile cu carti, dulapul cu haine si, cel mai tragic, baia pe care sunt obisnuita sa o ocup abuziv zeci de minute in fiecare dimineata si seara… :)) Bucataria va fi singura care imi va apartine in totalitate, asta stiu sigur :))
    Pe de o parte, imi e tare frica de momentele in care ma voi cauta si nu ma voi regasi. Pe de alta parte, dupa cum ai spus si tu, e un nou inceput asa ca trebuie sa arunc din mine si din jurul meu tot ce nu-mi trebuie pentru acest inceput.
    Sper sa fie intr-un ceas bun si pentru tine si pentru mine!
    Ah, si… abia astept sa asez lucrurile in noua casa… o voi face primitoare, calda… o voi transforma in “acasa”!

  6. Sunteti atat de frumosi amandoi… Ma bucur ca Vladimir creste frumos si simt ca sunteti ca doi buni prieteni. Se observa. Se transmite. Adam este intr-o uratica preadolescenta, cu razvratiri, pretentii, negari, nemultumiri. Am nevoie de ajutor. Ma poti ajuta cu un sfat, te rog? Si, mai nou, in loc de “poftim” (cu care a fost prieten, dar s-a certat), acum spune “ce”. Ma enerveaza. Nu stiu cum sa-l fac sa lepede obiceiul asta nou si nesuferit.
    Help!
    Si nu-i sunt de ajuns. Nu vrea sa iasa doar cu mine, sa ne plimbam cu bicicletele, nu vrea sa iesim singuri in parc, nu vrea sa aiba iesiri afara doar cu mine, accepta doar daca iau cu noi vreun coleg de clasa. Iar eu vreau timpul meu doar cu el, sa privim, sa ascultam, sa vorbim, sa ne minunam… Mi-e tare greu sa simt ca ma respinge. Eu as imparti cu el totul – in special clipele, pe care nu suntem stapani. Din cauza jobului si a programului fiecaruia dintre noi, singurele zile pe care sa le petrecem impreuna sunt vineri si sambata. Vineri el vine seara de la scoala, iar sambata ar fi ziua ideala, pe care o arunca insa in aer, reprosandu-mi ca nu-l inteleg, ca el are nevoie de copii de varsta lui. Saptamanal, acelasi concert. Ma supun. Cedez presiunilor. Apoi, ma simt folosita. Si nu reusesc deloc sa ma readun.
    Nu vreau consolari, vreau speranta.
    Sper sa iasa din faza asta cu bine si sa-si recastige echilibrul.
    Iarta-ma pentru descarcare!
    Imbratisari si urari de bine!

    • Draga mea
      Cand iubesti pe cineva lasa-l liber. Nu exista dovada mai mare de iubire. Nu-l face sa se simta vinovat, da-i incerdere.
      De ce te simti folosita? Poate el are pur si simplu alte nevoi acum.
      Nu-i face preadolescenta mai nesuferita de cat e. In el se produc asa niste schimbari mari incat are nevoie sa se desluseasca.

  7. raluca-maria
    lola are dreptate! nevoile voatre incep sa se suprapuna din ce in ce mai putin dar e important ca ele sa coincida in aspectele importante…afla cum isi doreste el sa fie relatia voastra si fa-ti un scop din a o construi intocmai asteptarilor lui. Fa-l sa se simta bine in prezenta ta, asteapta-l cu toata dragostea in priviri si el va intelege ca-i esti alaturi; chiar daca nu ti-o va spune te va cauta cand va fi in impas . Sfatuieste-te cu el si vei fi surprinsa sa constati ca-ti da solutii fantastic de bune, crede-ma! Eu cand nu mai stiu incotro sa o apuc ma sfatuiesc cu fiica mea; procedand astfel am invatat-o sa-si construiasca rationamentele si sa gandesca situatia. Ai rabdare cu tine si mai ales cu el…VA FI BINE!

Leave a Reply

