ALEGRE-TE MUJER!

Dupa o zi lumina de munca bruta, adica strans si impachetat multele lucruri pe care constat ca le detin, sambata noaptea am fost in Lisabona la ziua Anei. Imi place ca se largeste cercul portughez al cunostintelor mele. M-au primit foarte cald.

Ne-am vazut la cafeneaua unde merg de obicei. E si preferata lor, doar acolo i-am intalnit prima oara pe Miguel si Tereza.

P1010008

In ciuda vocabularului meu vag, comunicam. Ceva dincolo de cuvinte capata fluenta. Cel putin cu Miguel vorbesc intr-un fel foarte amuzant. Punem la un loc, in aceeasi fraza cuvinte pe care le stim din diverse limbi si iese o amestecatura simpatica. Nu stiu de ce nu-mi vorbeste doar in portugheza. Cred ca il distreaza limba asta aiuritoare pe care o inventam. Ana si Kaio stiu engleza, deci cu ei e simplu.Terezei ii zambesc mult cand nu mai am cuvinte. Prietenul Anei tace mai mult ca mine.Toti avem planuri, vise, povesti si le impartasim.

P1010012

Plecam in Bairo Alto. N-am fost niciodata noaptea. Strazile sunt pline de lume, bauturile se vand in pahare uriase de plastic. Vrem sa ascultam fado. Familia Anei are un local tipic, iar matusa ei e cantareata. Intram in carciuma mica decorata cu cioburi de oglinda si ornamente de lemn lacuit. Miroase a casa de demult.

Bem vin rosu si mancam paine proaspata cu branza. Ascultam fado cantat de cei patru solisti rand pe rand. Fiecare imprima muzicii parte din personalitatea lui. E fascinant, abolut fascinant. Pasiune si melancolie, simplitate si caldura, saudade. Ma indragostesc iremediabil de Portugalia. In pauze vorbim viu despre viata si nimeni nu vrea sa demonstreze nimic. Suntem calatori opriti putin sa se bucure impreuna la masa asta.

P1010020

Iesim iar pe strazi unde lumea e din ce in ce mai vesela. Celor din grupul nostru le tot ies in cale prieteni. Imi place  sa umblu noaptea, asa, prin oras.

Locul unde oprim inainte sa plece si ultimul tren, e patiseria de langa gara. Are vitrinele burdusite cu tot felul de dulciuri. Inauntru aglomeratie. Cand gust dintr-un triunghi cu mere si migdale inteleg de ce e asa cautata. Alta bucurie simpla si impartasita.

P1010022

So, alegre-te mujer! cum zice Miguel

6 thoughts on “ALEGRE-TE MUJER!

  1. Nu pot sa dorm … asa ca tot incerc la Lola … dupa ceva incercari nereusite (adica nici un post nou) …iata minunea, gasesc ceva nou … asa ca-mi zic, alegre-te mujer! Oare o sa pot dormi, acum? Am aflat ca esti bine, ca te-ai mutat …. ca umbli noaptea pe acolo, hmmm…nu stiu daca e de bine, dar esti majora, vaccinata! Glumesc …se simte ca ti-e bine … deci nu pot decat sa ma bucur pentru tine! Cu drag…

  2. Un prea demult stiu…Niciun semn scris care sa ramana…Am fost (de fapt inca mai sunt) cu partea “cea mai reala” a vietii si cred ca am uitat sa mai simt….Sau cel putin am pus undeva in spate aceasta parte a fiintei mele. Ti-am citit in fiecare zi blogul si am fost intr-un fel de fiecare data “alaturi” de ceea ce ai scris, dar ca un mut.
    Am tot vrut sa mai scriu si mereu am sters….astazi mi-am facut curaj…Mereu se poate lua de la capat ceva….O pagina…o carte…pana si o viata…:)

  3. Sunteti frumosi, tineri si sanatosi. Bucurati-va de tot ceea ce aveti si de tot ceea ce va inconjoara! Imi bucur viata cu Adam, cu mama, cu familia mea, cu cele doua bune prietene pe care le am, cu ceea ce Dumnezeu imi da in fiecare zi, cu ceea ce citesc, cu ceea ce vad, cu muzica pe care o ascult, cu ganduri frumoase, cu imagini, cu intalnirile de aici. Uraaaa! E atat de frumos aici, in casa sufletului tau…
    Multumesc pentru ospitalitate!

Leave a Reply

