HOME SWEET HOME



Sunt inapoi, in tara care ma lasa sa visez. Miguel, Ana si Tereza m-au intampinat la aeroport spunandu-mi ca nu vor sa ma simt straina cand vin. Sunt emotionata, asa emotionata ca am uitat si cele cateva cuvinte pe care le stiam. Le multumesc zambind mult. Inca ma resimt dupa ultimele zile de chin. Parca ma clatin in tot, am inima rece. Cred ca se protejeaza si ea putin, dar sper sa-I treaca repede.

PICT0067

Miguel isi aseaza palmele pe obrajii mei si imi spune cu precizie ce se intampla cu maseaua. E uimitor cum descrie in cele mai mici detalii situatia (inca dificila) pe care eu o stiam de la doctor.

Ma face sa-mi para rau de indoielile care ma cuprinsesera. Magia exista, partea cealalta exista si ea. E bine ca m-am intors.

Simt ca am febra. Drumul de la aeroport la gara il strabat ca prin vis. Ii arat lui Miguel poze cu familia mea. Se lasa noaptea. Lisabona mi-e draga, dar astept sa ajung in Cascais, numai acolo e deplin acasa.

PICT0063

In tren raman singura. Respir adanc stiind ca vor urma zile de efort, dar nu ma gandesc inca. E intuneric si nu vad oceanul. Il simt prin peretele de metal al trenului, prin sticla ferestrei, prin piele.

In sfarsit cobor, dar ma inalt in acelasi timp. Sunt deasupra orasului plutind prin ceata. Ii strig in gura mare toata dragostea mea.

Oamenii din jur nu banuiesc nimic pentru ca merg pe peron carandu-mi geamantanul, ca orice calator.

PICT0048

Acasa ma asteapta tata, Vladimir si Tam Tam. Mi-a fost dor. Ma emotioneaza felul in care Vladimir ma tine in brate si nu-mi mai da drumul. El stie sa-si arate cel mai bine iubirea tacand. Tam Tam latra si sare pe mine.

Deja ma simt instrainata de apartamentul asta. Urmeaza sa-l golesc si sa plec .

13 thoughts on “HOME SWEET HOME

  1. Imi pare bine ca ai ajuns acasa…acolo unde sufletul tau e bine….unde poti visa iar visele se si implinesc….pentru ca altfel, oriunde poti visa….slava domnului ca maselele tale s-au cumintit….sa-i pupi pe Vladimir, pe Tam-Tam din partea mea…sa va lumineze Dumnezeu casa cea noua, viata, care v-a intrat acum pe un nou drum, sa va dea sanatate, bucurie, belsug si lumina multa in suflete….sa-ti dea inspiratie si o nemarginita bucurie de a trai, de a simti, de a povesti, de a rotunji margele….sa va fie bine la toti!

  2. Lola, te rog ceva. mi-as dori foarte mult sa aflu pasii pe care i-ai parcurs pt a te muta in Portugalia. ma refer la partea pragmatica a lucrurilor, chestii administrative – ce, unde, ce, cat. eu ma gandesc de mult timp la o astfel de experienta, dar nu-mi dau seama exact de presupune (bineinteles, in afara de curaj si perseverena).
    Din pacate, Romania devinde de nesuportat.

    iti multumesc si-ti doresc numai zile pline si fericite in noua casa!

    • Am plecat destul de dezorganizat, fara prea multe cercetari prealabile.
      Practic sa poti sta mai mult de 6 luni aici ai nevoie de rezidenta. Se obtine pe baza unui contract de munca, daca iti deschizi propria firma sau daca esti lucrator independent. Cel mai important e insa numarul de contribuabil pe care ti-l da fiscul si fara care nu prea poti face nimic.
      Scrie-mi pe lolafactory@gmail.com pentru mai multe detalii.
      Multumesc!!!

  3. Lola, atata liniste am regasit in postul acesta… Multumesc din nou… o sa iti scriu zilele acestea un email – am disparut in ceata foarte mult timp si imi cer scuze. Tu si M emanati fericire si calm, btw😉

  4. Draga Lola, sanatate multa , sa te pui repede pe piciore si sa te bucuri din plin de noul inceput.ma gndesc adesea la tine si la oceanul tau. Si ma bucur ca esti linistita si ti-e bine acolo.Eu nu-mi gasesc locul aici, simt ca sunt in drum spre casa , dar casa mea cu siguranta nu e aici.Am senzatia ca nu o sa invat niciodata limba asta imposibila:) Uneori imi vine sa-mi iau fetele si sa fug inapoi dar imi dau seama nici acolo nu sunt acasa…Stiu sigur ca intr-un fel sau altul voi ajunge si eu candva sa am fetitele,Andreiul, atelierul si gradina langa ocean:)Te imbratisez mult mult, Daiana

  5. Draga mea
    Daca tu crezi cu tarie se vor intampla toate astea. Drumul trece acum prin Germania, bucura-te de el asa cum e. Odata plecata, acasa poate fi peste tot si niciunde. E frumos!
    Te imbratisez tare tare🙂

  6. offf Lola fetita, si mie mi/e tare dor de Portugalia. vreau inapoi! te pup. ti/am scris un mail. ai grija de tine si bucura/te de tot ce e frumos si trimite si aici putin cer albastru te rog. love beijinhos pt Miguel.

  7. Draga Lola,

    daca as incerca sa-ti explic de ce iti scriu abia dupa mai bine de un an de cand te “citesc”, la propriu si la figurat, nu as sti ce sa iti spun.
    Ti-am iubit margelele, la inceput femeieste, cliseic, apoi am iubit infinitul din ele, cum orice gand si lume si sentimente poate fi imprimat pe ele.
    Dar m-a cutremurat cel mai si cel mai tare sa vad fotografiile tale de la Festivalul din Estoril, de asta vara, din iulie, din exact acea seara cand eu eram la masa, in parculetul acela, parca rupt de lume, si intr-una din fotografiile tale m-am recunoscut.

    O sa revin in Portugalia poimaine si in we imi voi revedea Cascais-ul cel drag, parca mai drag acum, cand il stiu iubit de un om frumos, ca tine.

    Te imbratisez Lola.

    Monica

Leave a Reply

