QUERO SOL

Ploua, ploua, ploua…

DSC06644

Am dormit la Nina. Putin ca de obicei. Trebuie sa ma duc urgent la banca, desi dupa cum toarna afara as sta mai degraba sub plapuma cu o carte si un ceai. Cobor in strada. Mi-e cam frig. Oamenii sunt incruntati si zgribuliti. Un batranel isi injura birjareste umbrela care nu vrea sa se deschida. Un “domn” isi injura nevasta care a trantit prea tare portiera de la Loganul lui iubit. Prin parbrize citesc pe buzele soferilor chestii triviale. Grozav! Iar ma uit pe sus, dar nici acolo peisajul nu e prea vesel.

DSC06646

N-am chef sa ma las plouata si ma ghemuiesc inauntrul meu unde nu e nici frig, nici urat. Trec pe langa un loc dragut – Paul, in Dorobanti. Arata frantuzesc si asta imi place.

DSC06647

Mi-e frig de mor si pana ma vad cu Bogdan la pranz intru sa beau un ceai. Inauntru sunt domni imbracati frumos care vorbesc numai despre hainele lor pentru care au batut toate magazinele Europei. Ma masoara insistent si continua sa-si spuna banalitati. Mi-e deja mai bine tinand in palme o ceasca din care se ridica aburi vanilati.

DSC06650

Scot carnetul si notez franturi din dialogurile celor de alaturi, sunt amuzanti barbatii astia vorbind ca femeile despre shopping, si ca mitocanii despre femei. De fapt nu sunt amuzanti, ma fortez eu sa ma inveselesc cu ceva. Ei sunt tristi, isi umplu vietile cu ce pot si le fac zile fripte altora. Deja m-am plictisit sa-i ascult. Ma uit la vanzatoare. Vor sa para amabile, dar nu le prea iese. Adica le lipseste bucuria si educatia. Vine Bogdan.

DSC06651

Azi s-a uitat la televizor(de obicei nu se prea uita) si s-a ingrozit de perspectivele tarii, dar nu insista pe subiect. Ii multumesc in gand ca nu ma amaraste mai mult decat sunt. Imi povesteste lucruri frumoase si petrecem timp bun impreuna. Ne intoarcem in trafic. E infernal, dar in masina e muzica, e cald, ceea ce face asteptarea suportabila. De la noi macar nu se aud injuraturi.

11 thoughts on “QUERO SOL

  1. Draga Lola,

    Welcome back to romania! Stiu, tot speram ca la fiecare intoarcere lucrurile, nu, nu lucrurile, oamenii sa fie altfel…ei, bine, nu sunt….nu suntem…e amuzant sa-ti vezi propriul oras prin ochii tai….ar trebui sa lansam o revolutie a celor putini si indragostiti de frumos…ar trebui sa transformam totul intr-un imens santier din care sa rasune, ca atunci cand treci pe langa ateneu, o arie superba care sa asurzeasca kitsch-ul “folcloristic” local…eu nu-mi mai recunosc de mult timp orasul …sunt orb in ploaie….

    • Draga Ioana
      Bine te-am gasit!
      Cred ca e potrivit sa-l citez pe Ghandi
      “Fa in tine schimbarile pe care vrei sa le vezi in lume”
      E tot ce putem face cu adevarat

  2. Da… ai dreptate si asa e, exact cum descrii tu… Intamplarea a facut sa locuiesc in Paris dar vreau sa ma intorc acasa in ciuda a tot ce e frumos aici, si ma voi intoarce.
    Ma intreb insa daca nu imi va parea rau si n-o sa-mi doresc sa fug dupa o vreme.
    Daca vreau sa ma intorc e pentru oamenii care conteaza pentru sufletului meu, dar cand ei nu vor mai fi ma intreb daca va mai merita sa raman.
    In fine…
    Vin cu drag la tine pe blog, asta de cand l-am descoperit. E singurul “loc” virtual in care ma simt bine si care imi da sperante pentru mai tarziu, fiindca imi doresc ca intr-o zi sa pot hotari singura ce se intampla in/cu viata mea.
    Suna ciudat dar visam sa traiesc exact ca tine si m-am bucurat cand te-am “gasit”. Si eu cred in intalniri providentiale care au un sens daca stiu sa il vad.
    Pentru speranta si lumina pe care le oferi cu atata generozitate aici se cuvine sa iti multumesc si o fac acum. Iti multumesc pentru tot ce citesc si pentru ca randurile si fotografiile tale mi-au inseninat multe zile gri.
    Iti doresc numai bine, iar daca e Cineva Acolo Sus, sper sa aiba grija de tine.🙂
    Oana

    • Draga Oana
      Nu stiu cu va fi intoarcerea ta pentru ca experientele oamenilor sunt diferite. Eu simt ca nu as mai fi de folos intorcandu-ma. Pentru oamenii pe care ii iubesc prefer sa stau departe de Romania inca. In viitor nu se stie, dar acum am nevoie de lumina si linistea altor locuri pe care s-o pot da mai departe celor care au atata nevoie.
      Ma bucur ca ai venit aici si ca mi-ai scris.
      Exista Cineva, dar nu e sus, e inauntrul fiecaruia dintre noi si are mereu grija.

  3. cred ca reintoarcerile acasa motiveaza plecarile noastre si in acelasi timp ne dau energia pe care nu o putem lua din alta parte. ce imi place la intoarceri e ca intri intr-un soi de “relationare” ascunsa cu toate, stalpi cu afise lipite si razuite, case si oameni zgribuliti, gropi in asfalt si flori plantate in spatiile verzi… e parca un sentiment d’ala de comuniune cu un fel de a fi. chiar daca l-ai depasit, ori poate tocmai de aceea, nu stiu…

Leave a Reply

