RADACINI

Imi caut radacinile, reconstitui femeile din care ma trag. Sunt parte a lungului sir care se pierde undeva in ceata trecutului.

IMG_1513

Aici e strabunica, mama bunicii de la Campulung. A fost frumoasa si iubareata, se spune ca pe insusi regele l-ar fi fermecat. A murit tanara lasand in urma 4 copii.

IMG_1417

Bunica Valeria, cea mai mare dintre ei a fost astfel nevoita sa ia viata in piept foarte devreme, dar au ajutat-o spiritul viu si extraordinarul simt al umorului.

Ea le-a dat viata mamei mele – Lola (cea din dreapta) si Nanei, matusa, despre care am mai povestit aici, ca traieste acum in insula Elba.

IMG_1511

Mama a mostenit firea lui bunicu. Era tacuta, introvertita. As fi vrut s-o cunosc mai bine, sa-mi fie mai mult decat o amintire vaga.

Nana e, tonica, deschisa, guraliva si foarte generoasa.

Sunt mandra ca le port, ca le duc mai departe si ma asez in sir multumindu-le.

15 thoughts on “RADACINI

  1. Pretioase amintiri si timpuri, cred ca atunci cand le tii in maini, pozele acestea, ai un sentiment aparte, ce nu se compara cu nimic altceva pe lumea asta!…
    Mi-am constientizat si eu, odata in plus, propriul sir privindu-le.
    O poza de-a mea nu va avea nicicand profunzimile din acele vremi. Traim prea repede, cred…

  2. buna lola.
    indraznesc sa intru in viata ta din nou cu o informatie…daca vei avea vreodata ocazia si vei simti ca poti citi sa nu ratezi cartea scrisa de Ken Wilbert-Gratie si forta Treya Killam Wilber-o vindecare spirituala dincolo de moarte……aparent pare trista si dramatica dar in ea vei regasi motorul vietii si gratia feminina incomensurabila….o carte care nu indraznesc sa spun trebuie-pentru ca nu sunt profet- merita lecturata de orice femeie care se intreba ce-i cu ea pe acest pamant si care ii este menirea…devastator de frumos//pasaje din ea te ragesesc pe tine cu gratia si forta de a cultiva frumosul si de a-l impartasi cu noi.
    zile senine la ocean/roxana

  3. Eternul feminin: frumusete, rabdare, intelepciune. Este asa frumos sa stii din cine te tragi, sa-ti faci o idee despre tiparul pe care ai fost creata…

  4. Toate intamplarile tale, toate scrierile tale au o simplitate si o usurinta in comunicare care ma emotioneaza teribil.
    In acelasi timp , imi confirma inca o data faptul ca viata este bazata pe lucuri simple si toata agitatia din mintea noastra trebuie eliminata.

  5. Sunt foarte frumoase femeile din viata ta. Lola are o figura interesanta, trasaturi deosebite si imi pare ca seamana cu CINEVA.
    Detaliile scrise despre strabunica mi-au amintit de un prieten care sustinea ca moldovencele sunt vestite cu farmecul lor, de darnicia in dragoste, ca sunt tare iubarete.
    O fi batut vant molipsitor si spre Bucovina!
    Imi place tare mult cat de gingas te intoci cu gandul spre trecutul tau, amitindu-ti de cei dragi.

  6. “cati oameni au fost ca sa fim noi”…
    curios e ca eu ma identific mai usor cu barbatii din neamul meu !
    ce fericire sa o ai pe bunica

  7. Ce bine fac Viitorului ,Radacinile!Ce bine e sa ai povesti care sa te mangaie si sa te intareasca!Acum pot sa inteleg ce important e ce lasam, si mai ales cum,in urma!
    Ce Femei frumoase ai acasa, Lola!🙂

    • Trunchiul e bine sa fie ca cel al salciei, elastic, dar radacinile puternice, pentru ca ele ne tin.
      Am femei tare frumoase si foarte de ajutor. De la ele stiu tot ce stiu.

  8. M-am intors dintr-o scurta vacanta si mi-a fost dor sa te regasesc. Sunt tulburata sincer sa o aflu cine e Lola dar, acum inteleg in privirea ei taria si profunzimea ta…iar frumosul pe care il creezi tu astazi sigur cinsteste amintirea strabunicii….cu drag….

Leave a Reply

