SOLITAR NU INSEAMNA SINGUR

A venit Mara. Saptamana trecuta a avut treaba la Lisabona si acum urmeaza sa petreaca 10 zile de vacanta cu mine.

DSC06417

Ea face lumina sa straluceasca mai intens. Asteptand-o ieri in Belem, am fotografiat lumea aflata sub soare ca sub un imens reflector.

DSC06401

Era in aer ceva, o neliniste si o liniste, un cantec tacut despre frumusete. Apa raului Tejo murmura acelasi lucru. Iarba stia foarte bine despre ce e vorba.

DSC06396

Am mancat o inghetata de nuci la cafeneaua centrului cultural si mi s-a parut cea mai buna, ever.

Pe Mara am intalnit-o in fata turnului, la apus, intr-o lumina ireala.

DSC06408

E bine, atat sunt in stare sa spun cand ma imbratiseaza cineva cu dragoste. E bine pe lume. Sunt un calator solitar. Am stiut asta de la bun inceput, dar multa vreme n-am inteles ca solitar nu inseamna singur cu totul, nu inseamna sa fii rupt de ceilalti.

DSC06410

Cand am priceput s-au ivit si oameni sa ma insoteasca pentru un timp, sa ma ajute sa trec praguri, sa imi spuna ce trebuie sa aflu, sa-mi fie de folos.

Cred in legaturile libere, cred in drumurile care se intersecteaza si mai cred in intalnirile cu rost.Intalnindu-ne singurul gest pe care il putem face cu adevarat e sa ne daruim unii altora inimile, dar nu la schimb.

9 thoughts on “SOLITAR NU INSEAMNA SINGUR

  1. Ai dreptate, candva am scris si eu ceva despre singuratate, dar de fapt se numea “solitudine” aceea la care ma refeream acolo. Cand esti tanar, nu prea intalnesti singuratatea, si poate ca nici batranii nu ar trebui s-o cunoasca, daca ar sti si ar putea cu totii sa-si cultive relatiile de prietenie (din tinerete sau nu neaparat), daca ar sparge de pamant scepticismul pe care-l poarta ca pe-o platosa, sau a pe o medalie veche si ruginita, dar fara de care s-ar simti infirmi, cumva…
    Lola, e asa un vis frumos intalnirea voastra!… Cunosc aceasta lumina, o intalnesc si eu adesea, daca nu zilnic, mai ales cu asa o toamna frumoasa!… Te pup.

  2. Cind ne trezim dimineata, eu si prietena mea intram aici, si citim, e singurul blog pe care nu putem comenta… dupa ce citim ramânem fara cuvinte, plecam la bucatarie pe rind si ne gindim la ce am citit, apoi vrem sa vorbim amindoi , ne dam seama de asta dupa ăăă-ul prelung ce-l zicem deodata..apoi tacem amindoi lasind fiecare pe celalat sa inceapa, dar nu mai incepem niciunul, sorbim in liniste ceaiul, intru-n tirziu deschide totusi careva subiectul…
    – Ai vazut ce poze ?..ai vazut ce lucrari ?..dar nimic despre text… parca ne e frica ca nu cumva discutia noastra sa fie o blasfemie, fabrica de vise e ceva divin… iar Divinitatea trebuie purtata in suflet, e destul.

    Ninu si Cireşe amare

    • Va multumesc dragii mei!
      Discutiile voastre nu pot fi blasfemie pentru ca sunteti divini in egala masura.
      Fabrica de vise e o oglindire a sufletului frumos si inimii voastre deschise.

  3. N-am renuntat la jocul acela “de-a cunoasterea”, ti-amintesti? Mi-am dat seama ca esti ocupata cu multe alte lucruri mult mai serioase si n-am vrut ca mail-urile mele sa-ti rapesc din timp. Si-apoi eu te pot cunoaste de aici de pe blog, unde te urmaresc in fiecare zi. Te urmaresc intr-un mod foarte ciudat, copilaresc de ciudat. Am “dat in urmarire” un alt blog, ma duc acolo si dau clic pe iconita blogului tau. Asa am eu certitudinea ca nu capat dependenta. Si totusi nu trece zi sa nu intru pe blogul tau, poate doar cu ceva mai multe clic-uri decat ceilalti…

    P.S. Daaaa, inghetata cu nuci… regina inghetatelor!

    • Draga Ina
      Imi amintesc de joc. Nu exista treburi mai serioase decat altele, exista poate unele mai urgente. Incerc sa gestionez ceva ce creste exponential si asta imi cere o impartire destul de stricta a timpului.
      Ma bucur ca intr-un fel sau altul pastram legatura.

Leave a Reply

