BUNA DIMINEATA

Septembrie si octombrie sunt cele mai frumoase luni aici. E o lumina blanda, vantul bate slab, se face liniste dupa plecarea turistilor, plajele sunt pustii. Se simte toamna, dar nu are nimic nimic dezolant pentru ca totul va ramane verde peste iarna.

DSC06253

Eu multumesc oricum pentru fiecare dimineata pe care o traiesc, dar acum aproape imi dau lacrimile cand deschid usa la terasa. E atata viata in jur, atata simpla existenta a ierbii, copacilor, plantelor pe care le simt totusi vibrand in tacuta lor incremenire.

DSC06254

Am inteles un lucru. Raspunsurile nu sunt in dimensiunea liniara a lumii. Totul e in profunzime. Nimic nu se gaseste undeva in viitor ci acum, cand ma uit la o frunza si imi dau seama de fascinanta ei frumusete, de seva care ii strabate nervurile, de fragilul ei. Asta ma ajuta sa ma simt pe mine, dar sa-mi uit povestea. Noi nu suntem deloc povestile noastre complicate. Cand reusesc sa fiu frunza sau piatra pentru cateva clipe descopar ceea ce m-am chinuit sa pricep ani in sir. Care e raspunsul la intrebarea

“Ce m-ar face cu adevarat fericita?”

15 thoughts on “BUNA DIMINEATA

  1. Zambetul copiilor mei dimineata, somunul lor senin, o raza de soare, un peisaj frumos, starea ca totul e bine, indiferent ce s-ar intampla…. TOate astea ma fac zi de zi fericita. As putea sa-mi doresc mai mult?

  2. Când mi-au ajuns ochii pe întrebarea asta imediat mi s-au învălmăşit instinctual gânduri care o demolează… Nu din nevoia de deconstruire, ci pentru că nu îmi place de ea. Eu simt că ai pus întrebarea ca pe o micuţă capcană… Mă înşel?

    Explic şi de ce…

    1. Tu nu mai eşti un om al condiţionalului.
    2. Tu nu mai crezi că CEVA TE FACE FERICITĂ, ci că capeţi această stare deschizând ochii larg spre lumea minunată care numai prin existenţa ei învăluie totul în frumuseţe şi induce pe nesimţite fericire celor care nu sunt orbi în faţa ei.
    3. Cred că tu nu crezi în faptul că o fericire e adevărată şi alta e mai puţin autentică.
    4. Nu cred că tu te mai întrebi asta.

    Greşesc oare? *meditează*

    P.S. Ai văzut filmuleţul pe care ţi l-am trimis?

    • Draga mea
      Nu ma mai intreb. Acum stradania e sa nu uit ce ma face fericita. Merg ca pe sarma si stiu ca am nevoie de atentie sa nu-mi pierd echilibrul.
      Exista o singura fericire, daca ii putem spune asa, si ea se gaseste dincolo de complicatul nostru sistem de iluzii.
      Nu e nimic supraomenesc sau ceva de dobandit in timp. Toti avem capacitatea de a trai asa, FERICITI si nu ma refer aici la a gandi pozitiv, la a vedea partea plina, la a ignora suferinta noastra si a celorlalti.

      N-am putut sa vad filmuletul din cauza calculatorului meu cred. O sa incerc pe celalat cand il lasa Vladimir liber.

    • …..si noiembrie vine si le completeaza excelent! E o luna surprinzatoare in care vremea se chinuie sa se raceasca pe intuneric si printre frunze cazute, la noi. Si de multe ori lumina reuseste sa se strecoare aurie, calda si linistita, prin mohoreala vremii. Asta ma face perfect fericita intotdeauna, starea pe care mi-o da momentul de luminare. In rest, sunt fericita.
      …..si e luna in care m-am nascut.
      Multumesc Lola pentru viitoarele margele. Deja-mi sunt tare dragi.

  3. fericirea sta in lucrurile simple…..tot ce este simplu insa e greu de infaptuit uneori…..suntem asi in a face totul extrem de complicat….si uitam extrem de repede lectiile pe care le invatam…cand am linistea sufeleteasca necesara si dorinta de a ma intoarce spre interior stiu raspunsul la intrebarea “ce este fericirea si ce ma face fericita”….apoi ma las furata de diverse si uit….imi doresc sa ajung sa nu mai uit toate lucrurile simple care ma fac intr-adevar fericita si dau sens vietii mele….

  4. stiu ca nu astepti un raspuns!
    sunt convinsa totusi ca stim cu totii ce ne lipseste cand NU suntem fericiti…
    cineva nu a mai aparut de mult in jurnalul tau, sa fie oare ceea ce iti lipseste ca sa fii fericita???
    cu drag, Miruna

Leave a Reply

