FETITA STRAINA DIN OGLINDA

Ma uimesc multe lucruri, dar ma fascineaza destul de putine.

Saptamana trecuta am fost la Centrul Cultural Belem si in libraria de acolo, am gasit o carte, un album de fotografie. Rasfoindu-l simteam cum mi se fac mainile grele, cum mi se pune un nod in gat. Imi venea sa urlu ca un animal ranit o durere ingropata demult.

DSC06347

Imaginile pe care le priveam au rascolit ceva vechi din mine, un fel de drojdie sedimentata undeva la baza a ceea ce sunt. O recunosteam pe fetita aceea privita in oglinda, acum mai bine de 30 de ani, pana se desprindea de mine si parea ca traieste independenta, misterioasa, straina, pe suprafata de sticla rece. Imi era frica de ea. Eram eu si in acelasi timp o fiinta indepartata care ma privea fix.

DSC06351

N-am putut sa ma mai desprind de carte, am cumparat-o dupa care am cautat un loc unde sa stau si sa o pot deschide iar, abia asteptam sa fiu in tren catre casa pentru ca asa as fi avut timp sa ma uit din nou. Seara am adormit uitandu-ma la poze, dimineata am cautat albumul cu mana pana sa ma trezesc de-a binelea. Acum e mereu la mine pe noptiera.

DSC06353

Loretta Lux se numeste autoarea fotografiilor, o artista est-germana, nascuta la Dresda. Ea a stiut sa exprime o stare pe care n-as fi reusit niciodata s-o povestesc. Ea a fotografiat esenta copilariei mele – fetita straina din oglinda

DSC06352

6 thoughts on “FETITA STRAINA DIN OGLINDA

  1. Oh, da..oglinda asta, ce bine cu ea, este cea mai sincera si uneori rascolitoare. Dar e frumos drumul oglinzii, descoperirerea e la ea acasašŸ™‚
    Duminica frumoasa!

  2. Spui ca e un album de fotografie dar imaginile, pe cat de reale, de vii, dau impresia de prelucrare in pensula. Interesante, expresive…
    Dar ma surprinde cat de slabi pot fi acesti copii, precis sunt din cu totul alta epoca decat cea actuala!…

  3. Nu tre sa ai ochiul format ca sa-ti dai seama ca aceste imagini NU SUNT FOTO REALE. Nu cunosc date despre autoare, dar la cum arata imaginile cu sigurantaaaaa sunt muuult prelucrate. Exista o baza reala dar restul este doar viziunea artistei.
    Reusite de altfel imaginile…

Leave a Reply

