ROSA MARIA DUPA UN AN

De o vreme incoace incerc sa traiesc cat mai ingrijit, sa nu las nimic la voia intamplarii, sa indrept ce poate fi indreptat, sa accept ce nu poate fi, sa iert sa cer iertare si sa nu judec. Nu-mi ies toate 100%, dar ma straduiesc zi de zi.

DSC06318

Acum un an am facut o nedreptate. E vorba de Rosa Maria. Am scris povestea ei aici. Ne-am legat tare, a fost langa mine gata sa ma ajute cu orice i-ar fi stat in putere, l-a invatat portugheza pe Vladimir. Anul trecut, in nebunia cu pregatitul expozitiei n-am mai sunat-o. Pe urma, cu cat trecea mai mult timp imi era jena sa mai sun si asa s-a scurs aproape un an. In ultima vreme m-am gandit tare mult la ea si ma chinuia tradarea, lipsa de bun simt elementar pe care am dovedit-o, neglijenta mea. Toate astea se intorc, mi-am zis. La bunatate am raspuns in cel mai absurd mod posibil. Disparand.

DSC06327

Azi dimineata am sunat-o. Imi batea inima sa-mi sara din piept. Pana a raspuns mi s-a parut o vesnicie.

I-am spus cine sunt si am intrebat-o daca ma mai tine minte. Mi-a raspuns in gluma ca parca isi aminteste vag. A fost atat de fericita sa ma auda. N-am simtit nici o umbra de  resentiment. M-a primit inapoi cu bratele deschise. Dupa amiaza am iesit la Garett, cafeneaua chic din Estoril unde nu am mai intrat niciodata fara ea in tot timpul asta.

DSC06325

A venit parca mai tanara, luminoasa, cu parul aranjat, imbracata in culori vesele. Viata o incearca in continuare insa ea nu se gandeste niciodata la ziua de maine. Traieste in prezent cu totul.

Mi-a zis “sa stii ca te iubesc foarte mult”. Am aflat cat o durea cand se intampla sa gaseasca pagina cu numarul meu de telefon si cum o acoperea cu alte hartii ca sa nu mai vada, cum vorbea cu ingerul pe care i l-am daruit in speranta ca el va transmite mesajul ei pana la mine.

DSC06322

Imi venea sa mor gandindu-ma cata suferinta i-am provocat nefacand un gest simplu. Mi-am cerut iertare si am fost fericiata ca n-am ajuns prea traziu.

16 thoughts on “ROSA MARIA DUPA UN AN

  1. Of draga mea Lola… Mi s-a zbârlit pielea… Am făcut şi eu cândva ceva asemănător şi tare greu mi-a fost să repar greşeala… Doare şi mai tare când e vorba de o persoană aşa minunată, care răspunde cu iubire orice ar fi… Mă bucur că ai avut şi tu în sfârşit forţa să o suni. Trebuie să te ierţi. De fapt ştii şi tu că de acolo începe capacitatea de a ierta.
    Te îmbrăţişez cu mare mare drag.

  2. Ce clipa minunata aceea in care ai gasit ca trebuie s-o cauti! Ea te astepta..
    Povestea ta mi-a amintit de o poveste de a mea, la mine clipa minunata de a suna si reintalni nu a mai venit. In fiecare zi ma gandeam sa o sun pe prietena mea draga tocmai reintoarsa din Brazilia si in sfarsit acasa, imi amintesc exact asta, in fiecare zi….
    apoi dupa 3 luni am fost eu sunata sa aflu ca draga de ea a avut un accident cumplit si definitiv pentru lumea asta. este lectia de viata pe care am primit-o, uneori poate fi prea tarziu.
    Bucura-te de inspiratie si divinitate din clipa pe care singura ti-ai creat-o.

  3. Si de data aceasta Daiana,,mi-a luat” vorbele din cap. Imi cam ghiceste gandurile, ca si tine🙂
    Adaug doar faptul ca mi-ar fi placut sa va pot privi de la distanta, sa descifrez singura tainele acestei prietenii frumoase.

  4. Iubesc oameniii ca ea!…
    Frumos, infinit de frumos, imi aduc asa de multa bucurie aceste trairi ale tale, asa cum le lasi aici, sa ne mangaie si noua sufletele!…

  5. Îţi mulţumesc, Lola, pentru postul ăsta. Azi mi-am luat inima-n dinţi şi am sunat o prietenă tare dragă. Ne-a lipsit timingul azi dar n-am să mă mai las. Şi am să-i cer iertare. Mulţumesc!

Leave a Reply

