CLIPA DINTRE NOAPTE SI ZI

E foarte dimineata. Nu s-a luminat inca. Am deschis fereastra si simt monumentala tacere a oceanului. Doarme greu, intinzandu-se pana aici, atat de aproape. Respiratia lui da ritmul lumii.

Foarte rar, trece cate o masina stricand incremenirea aerului. As putea fugi cu bicicleta, as putea stinge lumina sa ma culc la loc, dar scriu ascultand nimicul. Un nimic vibrant, linistitor, plin de ceva fara nume, fara forma, fara inteles. In curand lumea se va trezi creand iar iluzia ca exista lucruri pentru care sa te agiti, locuri unde trebuie neaparat sa ajungi…iluzia ca exista timp si ca el e scurt.

DSC06251

Unde sunt toate astea acum?

In clipa nesfarsita pe care tocmai o experimentez ma pot odihni, ne putem odihni cu totii.

Ieri mergeam pe o strada frumoasa si pustie. Din directia opusa venea o doamna eleganta. Imi zambea de departe. S-a oprit in dreptul meu si am avut un dialog bizar.

-Cu siguranta nu sunteti portugheza.

-Nu.

-Stiam. Sunteti sigur dintr-o tara nordica.

-Da, din Suedia.

-Puteam sa jur. Femeile de acolo arata ca dumneavoastra. Imi amintesc de Stockolm iarna. Stateam la un hotel superb, in centru, si afara era zapada. Am fost foarte fericita acolo.

Nu stiu de ce i-am zis ca sunt din Suedia. Poate pentru ca scena mi se pare dintr-un film in care nimerisem din greseala. Parca trebuia sa dau o replica. In schimb, m-a dus pentru cateva momente in orasul din amintirile ei fericite.

PICT0016_1

La plecare mi-a dat o carte de vizita cu un inger mic si roz intr-un colt…

Tocmai s-a stins lumina pe strada si cerul a devenit gri. Masinile sunt din ce in ce mai dese si vraja se destrama.

4 thoughts on “CLIPA DINTRE NOAPTE SI ZI

  1. “In curand lumea se va trezi creand iar iluzia ca exista lucruri pentru care sa te agiti, locuri unde trebuie neaparat sa ajungi…iluzia ca exista timp si ca el e scurt.”

    Oh, ce bine ca ai spus tu…

Leave a Reply

