COINCIDENTE SAU CE-OR FI

Facand o sumara socoteala a zilelor mi-am dat seama ca ma pot duce maine la ambasada, asa ca azi am iesit sa rezolv niste chestii aici, in oras.

DSC06226

La banca erau 30 de oameni in fata mea si sa treaca timpul m-am apucat de desenat. Ma bantuie de la un timp imaginea unei femei uriase. Vad mereu  silueta ei masiva si asta am schitat acolo, asteptand.

DSC06249

Desi nu am apucat inca sa desenez, in avion, la venirea din Canada ma gandeam sa fac o pagina din carnetul de calatorii cu mere rosii cazand.

Dupa ce ies de la banca ma duc sa-mi incarc telefonul si trec prin dreptul unui anticariat. Ceva ma atrage acolo magnetic, desi la prima vedere nu ma tenta nimic. Apropiindu-ma, prima carte pe care o vad e asta…

DSC06236

Pe coperta viziunile mele, femeia uriasa are in spate un mar din care cad fructe rosii.

Am cumparat cartea. O stare de fericire pura m-a maturat ca un val. Mi-au dat lacrimile la gandul ca o sa ma opresc pe plaja din Baia o sa mananc inghetata mea preferata, cu caramel, si o sa ma uit la imaginile alea halucinante.

Asa am stat, direct pe nisip, la umbra zidului si am descoperit fabuloasa lume a lui Botero.

Accesez spatii ravasitoare. Poezia a trecut in prim plan si o recita toata lumea. Declansez ceva, nu stiu bine ce, dar nici nu vreau sa stiu. E bine asa in mirarea asta.

Intr-o intersectie niste baieti strangeau fonduri ca pompierii sa poata cumpara ambulante.

Am contribit cu drag, in schimb unul dintre ei mi-a spus ca sunt foarte frumoasa…

DSC06233

Pentru ca nimic nu e bun sau rau si pentru ca nimic nu se pierde ci se transforma mi-am facut o bijuterie noua dintr-una veche. Va fi tot cu mine asa cum a fost zilnic timp de 17 ani, dar altfel.

DSC06240

Botero ma obsedeaza. L-am luat sub brat si m-am dus la micul amfiteatru din gradina casei de guia. Tot acolo am scris textul asta in carnet. In timp ce scriam trece pe langa mine un domn, ma saluta, imi zambeste, apoi se intoarce ezitant si ma intreaba in engleza daca poate veni sa vorbim.

DSC06247

O sa ziceti acum ca am luat-o razna, dar zilele trecute ma gandeam la “Fisher king”, filmul cu Robin Williams. Mi-e martora Kitten, ei i-am spus.

Phillipe, domnul care a venit la mine, cand zambeste seamana izbitor cu Robin Williams, iar discutia noastra a fost ca idee cam despre ceea ce cuprinde legenda regelui pescar.

Viata e un miracol daca o privesti asa!

11 thoughts on “COINCIDENTE SAU CE-OR FI

  1. bine ai venit inapoi….poti le spui oricum….sunt minunatii pe care le primim in dar….trebuie sa ne pastram ochii si sufletul si mintea curate, deschise… pentru a le vedea, pentru a le simti, pentru a le tine minte….ferice de tine….

    • Bine te-am gasit mo!
      Incerc clipa de clipa sa pastrez, cum zici, sufletul deschis si atentia treaza. Uneori imi iese alte ori ma mai fura gandurile, dar exericitiul e esential.

  2. Nimic nu e intamplator… Si mie mi se par amuzante coincidentele de genul asta, am avut parte de ele, dar am zambit si mi-a crescut inima pentru ca singurul lucru la care m-am putut gandi a fost ca cineva e acolo, sus si ne zambeste si el.

  3. In primul rand, bine ai venit, draga Lola! Un bun venit intarziat, abia m-am intors si eu din concediu. Ma trec fiorii citind despre coincidentele tale… Stii, si mie, cand eram in Portugalia, mi s-au intamplat multe lucruri ciudate, multe “coincidente”… cand eram acolo parca eram inconjurata mereu de o atmosfera magica, pe care nu am mai intalnit-o nicaieri… E un sentiment minunat…

Leave a Reply

