LUCREZ

Lucrez cateva ore zilnic. Mi-am dat seama ca am nevoie de starea pe care mi-o da lucrul. Ma ajuta sa raman prezenta. Nu-mi trebuie nimic mai mult. Constient sau nu, am incercat mereu sa scap de mine si realizez ca am gasit modul de a ma elibera. Altii iau droguri pentru asta…

Photo 012

M-a dus Alexandra la un magazin, sau sa-l numesc hypermarket, cu materiale pentru arta. Pana si marca de lut pe care o folosesc in Portugalia o aveau.

Photo 004

E greu de imaginat diversitatea. Abia m-am desprins de-acolo ca sa nu spun ca as fi cumparat tot. Aveam o mie de idei. Pentru mine materialele sunt foarte inspirationale.Acasa am desfacut pungile si imi venea in primul rand sa mangai hartia poroasa, varful pensulelor, panglicile…

Photo 016

Am luat si un pachet de lut autohton. Ieri l-am inceput si simteam nerabdarea palmelor sa-l atinga. Foarte bun. Pana plec il transform pe tot. Inca nu stiu in ce.

DSC06075

Simt ca sunt intr-un loc bun, insufletita si calma. Ies sa ma plimb pe strazile din imprejurimi cu sentimentul meu de nicaieri. Nu stiu daca linistea imi da libertate sau libertatea liniste, oricum ar fi e bine.

DSC06073

18 thoughts on “LUCREZ

  1. Ce minunat! Pe mine aici ma chinuie posibilitatile limitate de a gasi materiale. Si cele pe care le au totusi in comert sunt atat de scumpe…
    E foarte dureros sa imi simt uneori creativitatea marginita… Adica intotdeauna trebuie sa remodelez ideea in functie de ce am… Groaznic.

    Esti superba la masa de lucru.🙂

  2. Lola, ma bucur ca lucrezi din nou. Si eu ma simt “vie ” cand lucrez. In ceea ce priveste varietatea de materiale…Mi-ar placea sa ajung intr-un asemenea magazin:)
    Andhra, NU trebuie sa simt ca creativitatae ti-e marginita din lipsa materialelor. Puterea e in tine, in sufletul, si in mainile tale. Trebuie doar sa doresti , sa simti si sa “te joci”Poti desena cu orice iti pica in mana, nu iti trebuie neaparat pensule.Cu un bat , cu o pana de porumbel, chiar si cu periuta de dinti. Ideea e sa te joci sa experimentezi…nu te lasa dominata de prejudecata ca lupsurile iti lumiteaza crewativitataea. Imi amintesc ca atunci cand eram fetita , nu aveam tusuri colorate desi imi doream enorm. Si atunci am atacat cutia de medicamente a mameri. Am pictat cu albastru de metil, cu iod , cu rivanol, a fost fantastic , o dezlantuire de emotii. Mama a realizat ca aveam “nevoia” de tusuri colorate care la acea vreme nu se prea gaseau la noi iar daca se gaseau erau extrem de scumpe. inventiva cum era draga de ea mi-a facut din Galus de oua cele mai minunate tusiri in culorile curcubeului. Unde mai pui ca erau si nontoxice:) Deci asa cum iti spun joaca-te fii creativa si vei vedea ca in jurul tau poti gasi orice care sa fie suport pentru creativiatatea ta. Faptul ca trebuie sa remodelezi ideea in functie de materialele care le e un exercitiu bun de imaginatie. Incearca sa vezi partea plina a paharului si sa te bucuri mai mult🙂 Cu drag, Daiana

    • O vad Daiana, dar eu vorbesc deja de un nivel la care nu e vorba doar de o joaca. Nu ma pot compara cu Lola, dar fac ceva similar. Si atunci am nevoie de mai mult decat minunatele cai creative despre care vorbesti.

      Cu la fel de mult drag

      • Andhra, si eu sunt tot artist plastic si ” joaca mea”e foarte serioasa.Imi pare rau ca simti in felul in care scrii, probabil e vorba si de adaptabilitate,nu stiu ca sa spun. Am simtit si eu uneori frustrare pentru ca imi lipseau anumite materiale dar in general ma mulez usor si lucrez cu ce imi permit:)
        PS. O rugasem pe Lola sa stearga commentul pt. ca apucasem sa o trimit in graba fara sa fac corecturi si am scris cu o multime de greseli .Imi cer scuze:)
        Am trimis si commentul corectat dar…cred ca putin cam tarziu:)

  3. Draga Andhra nu-mi imaginam ca pot fi atatea materiale intr-un singur loc pentru orice ti-ar trece prin cap sa creezi. Am stat ore acolo. Norocul a fost ca inchideau, altfel as mai fi stat🙂
    Saru`mana

  4. Lola, ma bucur ca lucrezi din nou. Si eu ma simt “vie ” cand lucrez. In ceea ce priveste varietatea de materiale…Mi-ar placea sa ajung intr-un asemenea magazin:)
    Andhra, nu trebuie sa iti simti creativitatea marginita din lipsa materialelor. Puterea e in tine, in sufletul si in mainile tale. Trebuie doar sa doresti, sa simti si sa “te joci”.Poti desena cu orice iti pica in mana, neaparat cu pensule. Cu un bat, cu o pana de porumbel, chiar si cu operiuta de dinti, cu orice crezi ca paote lasa o urma expresiva. Ideea e sa te joci, sa experimentezi…nu te lasa dominata de prejudecati. Imi amintesc ca atunci cand eram fetita nu aveam tusuri colorate desi imi doream enorm. Intr-o zi “am atacat” trusa medicala a mamei. Am pictat cu albastru de metil, cu iod, cu rivanol, a fost fantastic-o dezlantuire de emotii. Mama a realizat ca aveam “nevoia” mea.La acea vreme nu se prea gaseau la noi tusuri colorate, iar daca se gaseau, erau extrem de scumpe. Inventiva cum era mi-a facut din Gallus pentru oua cele mai minunate tusuri in culorile curcubeului. Unde mai pui ca erau si non-toxice:)
    Joaca-te si fii creativa fara bariere, vei vedea ca in jurul tau poti gasi o multitudine de materiale care sa fie suport pentru creativiatatea ta. Faptul ca trebuie sa remodelezi ideea in functie de materialele care le ai e un exercitiu bun de imaginatie. Incearca sa vezi partea plina a paharului si sa te bucuri mai mult🙂 Cu drag, Daiana

    • daiana, artista regreta intamplarea, dar crede ca aceste comentarii in oglinda dau un ritm aparate postului, prin urmare le va lasa pe amandoua🙂

    • (interview midnight talk aug.2009 private com radio station usa)

      proiectul actual sta in doua perspective privite prin prisma alegoriei celor cinci elemente primordiale ,proiect ceva fi definitivat pana in oct. in acest an .in conjunie cu acesta lucrare va mai fi executata si tema STATUIA ce in fapt se doreste a fi cel de-al saselea element ,ca efct al cauzei celor cinci.
      important este ca acesta tema in totalitatea ei va intra in patrimoniul gltp al portugaliei ca obiect unic si de cult.va fi prima lucrare din istoria gltp care este executata de romani si va fi trecuta in carta istoricului comunitatii alaturi de numele lui m.eliade, spune o sursa oficiala portuguesa.
      notabil este ca “STATUIA” acum in dimensiunea de aproximativ 30 cm inaltime este in fapt o macheta a unei lucrari ulterioare executate in marmura alba de carara cu inaltimea 1:1 de 2m care va fi expusa in spatiul public in fata cladirii lisaboneze unde a a trait mircea eliade.
      desigur ,”nimeni nu reuseste singur” _spune o fraza celebra a brotherhoodului esoteric ,prin urmare am cerut sprijinul in definitivarea unor detalii de finisaj lui Lola ce va avea misiunea sa decida asupra unor aspecte ce tin de tehnica si material utilizat pentru finisaj.
      in faza actuala cele cinci elemente sunt executate spre finisare si definitivare.
      in sase luni va mai fi lansat un nou proiect ce tine de “legenda personala” dar despre acesta in particular….
      cumva suntem mandrii de acesta reusita pentru ca in acest mod emigratia romana castiga teren pozitiv in lumea buna care pretuieste creativitatea si cultura aducand un plus de valoare relatiei internationale culturale si multiculturaliste.
      spatiul lusitan al iberiei,lisabona, dan izvernariu mesoree 6009

  5. Daiana, spuneam doar ca exemplul dat de tine legat de copilarie, cu rivanol, iod si altele nu se mai poate aplica cand faci asta. Nu am spus ca imi blocheaza lucrul, ci doar ca mi-l ingreuneaza. Si nici nu e o stare permanenta. Si nici nu cred ca faptul ca mi-as dori sa existe in Bucuresti macar 1/10 din ce povesteste Lola ca a gasit acolo este un semn de lipsa vointei sau capacitatii de a ma adapta. E vorba doar de acea dorinta (asemanatoare cu a copiilor) de a avea “sub nas” macar o data mii de materiale cu care sa ma joc la infinit. Sa ma inspire multitudinea aia macar o data. Nu mi se pare nefericit nici cazul in care te inspira multitudinea de lipsuri🙂, dar bineinteles ca prefer prima varianta; as fi ipocrita sa imi spun macar mie asta.

    Mie imi pare rau ca ai inteles un pic gresit ce am zis. Probabil ca nu reusesc sa ma exprim suficient de clar.
    Te pup.

    • @andhra & daiana
      din continuarea interviului dat de artista radioului nostru: consider ca artistele-colege sunt in spatiul unei non-dezbateri, intrucat atat rivanolul, cat si multi-materialele pot servi in egala masura creatiei.

    • Andhra,cred ca am interpretat putin cuvintele tale si probabil ca lucrurile sunt extrem de simple si firesti:)Recunosc ca si mie mi-ar placea teribil sa am la dispozitie materiale nenumarate din care sa-mi aleg ce-mi doresc dupa bunul plac. Ma incanta si ma bucura mult si provocarea de a experimenta materiale neconventionale.Imi stimuleaza creativitatae si recunosc ca imi place mult sa incerc tehnici si materiale noi:)Mi-ar face placere sa vad ceea ce lucrezi.Iti doresc inspiratie multa si materiale dupa dorinta ta:)Pupici, Daiana

      • Imi cer scuze ca am disparut, dar precum ati vazut am avut un protector purtator de cuvant in persoana Alexandrei, careia timpul meu alocat picturii i se pare foarte pretios.
        Andhra & Daiana
        Eu sunt pentru abundenta🙂

  6. Te INVIDIEZ la maximum! Asa magazine mai sunt in Germania sau Olanda. Eu le zic supermarket de crafts… Ma trece un fior de bucurie cand imi aduc aminte ca in iarna din Olanda, am trimis 45kg de haine prin posta, ca sa pot lua materialele in geamantane si sa nu avem exces de bagaj la cala.

Leave a Reply

