CHEZ LE PORTUGAIS

Nu sunt un turist cu ambitii. De fapt nu sunt un om cu ambitii. Visez si cred in visele mele, dar asta e cu totul altceva. Mai cred in miscarea subtila a lumii in voia careia daca te lasi ai parte de experiente fabuloase.

DSC05607

Iata-ma deci in dimineata unei zile insorite avand in fata Montrealul de explorat. Cel mai mult imi plac situatiile care ma fac sa uit de mine, care-mi dizolva identitatea.  Ma simt atat de libera in locuri necunoscute, de care nu ma leaga nimic, unde nu ma stie nimeni. Observ foarte bine totul in jur, simt enorm. Si aerul devine parca mai dens, oamenii sunt prezente electrice, unii ma atrag, altii ma resping, iar eu merg asa anonima si fericita printre ei.

Aici totul mi se pare supradimensionat, facut a tina o viata, sau doua, sau…Intre cladirile construite trainic noi trecem. Suntem calatori prin orasele care ne vor supravietui.

DSC05615

M-am oprit intr-o cafenea cu geamurile larg deschise catre strada. Am baut ceai si i-am scris lui Dan

“…sunt singura in orasul lui, dar sunt cu el si cu tine, iar viata e ceva inimaginabil de vast…“

DSC05618

Da, sunt in orasul lui si am de gand sa-mi petrec ceva timp pe o banca din parcul spre care i se deschid ferestrele casei. El e a doilea poet pe care-l iubesc – Leonard Cohen.

Intamplator sau nu locuieste in cartierul portughez.

DSC05622

Am plecat intr-acolo trecand pe langa ziduri vechi a caror istorie era foarte frumos povestita.

Am intrat intr-un magazin de pasmanterie si i-am zis emotionata vanzatorului portughez “Bom dia. Esta todo bem?“Mi-a placut sa-l vad surprins si sa povestim un pic. Am plecat mai departe cu inima plina si curand am vazut placuta pe care scria Parc du Portugal.

DSC05623

Asta e parcul pe care il cautam. E mai mic decat imi imaginasem, cateva banci, un chiosc, o fantana si aleea care il strabate in diagonala. Cativa barbati sunt stransi pe una din banci si vorbesc portugheza.

DSC05625

Nu stiu de ce ma emotioneaza asa tare sa aud vorbindu-se in limba asta aici, atat de departe. Parca nu mai exista distante, si granite, si oceane de trecut, si vama, si puncte de control…

Habar n-am in ce casa locuieste Cohen, singurul detaliu e ca ferestrele se deschid spre parc. Mi-e suficient cat am aflat. Stau pe o banca, la umbra, recunoscatoare ca drumul meu a trecut pe aici …

bannercatalog09

8 thoughts on “CHEZ LE PORTUGAIS

  1. Eu m-am gandit ieri la tine!Mi-a facut mare placere sa-l cunosc pe cavaler, am mancat cate o clatita, am stat putin impreuna si totusi am discutat despre multe lucruri. Este deschis,foarte sincer, un sufletel tare cald. Intalnirea cu el a fost o incantare pentru mine.Nu stiu cum a fost pentru el, poate voi afla de la tine mai incolo.
    Sa fie sanatos, sa aiba noroc, sa fiti fericiti impreuna!
    Iti doresc sa ai zile frumoase, sa te bucuri pe deplin aceasta calatorie!

  2. totul pare atat de frumos, de simplu si de perfect! asta e senzatia pe care o am de cele mai multe ori cand citesc ce scrii, si postul asta nu face exceptie : )

  3. …salome!
    am inceput proiectele pentru octombrie,o sa fie o surpriza…ma gandeam asa…de douazeci de ani “fac aur non vulgi” ,acum imi trebuie aur vulgi si ma intreb de unde sa procur aur vulgar sub forma de folie (foitza) ,ce paradox Lola…ba sunt ignorant ba sunt iluminat si uite asa …media :))) (* gurile rele: “mediocricitatea”,se poate si asa,recunosc!)
    acest comment este un apropos la paradoxul portugues din canada…

  4. ay ay ay ay Lola. stii ca si mie mi-e dor de Portugalia cand sunt departe-de fapt, am fost doar in Spania si mi-era dor de Portugalia-nu stiu ce vraji a facut pamantul asta de e asa de dorit de unii oameni. pup. sa iti fie bine!

Leave a Reply

